SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Ipsos zmniejszył przychody w 2020 roku. Covid utrudnił badania, nie było zwolnień

W ub.r. przychody firmy badawczej Ipsos zmalały o 9,2 proc. do 67,46 mln zł, a zysk netto - z 6,08 do 4,81 mln zł. Zatrudnienie w spółce zwiększono ze 139 do 141 pracowników, w pierwszym kwartale br. zanotowano wyniki zgodne z zaplanowanym budżetem.

Przychody krajowe Ipsosu zmalały w ub.r. z 45,83 do 36,74 mln zł, a te z zagranicy zwiększyły się z 28,44 do 30,72 mln zł. Wpływy w ramach koncernu Ipsos wzrosły z 10,15 do 11,14 mln zł.

Firma realizuje badania różnego typu: marketingowe, reklamy, mediów, satysfakcji i lojalności konsumentów i opinii publicznej. W sprawozdaniu złożonym w KRS zaznaczyła, że wśród jej klientów są krajowe i zagraniczne koncerny, a także podmioty z sektora publicznego.

Covid utrudnił badania

Na działalność Ipsosu, tak jak innych firm z branży badań opinii i rynku, negatywnie wpłynęły ograniczenia wprowadzone po wybuchu epidemii. - Szczególnie w pierwszych miesiącach pandemii, w okresie wprowadzonych od połowy marca najmocniejszych obostrzeń, kiedy realizacja części typów projektów badawczych była niemożliwa - zaznaczyła firma w sprawozdaniu.

Firma zaznaczyła, że szybko dostosowała się do nowej rzeczywistości. - Wprowadzono zdalny system pracy, w tym także spotkań z klientami oraz zdalne metody zbierania danych. Dzięki tym działaniom nie doszło do znaczącej liczby sytuacji odwoływania badań. W porozumieniu z klientami przesunięte zostały terminy realizacji niektórych badań, zmienione zostały również techniki realizacji badań - opisała.

Wielu klientów Ipsosu jest z zagranicy, przy czym spółka stara się podpisywać z nimi umowy w złotych, żeby niwelować ryzyko związane z kursami walut. Firma podkreśla, że większość jej klientów to „duże międzynarodowe korporacje o stabilnej sytuacji finansowej”, a żadna nie zapewnia jej więcej niż 5 proc. przychodów.

Koszty 6 proc. w dół

Wydatki operacyjne Ipsosu zmalały rok do roku z 67,38 do 62,99 mln zł, czyli o 6,5 proc. Nakłady na usługi obce zmniejszyły się z 41,74 do 38 mln zł, na zużycie materiałów i energii - z 1,02 mln zł do 757,1 tys. zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 2,43 do 1,68 mln zł.

Za to koszty wynagrodzeń wzrosły z 18,58 do 18,93 mln zł, a ubezpieczeń społecznych i innych świadczeń pracowniczych - z 2,745 do 2,746 mln zł. W ub.r. spółka zatrudniała na stałe średnio 141 osób, o dwie więcej niż w 2019 roku.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Pozostałe przychody operacyjne firmy poszły w dół z 951,7 do 877,4 tys. zł, natomiast wpływy finansowe zwiększyły się z 95,5 do 746,4 tys. zł.

4,57 mln zł na dywidendę, tegoroczne wyniki zgodne z planem

W konsekwencji zysk sprzedażowy Ipsosu zmalał z 6,89 do 4,47 mln zł, zysk operacyjny - z 7,79 do 5,34 mln zł, zysk brutto - z 7,82 do 6,06 mln zł, a zysk netto - z 6,08 do 4,81 mln zł. W ub.r. spółka zapłaciła 1,74 mln zł podatku dochodowego, wobec 1,07 mln zł rok wcześniej.

Koncern Ipsos zdecydował, że z jej zeszłorocznego zysku netto spółki 4,57 mln zł zostanie mu wypłacone jako dywidenda, a 241,1 tys. zł trafi na kapitał zapasowy.

- Plany przyjęte na początku roku 2021 zakładają osiągniecie wyników finansowych na ten rok zbliżonych do bardzo dobrych wyników roku 2019. Wyniki za pierwszy kwartał 2021 oraz aktualny portfel zamówień są zgodne z przyjętym budżetem - stwierdzono w sprawozdaniu, sporządzonym w połowie maja.

Dołącz do dyskusji: Ipsos zmniejszył przychody w 2020 roku. Covid utrudnił badania, nie było zwolnień

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl