SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Informacje i publicystyka: WP.pl przed Onetem, witryny Radia ZET i RMF FM najmocniej w dół

Po sporym spadku Onet stracił na rzecz WP.pl pozycja lidera zasięgowego platform informacyjno-publicystycznych. Duże wzrosty osiągnęły o2.pl, Interia i Gazeta.pl, natomiast znacząco zmalały statystyki portalu Radia ZET i RMF24.pl.

Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w maju br. WP.pl (Grupa Wirtualna Polska) w kategorii informacji i publicystyki ogólnokrajowej (czyli bez treści regionalnych i o pogodzie) odwiedziło 10,71 mln użytkowników, czyli 35,81 proc. zasięgu. Każdy spędził tam średnio 51 minut i 21 sekund.

Analogiczna sekcja Onetu (Ringier Axel Springer Polska), jako strony www i aplikacji mobilnej, przyciągnęła 10,43 mln użytkowników (co dało 34,87 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 43 minuty i 52 sekundy.

Działy informacyjne trzech innych portali horyzontalnych miały po mniej więcej 8 mln odwiedzających. Na o2.pl (Grupa Wirtualna Polska) taka sekcja zanotowała 8,41 mln użytkowników, 28,12 proc. zasięgu oraz 14 minut i 50 sekund średniego czasu korzystania, na platformie TVN24 - 8,04 mln internautów, 26,87 proc. zasięgu oraz 23 minuty i 17 sekund przeciętnego czasu korzystania, a na Interii (Grupa Polsat-Interia) - 7,98 mln użytkowników, 26,68 proc. zasięgu oraz 27 minut spędzonych średnio przez odwiedzającego.

Gazeta.pl przed „Gazetą Wyborczą”, Radio ZET przed RMF FM

W rankingu są części z informacjami i publicystyką ogólnokrajową dwóch portali Agory. Na Gazeta.pl taki dział odwiedziło 6,75 mln internautów (22,56 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 13 minut i 29 sekund, a na platformie „Gazety Wyborczej" - 5,18 mln użytkowników (17,32 proc. zasięgu), spędzili średnio po 20 minut i 48 sekund.

Wprost.pl w analizowanej kategorii zanotował 5,18 mln odwiedzających, 17,31 proc. zasięgu oraz 6 minut i 39 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Sekcja informacyjno-publicystyczna portalu Radia ZET przyciągnęła 6,04 mln internautów (20,19 proc. zasięgu), średnio na 3 minuty i 59 sekund. Natomiast RMF24.pl zanotował 5,7 mln użytkowników, 19,06 proc. zasięgu oraz 9 minut i 17 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Miesiąc do miesiąca część WP.pl z informacjami i publicystyką ogólnokrajową straciła 92,7 tys. użytkowników (0,9 proc.) oraz 11 minut i 37 sekund średniego czasu korzystania (18,4 proc.). Analogiczna sekcja Onetu zanotowała dużo większy spadek - o 630,2 tys. internautów (5,7 proc.) oraz 14 minut i 38 sekund przeciętnego czasu korzystania (25 proc.), w konsekwencji zsunęła się z pierwszego na drugie miejsce.

Średni czas spędzony przez internautę nieznacznie wydłużył się jedynie na platformie „Gazety Wyborczej” - o 11 sekund, czyli 0,9 proc. Przy czym liczba użytkowników zmalała o 410,8 tys. (7,3 proc.).

Spore wzrosty liczby odwiedzających osiągnęły sekcje informacyjno-publicystyczne trzech portali. Na o2.pl taki dział zyskał 537,5 tys. użytkowników (6,8 proc.), na Interii - 745 tys. (10,3 proc.), a na Gazeta.pl - 369 tys. (5,8 proc.). Przy czym w sekcji o2.pl średni czas korzystania zmalał o 2 minuty i 47 sekund (15,8 proc.), w tej na Interii - o 5 minut i 49 sekund (17,7 proc.), a na Gazeta.pl - o 3 minuty i 46 sekund (21,8 proc.).

Natomiast portal Radia ZET w kategorii informacyjno-publicystycznej zanotował spadek o 611,1 tys. użytkowników (9,2 proc.) oraz 2 minuty i 39 sekund przeciętnego czasu korzystania (39,9 proc.), a RMF24.pl - o 723,8 tys. internautów (11,3 proc.) oraz 2 minuty i 24 sekundy spędzonych średnio przez odwiedzającego (20,5 proc.).

W sekcji platformy TVN24 z newsami i publicystyką ubyło 56,7 tys. internautów (0,7 proc.), a średni czas korzystania zmalał o 2 minuty i 40 sekund (10,3 proc.). Natomiast analogiczny dział na Wprost.pl stracił 178,2 tys. użytkowników (3,3 proc.) oraz minutę i 37 sekund przeciętnego czasu korzystania (19,5 proc.).

Dołącz do dyskusji: Informacje i publicystyka: WP.pl przed Onetem, witryny Radia ZET i RMF FM najmocniej w dół

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Brejzole
Już nie ma mediów tylko lewackie tuby propagandowe
0 0
odpowiedź
User
Gj
Tekst zrobiony żeby ominąć lidera czyli Polskapress :) (wymyślona kategoria) tylko dlatego ze to informacje regionalne. A co to gorsze?
0 0
odpowiedź
User
tak jest
Tekst zrobiony żeby ominąć lidera czyli Polskapress (wymyślona kategoria) tylko dlatego ze to informacje regionalne. A co to gorsze?


Bo informacje pochodzą wyłącznie z Warszawy. Poza stolicą nie ma informacji ;)
0 0
odpowiedź