SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

HGTV skończyło 5 lat. Jak zmieniała się oglądalność?

W pierwszym roku nadawania kanał HGTV miał średnio 0,43 proc. udziału w rynku telewizyjnym, w zeszłym roku było to 0,39 proc. Stacja wraz ze startem od razu notowała kilkukrotnie wyższe wyniki niż TVN Meteo Active w 2016 roku. Dotychczas największą widownię zgromadził jeden z odcinków programu „Nowa Maja w ogrodzie” - Połączyliśmy świetne amerykańskie programy z naszymi własnymi formatami - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Monika Pieczyńska, dyrektor programów lifestylowych w TVN Grupa Discovery.

„Nowa Maja w ogrodzie”; fot. HGTV„Nowa Maja w ogrodzie”; fot. HGTV

HGTV Home & Garden to lifestylowa stacja z portfolio Scripps Networks Interactive, właściciela TVN. Kanał wystartował w sobotę, 7 stycznia 2017 roku w wyniku przekształcenia obecnie dostępnego TVN Meteo Active. Stacja od pierwszego dnia emisji nadaje w jakości HD. Oglądać ją można w kablówkach i na platformach satelitarnych, w których do tej pory był dostępny TVN Meteo Active.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Od 7 stycznia do 31 grudnia 2017 roku średni minutowy udział HGTV Home & Garden wśród wszystkich widzów wyniósł 0,43 proc. Z kolei w grupie komercyjnej 16-49 uplasował się na poziomie 0,53 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.

W drugim roku nadawania stacja miała 0,50 proc. udziału w 4+ i 0,62 proc. w 16-49. Oznacza to wzrost rzędu odpowiednio 16,28 proc. i 16,98 proc.

W 2019 roku było to odpowiednio 0,56 proc. i 0,62 proc., w 2020 - 0,48 proc. i 0,55 proc., a w 2021 - po 0,39 proc.

HGTV od początku nadawania notuje kilkukrotnie wyższe wyniki oglądalności, niż TVN Meteo Active. Na przykład w całym 2016 roku stacja ta miała 0,09 proc. udziału w 4+ i 0,08 proc. w 16-49.

- HGTV to niezwykła marka - pełna pozytywnych emocji, rodzinnego ciepła, a jednocześnie stawiająca na profesjonalizm, fachowość i najnowsze trendy. Od samego początku dbaliśmy, by te najlepsze wzorce ze Stanów przenieść także i tu. Połączyliśmy świetne amerykańskie programy z naszymi własnymi formatami, prowadzonymi przez znanych i wiarygodnych profesjonalistów takich jak Dorota Szelągowska, Maja Popielarska, Krzysztof Miruć czy Dominik Strzelec - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Monika Pieczyńska, dyrektor programów lifestylowych w TVN Grupa Discovery. - Niewiele było trzeba by to połączenie okazało się być strzałem w dziesiątkę. Cieszymy się, że przez tych 5 lat udało nam się utrzymać bardzo dobre wyniki oglądalności, pozostając cały czas na podium wśród kanałów oglądanych przez kobiety - dodaje.

Najwyższe średnie dobowe udziały, wynoszące 1,19 proc. w 4+, kanał HGTV zanotował 22 kwietnia 2019 roku. Z kolei w grupie 16-49 najlepiej stacja wypadła sześć dni później, kiedy to miała 1,50 proc.

„Nowa Maja w ogrodzie” ratingowym hitem

Największą widownię na antenie stacji od początku nadawania przyciągnął program „Nowa Maja w ogrodzie”, który pokazany został 12 maja 2019 roku o godz. 9.54. Średnia widownia tego odcinka wyniosła 293 tys. osób, co przełożyło się na 3,34 proc. udziału wśród wszystkich widzów.

Drugie miejsce zajął reality-show „Zgłoś remont” (270 tys. widzów; 2,17 proc. udziału; 22 kwietnia 2019 o 17.58), a podium uzupełnia program „Polowanie na ogród” (269 tys. widzów; 2,99 proc. udziału; emisja 12 maja 2019 o 10.29).

W czołowej piątce najchętniej oglądanych programów znalazły się jeszcze: program „Dorota Was urządzi” (249 tys. widzów; 2,34 proc. udziału; 17 kwietnia 2017 o 11.47), a także „Polowanie na ogród - tarasy” (240 tys. widzów; 2,17 proc. udziału; 21 marca 2021 o 11.58).

Zestawienie 10 najchętniej oglądanych programów HGTV w grupie 16-49.

Kanał HGTV Home & Garden poświęcony jest wnętrzarstwu i ogrodnictwu, a jego grupą docelową są przede wszystkim mieszkańcy dużych miast.

W HGTV programy tworzą eksperci związani z tematyką kanału. Wśród nich znajdują się m.in. Maja Popielarska („Nowa Maja w ogrodzie”), Krzysztof Miruć („Zgłoś remont”, „Weekendowa metamorfoza”), Dorota Szelągowska (m.in.: „Dorota inspiruje”, „Domowe rewolucje”, „Totalne remonty Szelągowskiej”), Dominik Strzelec („Polowanie na ogród”), Maciej Mindak („House Hunters - Poszukiwacze domów”), Iwona Durka („Pomysłowe projekty”), Izabela Szarmach czy Olga Piórkowska („Wymarzone ogrody”).

Dołącz do dyskusji: HGTV skończyło 5 lat. Jak zmieniała się oglądalność?

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ja_2022
Widać z roku na rok spada oglądalność. Jest sens w ogóle to utrzymywać?
odpowiedź
User
Homer Simpson
Rok 2021 tragiczny!
Coś ewidentnie się popsuło w HGTV. To nie ten sam klimat co wcześniej.
Zbyt dużo Discovery i ich programów, za mało kontentu PL.
odpowiedź
User
Andrzej
To taki kanał, który można włączyć w ciemno, gdy nie ma niczego innego ciekawego w TV.
odpowiedź