SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

IKEA po 3 latach zamyka sklep w Blue City w Warszawie

IKEA Retail Polska z końcem grudnia br. zamyka swój sklep w centrum handlowym Blue City w Warszawie. Ta najmniejsza placówka sieci w Polsce została otwarta w 2018 roku. Teraz firma chce się skupić na nowych formatach miejsc spotkań z klientami.

IKEA podkreśla, że rynek warszawski jest dla polskiej organizacji firmy jednym z kluczowych obszarów inwestycji i testowania nowych formatów, by być bliżej klientów, odpowiadać na zmieniające się potrzeby zakupowe i spełniać oczekiwania dotyczące lepszego życia w domu.

Obecnie na rynku warszawskim dla klientów dostępne są trzy sklepy sieci- IKEA Janki, IKEA Targówek, IKEA w Blue City, ponadto trzy punkty odbioru zamówień IKEA - w centrach handlowych Blue City, King Cross Praga i Wola Park oraz dwa mobilne punkty odbioru zamówień IKEA - na Mokotowie i w Wilanowie. Dodatkowo w Warszawie usytuowane są Domolinia i Twoje Studio Pracy – miejsca spotkań dla obecnych i przyszłych klientów i pracowników, a także IT Service Desk i Service Office, które wspierają firmę.

- Jednym z priorytetów dla IKEA w Polsce jest rynek warszawski. Planujemy dalej rozwijać naszą działalność w tym regionie, z jeszcze większą dynamiką. Chcemy skupić się na nowych formatach miejsc spotkań z klientami, które będą odpowiedzią na zmieniające się potrzeby mieszkańców stolicy i region - mówi Karol Barcal, dyrektor regionalny w IKEA Retail Polska odpowiedzialny między innymi za rynek warszawski.

Dodaje, że firma finalizuje obecnie kompleksowy plan dla regionu warszawskiego, który koncentruje się na tworzeniu jeszcze lepszego doświadczenia klientów, budowaniu i rozwijaniu kompetencji naszych pracowników, inwestowaniu w obecne i nowe miejsca spotkań z klientami oraz atrakcyjnej ofercie usług zdalnych i stacjonarnych.

Czas na nowe formaty

Uruchomiony w 2018 roku sklep IKEA w Blue City był jednym z pierwszych mniejszych formatów IKEA na skalę światową, którego celem było przetestowanie nowego konceptu sklepu z ograniczoną ofertą, ale zlokalizowanego bliżej klientów, w centrum handlowym.

"Niezmiennym celem IKEA jest bowiem tworzenie jak najlepszego doświadczenia zakupowego. Zgodnie z podejściem firmy do rozwoju oraz w reakcji na zmieniające się potrzeby i wzrastające oczekiwania klientów, niektóre projekty testowe dobiegają końca. Jedną z takich inwestycji jest sklep IKEA w Blue City, który będzie prowadzić swoją działalność do końca grudnia 2021 roku" - informuje firma w wydanym oświadczeniu.

Sklep IKEA w centrum handlowym Blue City w Warszawie został otwarty w październiku 2018 roku. Nowy format wyróżniał się lokalizacją bliżej klientów, w centrum handlowym oraz nowoczesnymi rozwiązaniami prezentacji asortymentu, mającymi zapewniać jak najlepsze doświadczenia zakupowe dla odwiedzających i służące za inspirację dla ich domów. W IKEA w Blue City zakupy można zrobić m.in. poprzez Punkty Szybkich Zamówień IKEA (z dostawą do domu) lub zdalnie i odebrać swoje zamówienie w Punkcie Odbioru Zamówień IKEA zlokalizowanym na parkingu podziemnym, poziom -1 (wjazd od ul. Opaczewskiej 87).

Sklep IKEA w centrum handlowym Blue City będzie czynny do końca tego roku. Firma zapewnia, że dołoży wszelkich starań, aby każdemu pracownikowi sklepu w Blue City zaoferować takie same lub zbliżone warunki pracy na nowym stanowisku w innej warszawskiej jednostce IKEA.

- Nadal będziemy kontynuować testy różnych rozwiązań dla klientów oraz stale inwestujemy w dotychczasowe sklepy IKEA, w mobilne i stacjonarne Punkty Odbioru Zamówień, sprzedaż online oraz usługi zdalne z różnymi możliwościami dostawy i odbioru. W dalszym ciągu chcemy być bardziej dostępni dla klientów, przystępni cenowo i umożliwiać bardziej zrównoważone życie w domu poprzez oferowanie inspiracyjnych rozwiązań i produktów lepszych dla ludzi oraz planety - dodaje Karol Barcal.

Dołącz do dyskusji: IKEA po 3 latach zamyka sklep w Blue City w Warszawie

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
PK
Chyba im się biznes nie zwrócił patrząc na ilość wynajętej powierzchni. Ludzie tam przychodzili kupić pościel, albo sztućce, więc dużo pieniędzy nie zostawiali, a czynsz w takim molochu w takiej lokalizacji tani nie jest. Od początku był to głupi pomysł. Park handlowe pod miastem, gdzie ziemia jest prawie za darmo... dla takiej IKEI, to dużo lepsze miejsce na prowadzenie rentownego biznesu.
odpowiedź
User
Rafał
Wow, już minęło trzy lata..
odpowiedź
User
Jan
To jest do kitu centrum handlowe, ze złym dojazdem, nikt prawie tam nie jeździ.
odpowiedź