SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Ponad 2,2 mln zł wydało Ministerstwo Finansów na umowy z TVP

2,25 mln zł - taka byłą wartość umów zawartych w 2021 roku pomiędzy Ministerstwem Finansów, a Telewizją Polską. Polskie Radio w tym samym okresie miało umowy na ponad 830 tys. zł. Tak wynika z odpowiedzi, jakiej resort udzielił na interpelację posłanki Małgorzaty Kidawy-Błońskiej z PO.

Fot. AKPA Article

Małgorzata Kidawa-Błońska dopytuje konsekwentnie wszystkie ministerstwa, ile wydały na promowanie swoich działań w mediach publicznych. Kilka dni temu odpowiedzi udzielił resort finansów.

Okazuje się, że w ubiegłym roku ministerstwo realizowało w TVP kampanię, wspierającą rozliczanie deklaracji PIT przez internet oraz usługę Twój e-PIT, co kosztowało 270 tys. zł. Znacznie droższa była jednak kampania towarzysząca zmianom w prawie podatkowym – jej koszt wyniósł 1 525 tys. zł. Natomiast działania informujące o Pracowniczych Planach Kapitałowych zamknięto umowami o wartości 464 tys. zł. Łącznie więc umowy z TVP opiewały na ponad 2,25 mln zł.

Znacznie mniej ministerstwo wydatkowało na umowy z Polskim Radiem. Kampania informująca o Pracowniczych Planach Kapitałowych stanowiła koszt w wysokości 167,5 tys. zł; a już zakup audycji dotyczącej rozliczania rocznych deklaracji PIT przez internet to był koszt 20 tys. zł.

Ministerstwo zamówiło w zeszłym roku w Polskim Radiu także kampanię informującą o nowym systemie poboru opłaty elektronicznej KAS – e-TOLL (chodzi o opłaty za przejazd po wybranych odcinkach autostrad, dróg ekspresowych i krajowych). Ta kampania kosztowała 199,6 tys. zł. Natomiast spoty wyjaśniające zmiany w prawie podatkowym kosztowały 29,8 tys. zł. Ministerstwo Finansów poinformowało też, że w ubiegłym roku nie korzystało z ogłoszeń społecznych w mediach publicznych.

Kolejne resorty odkrywają karty

To kolejne już ministerstwo, które – w odpowiedzi na interpelację Kidawy-Błońskiej – ujawnia wartości umów zawartych z publicznymi mediami. W marcu Ministerstwo Edukacji i Nauki zdradziło, że jego ubiegłoroczne umowy z Polskim Radiem i Telewizją Polską opiewały łącznie na ponad 1,46 mln zł .

Z kolei w kwietniu Kancelaria Premiera opublikowała odpowiedź, z której wynikało, że w 2021 roku podpisała z TVP 46 umów w ramach realizacji rozmaitych kampanii społecznych, w tym tych, promujących Polski Ład. Łączna ich kwota opiewała na więcej niż 16,5 mln zł. Z kolei z Polskim Radiem zawarto 15 analogicznych umów na kwotę 5,8 mln zł.

Polskie Radio
autor:
2022-06-01

Dołącz do dyskusji:

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl