SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Huawei Polska ze spadkiem wpływów o 19 proc., 204 mln zł na dywidendę

W ub.r. przychody Huawei Polska zmalały o 19,3 proc. do 2,93 mld zł, przesądziła o tym słabsza sprzedaż smartfonów. Dzięki spadkowi kosztów o 20,5 proc. wyniki rentowności firmy nieznacznie wzrosły - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

Wpływy Huawei Polska ze sprzedaży sprzętu konsumenckiego i sieciowego poszły w dół z 2,73 do 2,2 mld zł. - Wynikało to przede wszystkim ze zmniejszenia wolumenu sprzedaży telefonów komórkowych spowodowanego niezależnymi od Spółki zewnętrznymi czynnikami politycznymi oraz pandemią Covid-19 - opisano w sprawozdaniu firmy złożonym w KRS.

Przyczyną są ograniczenia w centrach handlowych, które przełożyły się na czasowe zamknięcie działających tam sklepów z elektroniką i niższą odwiedzalność salonów sprzedaży operatorów telekomunikacyjnych. Niższe wpływy ze sprzedaży sprzętu w ub.r. zanotowały też wszystkie czołowe telekomy.

Przychody Huawei Polska ze sprzedaży usług zmalały z 826,02 do 665,59 mln zł, a z gwarancji usługowych - z 78,35 do 67,16 mln zł. Natomiast wpływy ze sprzedaży oprogramowania poszły w górę z 1,79 do 2,28 mln zł.

Zmniejszyły się również wpływy spółki od innych podmiotów z koncernu Huawei. Przychody ze sprzedaży materiałów i towarów poszły w dół z 42,24 do 35,37 mln zł, a ze sprzedaży usług - z 537,71 do 512,89 mln zł.

Koszty 20,5 proc. w dół

Wydatki operacyjne Huawei Polska zmalały rok do roku z 3,52 do 2,79 mld zł, czyli o 20,5 proc. Wartość sprzedanych towarów i materiałów poszła w dół z 2,48 do 1,9 mld zł.

Nakłady na usługi obce zmniejszyły się z 620,2 do 490,29 mln zł, a na wynagrodzenia i inne świadczenia pracownicze - z 269,5 do 231,1 mln zł. Zarząd spółki zarobił w ub.r. 8,78 mln zł, wobec 8,21 mln zł rok wcześniej.

Za to koszty amortyzacji poszły w górę z 15,97 do 18,99 mln zł, wydatki na zużycie materiałów i energii - z 27,09 do 40,27 mln zł, a pozostałe koszty rodzajowe - ze 102,64 do 109,22 mln zł.

W ub.r. znacząco zmalały nakłady Huawei Polska na wynagrodzenia (z 215,48 do 176,23 mln zł) oraz ubezpieczenia społeczne (z 15,45 do 7,6 mln zł). Natomiast koszty programów bonusowych poszły w górę z 38,31 do 45,37 mln zł.

Większy zysk, 28 mln zł podatku dochodowego

Huawei Polska osiągnął w ub.r. 137,96 mln zł zysku operacyjnego, wobec 120,49 mln zł rok wcześniej. Z kolei zysk sprzedażowy brutto zwiększył się z 305,96 do 381,84 mln zł.

Na pozostałe wyniki rentowności firmy pozytywnie wpłynęły spadek kosztów finansowych z 9,96 do 5,37 mln zł (dzięki korzystnym zmianom kursów walutowych) oraz wzrost wpływów finansowych z 5,63 do 9,57 mln zł, natomiast negatywny wpływ miał wzrost kwoty zapłaconego podatku dochodowego z 3,78 do 27,76 mln zł.

Zysk brutto spółki zwiększył się ze 116,17 do 142,15 mln zł, a zysk netto - ze 112,39 do 114,39 mln zł.

90 proc. udziałów Huawei Polska ma holenderska firma Huawei Technologies Cooperatief, a 10 proc. - chiński Huawei Tech. Investment.

Wspólnicy zdecydowali, że cały zeszłoroczny zysk netto zostanie im wypłacony do końca maja. Na dywidendę przeznaczono też niepodzielone dotąd zyski z wcześniejszych lat: 13,34 mln zł z 2018 roku, 23,26 mln zł z 2017 roku, 35,31 mln zł z 2016 roku oraz 17,71 mln zł z 2015 roku.

W efekcie udziałowcy Huawei Polska dostaną łącznie 204 mln zł.

Dołącz do dyskusji: Huawei Polska ze spadkiem wpływów o 19 proc., 204 mln zł na dywidendę

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Mao
Chińskie komunistyczne badziewie...
odpowiedź