SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Jacek Świderski: Na rynku portali horyzontalnych konsolidacja jest nieunikniona

- Przygotowanie kompleksowej oferty reklamowej, jakiej o2 i Wirtualna Polska działając samodzielnie w pewnych obszarach nie mogły uzyskać, inwestycje w e-commerce oraz wykorzystanie potencjału poczty elektronicznej to najważniejsze zadania po połączeniu obu firm - mówi nam Jacek Świderski, członek zarządu Grupy o2.

- Łączą się podmioty, które - naszym zdaniem - dobrze się uzupełniają. Fuzja, w wyniku której powstanie Grupa Wirtualna Polska SA, będzie miała kompletną ofertę reklamową i będzie w stanie zaspokoić wszystkie potrzeby reklamowe naszych klientów. Nie ukrywamy, że chcemy stać się liderem w kategoriach tematycznych, które są dla reklamodawców najważniejsze. Patrząc na wyniki aktualnego Megapanelu, po połączeniu będziemy liderem w kategorii wiadomości, sport, styl życia, praca oraz kultura i rozrywka - mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Jacek Świderski, członek zarządu Grupy o2, która podpisała w tym tygodniu umowę dotyczącą kupna Wirtualnej Polski (więcej na ten temat).

- Wszyscy pamiętamy, że przed laty Wirtualna Polska była liderem. Chcemy to przywrócić. Porównując udział w rynku Onetu oraz Wirtualnej Polski już dziś możemy stwierdzić, że taka duża różnica nie jest uzasadniona ani różnicami w ofercie produktowej ani w zasięgu. Jeśli dodatkowo wzmocnimy Wirtualną Polskę aktywami internetowymi o2 plus partnerem, jakim jest fundusz Innova Capital oraz perspektywą dalszej konsolidacji w postaci dokładania do Wirtualnej Polski kolejnych części w ramach kolejnych akwizycji, to będziemy walczyć o pozycję lidera - zapowiada Jacek Świderski.

>>> o2 z WP: silniejsze reklamowo, bez rewolucji wydawniczej (opinie)

Zdaniem Świderskiego, jednym z kluczowych elementów dla środowiska, w jakim działają portale horyzontalne, jest rosnące znaczenie e-commerce w Polsce. - Na tym polu mamy też sporo do nadrobienia. Widzimy, jak wszystko w tym segmencie szybko się zmienia, obserwujemy podmioty, które przenoszą retail do internetu. Nie ukrywam, że e-commerce jest ważnym elementem naszej strategii. Takich trendów jest oczywiście znacznie więcej, jak choćby RTB. Wiemy jedno - jeśli chcemy być postrzegani jako lider, to na pewno nie możemy tylko naśladować innych graczy. Będziemy starali się wyróżnić na rynku innowacyjnością - mówi Jacek Świderski.

>>> o2 dorównuje Wirtualnej Polsce w lifestyle’u i społecznościach, razem powalczą z Onetem i RASP (analiza)

Z Jackiem Świderskim, członkiem zarządu Grupy o2 odpowiedzialnym za finanse, rozmawiamy o oczekiwaniach firmy związanych z transakcją zakupu Wirtualnej Polski oraz m.in. o tendencjach panujących na polskim rynku portali horyzontalnych.

Dołącz do dyskusji: Jacek Świderski: Na rynku portali horyzontalnych konsolidacja jest nieunikniona

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
hun
Portal horyzontalny, to taki do czytania na leżąco? ;D
0 0
odpowiedź
User
Donald
Rozumiem, teraz o2 i WP będą srały mailingiem, także poczty już raczej nie przeczytasz. WP nigdy nie była liderem, zawsze przed nią był Onet. O tych paręset tysięcy RU czy klika milionów PV. Zawsze był kompleks Onetu w WP. Zresztą, koleżka na zdjęciu nie wygląda na takiego co by kumał o co chodzi w tym wszystkim.
0 0
odpowiedź
User
|Boguś
Najważniejszy jest trend retail w RTB
0 0
odpowiedź