SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

9 proc. więcej na reklamy w br. Aflofarm obniżył wydatki, mocno w górę Jeronimo Martins i Ferrero (Top 10)

W pierwszej połowie br. media pozainternetowe zarobiły na reklamach 17,84 mld zł, o 8,7 proc. więcej niż rok wcześniej. Najwyższy wzrost przychodów zanotowały telewizje i kina. Jeronimo Martins Polska i Ferrero najmocniej zwiększyły wydatki reklamowe, natomiast obniżył je Aflofarm - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Wpływy reklamowe mediów wyniosły w I półroczu br. 17,84 mld zł wobec 16,42 mld zł rok wcześniej. Oznacza to wzrost o 8,7 proc. - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów i autopromocji, Kantar).

Najwięcej, bo ponad połowę tej kwoty zarobiła telewizja. Było to 9,55 mld zł, czyli 15,3 proc. więcej niż w analogicznym okresem ub.r.

Drugie pod względem przychodów z reklam radio zwiększyło wpływy z reklam w skali roku o 5,1 proc. - z 3,61 mld zł do 3,79 mld zł.

Magazyny zarobiły z kolei 2,16 mld zł, co oznacza spadek o 2 proc. względem I połowy 2018 roku.

Na reklamę outdoorową reklamodawcy wydali w omawianym okresie 832,4 tys. zł (6 proc. mniej niż rok wcześniej), a na kina – 763 tys. zł (wzrost rok do roku o 12,5 proc.).

Wpływy reklamowe gazet zmalały natomiast rok do roku o 2,7 proc. -  z 700,6 tys. zł do 681,4 tys. zł. Wydatki na reklamę indoor wzrosły z kolei z 56,9 tys. zł w I połowie 2017 roku do 57,7 tys. zł (dynamika 1,5 proc.).

Największym reklamodawcą mediów tradycyjnych pozostaje niezmiennie firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska, która mimo zmniejszenia wydatków rok do roku o15,3 proc. utrzymuję pozycję liderami. Na reklamy w omawianym okresie przeznaczyła 812,2 mln zł.

Drugi pod tym względem był Lidl Polska, który na promocję w mediach tradycyjnych przeznaczył w I połowie tego roku 434,8 mln zł, czyli 15,7 proc. więcej w porównaniu do tego samego okresu ub.r. Trzecie miejsce na reklamowym podium należało do producenta słodyczy Ferrero Polska, którego nakłady reklamowe wzrosły w skali roku o 26,9 proc., z 253,6 mln zł do 321,8 mln zł.

Spośród pozostałych 10 największych reklamodawców I półrocza br. najwyższy wzrost wydatków reklamowych zanotowała firma Jeronimo Martins Polska, właściciel sklepów Biedronka i drogerii Hebe. Wzrosły one rok do roku o 37,1 proc., z 178,6 mln zł do 244,8 mln zł. Polkomtel zwiększył je o 19,3 proc., do 234,6 mln zł, a USP Zdrowie- o 19,1 proc., do 280 mln zł.

O 17,6 proc. więcej wydała w I połowie br. w porównaniu do tego samego okresu roku ub.r. firma Terg - było to 299,1 mln zł. Metro Group zwiększyło swój budżet reklamowy w tradycyjnych mediach o 11,3 proc., do 231,8 mln zł, a Euro-Net Warszawa - o 4,5 proc., do 245,4 mln zł.

Z 10 największych reklamodawców oprócz Aflofarmu jeszcze tylko Natur Produkt Zdrovit zredukował inwestycje marketingowe - o 6 proc., z 317,4 mln zł do 298,3 mln zł.

Dołącz do dyskusji: 9 proc. więcej na reklamy w br. Aflofarm obniżył wydatki, mocno w górę Jeronimo Martins i Ferrero (Top 10)

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
AW
Pragnę poinformować, że jako sygnalista zgłosiłem do UOKiK-u nielegalne praktyki umożliwiające dominację reklamową firmy Aflofarm
odpowiedź
User
paff
Rozdupan Farmacja Polska
odpowiedź
User
Magik
Pragnę poinformować, że jako sygnalista zgłosiłem do UOKiK-u nielegalne praktyki umożliwiające dominację reklamową firmy Aflofarm
taa, przestan gwiazdorzyc
odpowiedź