SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Premiery filmów w HBO Max później. „Decyzje dla każdego tytułu oddzielnie”

Przed startem HBO Max zapowiadał, że filmy Warner Bros będą trafiać do serwisu streamingowego 45 dni po premierze kinowej. „Elvis” pojawi się na platformie dopiero po blisko 70 dniach. Przedstawicielka HBO tłumaczy w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że teraz decyzje w sprawie poszczególnych produkcji będą zapadać indywidualnie.

Niedługo po premierze kinowej do HBO Max trafił m.in. „Batman”Article

HBO Max wystartował w Polsce 8 marca br. W ofercie serwisu są m.in. seriale HBO, filmy Warner Bros, produkcje DC o superbohaterach czy kreskówki Cartoon Network. Już przy okazji debiutu jesienią ub.r. w krajach nordyckich i Hiszpanii platforma chwaliła się udostępnianiem filmów hollywoodzkiej wytwórni półtora miesiąca po premierze. Później podobnie promowano ofertę w krajach Europy Środkowo-Wschodniej, w tym w Polsce. Terminu dotrzymano m.in.  przypadku „Diuny” czy nowej wersji „Batmana”.

„Strategiczna zmiana” w HBO Max

Poświęcony Elvis'owi Presley'owi film „Elvis” pojawił się w polskich kinach 24 czerwca, a na HBO Max ma trafić dopiero 2 września. To blisko 70 dni, a takie sytuacje mogą się w przyszłości powtarzać. - Decyzje o terminach premier najnowszych filmów Warner Bros. w HBO Max będą podejmowane dla każdego tytułu oddzielnie - tłumaczy w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Agnieszka Niburska, content & commercial PR director w HBO Europe.

Jak poinformował portal Decider, dyrektor generalny Warner Bros. Discovery David Zaslav przy okazji ostatniej konferencji poświęconej wynikom finansowym mówił o „strategicznej zmianie” w serwisie. Dał tym samym do zrozumienia, że „Projekt Popcorn” dobiega końca. Takim określeniem pracownicy koncernu nazywali inicjatywę byłego dyrektora generalnego Warner Media Jasona Kilara, która zakładała szybkie premiery drogich produkcji w HBO Max. Pomogło to w rozwoju HBO Max na rynku amerykańskim i było pewną rekompensatą dla twórców w trudnych miesiącach pandemii.

Teraz Warner Bros. Discovery chce zarabiać więcej nie tylko na dystrybucji swoich drogich filmów w kinach, ale także w serwisach TVOD. Trzeba w nich płacić za dostęp do pojedynczych produkcji. Player już oferuje w ten sposób wspomnianego wcześniej „Elvisa”. 48-godzinny dostęp do produkcji kosztuje 40 zł. W aplikacji Canal+ Premiery wypożyczenie filmu kosztuje 49,99 zł. - Pomysł wprowadzania drogich filmów do streamingu bezpośrednio po emisji w kinach nie ma uzasadnienia ekonomicznego.  Dokonujemy strategicznej zmiany - stwierdził kilka dni temu Zaslav.

Warner Bros. Discovery łączy serwisy

Po fuzji Warner Media z Discovery koncern zrezygnował z udostępniania kinom i subskrybentom niemal gotowych filmów „Batgirl” i „Scoob 2”, na które przeznaczono 130 mln dolarów. W Polsce i na kilku innych rynkach europejskich zrezygnowano z produkowania lokalnych seriali dla HBO Max. Niedawno koncern ogłosił, że latem 2023 roku połączy usługi HBO Max i Discovery+ w Stanach Zjednoczonych. Na początku 2024 roku do fuzji serwisów dojdzie także w Europie. Nowa platforma ma być oparta na infrastrukturze technicznej Discovery.

Zobacz także: HBO Max i Player znikną? „Proste działania mogą prowadzić do katastrofy”

Z danych Mediapanelu wynika, że HBO Max w Polsce zanotowało w lipcu br. 4,29 mln użytkowników, 14,44 proc. zasięg oraz godzinę, 37 minut, 40 sekund średniego czasu korzystania. Miesięczna subskrypcja serwisu dostępnego na telewizorach i przystawkach z Android TV/Google TV, Tizen, WebOS, nowszych konsolach, urządzeniach mobilnych i komputerach kosztuje 29,99 zł. Mniej płacą klienci, którzy zdecydowali się na subskrypcję w pierwszym miesiącu działalności platformy lub skorzystali z promocji wybranych operatorów płatnej telewizji.

Dołącz do dyskusji: Premiery filmów w HBO Max później. „Decyzje dla każdego tytułu oddzielnie”

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
nbc
Cena w C+ o 20% wyższa niż w Playerze? Coś pięknego
odpowiedź
User
ktoś
Cena w C+ o 20% wyższa niż w Playerze? Coś pięknego


Nie dziwne, że mają lepszego deala skoro należą teraz do jednej firmy. Logiczne.
odpowiedź
User
j
Taka istotna zmiana odnośnie terminu premier filmów to jak rozumiem podstawa do wypowiedzenia umowy terminowej? Trochę przeginają.
odpowiedź