SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

CCC reaktywuje marki Simple, Americanos i Badura. Sklepy HalfPrice na trzech rynkach zagranicznych

Firma obuwnicza CCC kupiła prawa do trzech marek: Simple, Americanos i Badura, ich produkty będzie sprzedawała w swoich sklepach. Natomiast działającą od kilku miesięcy sieć outletową HalfPrice zamierza wprowadzić do Austrii, Czech i na Węgry.

Article

- W naszym portfolio pojawią się trzy nowe marki własne: Simple, Americanos i Badura - powiedział w czwartek na konferencji Marcin Czyczerski, prezes CCC.

Przewodniczący rady nadzorczej firmy Dariusz Miłek poinformował, że grupa kupiła brandy, a nie całe przedsiębiorstwa. - Kwot nie ujawniamy, łącznie to kilka małych milionów złotych. Myślę, że na sprzedaży tych produktów jesteśmy w stanie odrobić tę kwotę w jeden miesiąc - powiedział Miłek.

Marka Americanos obejmuje przede wszystkim odzież, m.in. jeansy, była popularna w latach 90. O przejęciu brandu przez grupę CCC spekulowano już jesienią ub.r. Badura to przede wszystkim obuwie, a Simple - odzież, dodatki i buty dla kobiet.

Obecnie markami strategicznymi grupy CCC, oprócz samej CCC, są Lasocki, Gino Rossi, Jenny Fairy, Sprandi i DeeZee. Odpowiadają za ponad 60 proc. sprzedaży

Sklepy HalfPrice pojawią się na Węgrzech, w Austrii i Czechach

Od początku maja CCC rozwija sieć sklepów outletowych HalfPrice oferujących odzież, obuwie, akcesoria, kosmetyki, zabawki i dodatki do domu. Do końca br. ma zostać otworzone ok. 60 placówek, w kampanii reklamowej wystąpi m.in. modelka Anna Jagodzińska.

- Decyzja o otwarciu HaflPrice po kolejnych przedłużających się lockdownach była skokiem na głęboką wodę, na który jednak byliśmy dobrze przygotowani. Pierwsze tygodnie funkcjonowania nowej sieci pokazują, że koncept sklepów off-price okazał się ogromnym sukcesem i spotkał się z bardzo dużym zainteresowaniem klientów. Od 4 maja odwiedziło nas ponad pół miliona klientów. W tym czasie otworzyliśmy 13 sklepów w całej Polsce - opisuje Adam Holewa, prezes spółki HalfPrice.

Firma w br. chce otworzyć pięć sklepów HalfPrice za granicą: w sierpniu na Węgrzech i w Austrii, a we wrześniu w Czechach.

- Powodzenie na polskim rynku spowodowało, że postanowiliśmy pójść za ciosem i przyśpieszyć otwarcie sklepów pod marką HalfPrice w kilku krajach regionu. Jesteśmy przekonani, że także w Europie sieć spotka się z tak samo ciepłym przyjęciem jak w Polsce. Rynki CEE, ze względu na dotychczasową działalność Grupy CCC, są nam doskonale znane. Rozumiemy i potrafimy zaspokoić potrzeby tamtejszych konsumentów. Jesteśmy więc spokojni o rezultat działań i sukces HalfPrice w kolejnych krajach - komentuje Grzegorz Urban, dyrektor ekspansji międzynarodowej w grupie CCC.

CCC dużo inwestuje w e-commerce

Grupa CCC chce jesienią przedstawić zaktualizowaną strategię rozwoju, która będzie bardziej ambitna w obszarze e-commerce - poinformował przewodniczący rady nadzorczej Dariusz Miłek. - Rozpoczęliśmy proces rewizji strategii GO.22, która się sprawdziła w pandemii, ale zmiany w otoczeniu biznesowym wymagają wyznaczenia nowych kierunków. Rezultatem prac podzielimy się jesienią - powiedział Miłek.

Dopytywany o szczegóły, odpowiedział, że "nowa strategia będzie znacznie bardziej ambitna", a nowe, bardziej ambitne cele dotyczyć będą m.in. segmentu e-commerce.

Opublikowana na początku 2020 roku strategia CCC zakładała wzrost przychodów do 8,5-9 mld zł (wobec 5,8 mld zł w 2019 r.) i zwiększenie rentowności operacyjnej do 8,5-9,5 proc. (2 proc. w 2019 r., 8 proc. w 2018 r.) Rentowność netto miała w 2022 r. wynieść 7-8 proc. Strategia przewiduje również wzrost udziału sprzedaży internetowej do 35-40 proc. przychodów grupy z 24 proc. w 2019 roku.

Prezes Marcin Czyczerski poinformował, że plany dotyczące rozwoju w e-commerce w tym roku są ambitne. - W przypadku kilku formatów: Modivo, ccc. eu ambicje wynikają z tego, że to właściwie startupy, wzrosty będą trzycyfrowe. eobuwie to wysokie kilkadziesiąt procent. Nowe rynki, market place, nowe produkty - paliwa do wzrostu w tej części biznesu nie zabraknie" - powiedział prezes.

Dariusz Miłek podtrzymał, że debiut giełdowy eobuwia planowany jest w 2022/23 roku.

Transakcja sprzedaży udziałów w eobuwiu dwóm nowym inwestorom: Cyfrowemu Polsatowi oraz A&R Investments planowana jest w najbliższym czasie (umowy w tej sprawie podpisano pod koniec marca).

Prezes Czyczerski poinformował, że maj był w grupie CCC bardzo dobry pod względem sprzedaży. - Maj 2021 był zdecydowanie lepszy niż całkiem niezły maj 2020 rok i zdecydowanie lepszy niż maj 2019, nie tyko za sprawą online, ale i detalu, który pokazał siłę. eobuwie mimo bardzo wysokiej bazy zanotowało bardzo dobry wynik. Na uwagę zasługuje to, że marża była bardzo solidna, szczególnie w sieci CCC - powiedział prezes Czyczerski.

W pierwszym kwartale finansowym br. (od lutego do kwietnia) grupa CCC przy wzroście przychodów o 85 proc. do 1,43 mld zł zanotowała spadek straty netto z 415,1 do 174,8 mln zł. 63 proc. wpływów firma zanotowała ze sprzedaży internetowej, przychody eObuwia wzrosły o 68 proc.

Dołącz do dyskusji: CCC reaktywuje marki Simple, Americanos i Badura. Sklepy HalfPrice na trzech rynkach zagranicznych

 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl