SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Helios po fali krytyki wycofał się z biletów dla zaszczepionych na covid

Sieć kinowa Helios (należąca do Agory) wprowadziła na biletach oznaczenie informujące, czy dany widz jest zaszczepiony przeciw koronawirusowi. Po fali krytycznych komentarzy szybko wycofała się z tego rozwiązania. - Chcemy wyraźnie podkreślić, że nasze działanie nie miało nic wspólnego z jakąkolwiek dyskryminacją - zapewniła firma.

fot. materiały prasowefot. materiały prasowe

We wtorek Helios poinformował, że wprowadza na biletach w swoich kinach trzy oznaczenia: „zaszczepiona/y”, „niezaszczepiona/y” oraz „do 13. roku życia”. Firma podkreśliła, że zdecydowała się na to w trosce o bezpieczeństwo i komfort oraz „realizując prawny obowiązek”.

Zgodnie z obecnymi przepisami w kinach i teatrach zajętych może być 75 proc. miejsc, przy czym do tego limitu nie są wliczane osoby zaszczepione na covid oraz dzieci w wieku do 13 lat. Pracownicy kin nie wiedzą jednak, czy dany widz jest zaszczepiony, więc nie można podwyższyć tego limitu.

W kinach Helios nie będzie biletów dla zaszczepionych

Już we wtorek po południu Helios wycofał się z oznaczeń na biletach. - W ostatnim czasie spotkaliśmy się z niewyobrażalnym wręcz atakiem nienawiści. Liczba obraźliwych wiadomości, z jak najgorszymi życzeniami i nawet pogróżkami, które do nas trafiły, przerosła nas. Nie sądziliśmy, że próba ułatwienia dostępu do kina jak największej liczbie osób wzbudzi aż tak negatywne emocje - stwierdziła firma na swoim fanpage’u facebookowym.

- Biorąc pod uwagę zaistniałą sytuację, a także bezpieczeństwo naszych pracowników, którzy bezpośrednio doświadczają wręcz agresji werbalnej, podjęliśmy decyzję o wycofaniu się z pomysłu służącego zwiększeniu liczby dostępnych miejsc w kinach w ramach limitu 75 proc. miejsc - dodała.

Zapewniła, że nie zamierzała segregować widzów ze względu na szczepienie przeciw covid. - Chcemy wyraźnie podkreślić, że nasze działanie nie miało nic wspólnego z jakąkolwiek dyskryminacją. W salach nie było i nie będzie wydzielonych miejsc dla osób w zależności od szczepienia. Bilety nie różniły się ceną. Nie gromadziliśmy ponadto żadnych danych medycznych, a podanie informacji o szczepieniu było w pełni dobrowolne - wyliczyła.

Przedstawiciele Heliosa zwrócili uwagę, że od wybuchu epidemii większość kin w Polsce była zamknięta przez 11 miesięcy (duża część studyjnych otworzyła się w połowie lutego na kilka tygodni).

- Wszyscy marzymy o powrocie do pełnej normalności. Gdy dostaliśmy szansę zwiększenia miejsc w sali do 75% i nie wliczania do tego limitu osób w pełni zaszczepionych, chcieliśmy ją wykorzystać i umożliwić oglądanie filmów jak największej liczbie Widzów. Zależało nam na tym, aby każdy miał szansę wejść na seans - stwierdziła firma. - Z naszej perspektywy był to właśnie mały krok ku wytęsknionej normalności - podkreśliła.

- Dziękujemy wszystkim Widzom, którzy rozumieją naszą sytuację i wspierali nasze działania, tym samym przyczyniając się do zwiększenia liczby dostępnych miejsc w kinach. To wsparcie jest dla nas niezwykle cenne. Wierzymy, że wspólnie uda się powrócić do normalności, jaką znamy sprzed pandemii i cieszyć się kinową rozrywką bez ograniczeń - zaznaczył Helios.

W weekend od 11 do 13 czerwca frekwencja w sieci kin Helios wyniosła 108 tys. osób.

 

Większość kin w Polsce pozostawała zamknięta od 7 listopada 2020 r. Ponowne otwarcie kin umożliwiono w połowie lutego, ale Helios, Multikino i Cinema City z tego nie skorzystały, tłumacząc, że dano za mało czasu na przygotowanie obiektów i repertuaru. W drugiej połowie marca w związku z kolejną falą epidemii wszystkie kina znów zamknięto.

W konsekwencji Helios w pierwszym kwartale br. osiągnął zerowe przychody, wobec 93,8 mln zł rok wcześniej. Cała grupa kapitałowa Agora zanotowała w zeszłym kwartale spadek przychodów rok do roku o 49,6 proc. do 146 mln zł i wzrost straty netto z 47,1 do 59,4 mln zł.

W drugiej połowie grudnia ub.r. Helios podpisał dwie umowy: na 20 mln zł kredytu w rachunku bieżącym z BNP Paribas Bank Polska i 20 mln zł kredytu rewolwingowego z Santander Bank Polska. Natomiast we wrześniu zawarł umowy z Santander Bank Polska i BNP Paribas Bank Polska, od każdego uzyskał po 20 mln zł kredytu rewolwingowego.

W ub.r. przychody kin Helios ze sprzedaży biletów poszły w dół o 67,2 proc. do 84,6 mln zł, ze sprzedaży przekąsek i napojów - o 66,5 proc. do 37,2 mln zł, a z reklam - o 69,4 proc. do 10,9 mln zł. Cały segment kinowo-książkowy Agory, obejmujący też m.in. Wydawnictwo Agora i sieć Pasibus, zanotował spadek wyniku operacyjnego z 43 mln zł zysku do 88,3 mln zł straty.

Dołącz do dyskusji: Helios po fali krytyki wycofał się z biletów dla zaszczepionych na covid

18 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
11 lat minęło jak jeden dzień
"Przedstawiciele Heliosa zwrócili uwagę, że od wybuchu epidemii większość kin w Polsce była zamknięta przez 11 lat". Nieźle. Że otwierają się po 11 latach :)
odpowiedź
User
golan
segregacja i bracia starsi? To niemożebne
odpowiedź
User
Ech
W jakich czasach żyjemy, żr każdy może podważać podstawowe prawa, osiągnięcia nauki, mówić, że ziemia jest płaska, bo ma do jego prawo?
Nie wolno ulegać oszołomstwu!
Jak ktoś się nie chce szczepić, ok! To niech siedzi w domu a nie lata do kina zarażać.
Koniec i tyle.
Żałuję, że Helios się poddał i ustąpił tępocie.
odpowiedź