SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

MacBooki w Self Service Repair. Program dla iPhone’ów trafi do Europy

Apple rozszerzył swój program Self Service Repair. Oprócz iPhone’ów użytkownicy w USA mogą teraz naprawiać samodzielnie także komputery MacBook i MacBook Pro, bez konieczności oddawania ich do autoryzowanego serwisu. W ramach rozwiązania Apple oferuje użytkownikom odpowiednie części i narzędzia, zapowiada też, że Self Service Repair obejmujący naprawę iPhone’ów trafi na rynki w Europie.

Pod względem napraw oferowanych przez siebie urządzeń Apple od wielu lat prowadził dość restrykcyjną politykę. Producent wymagał, aby usuwaniem usterek zajmowały się wyłącznie autoryzowane przez koncern punkty serwisowe, za nieprzestrzeganie tych reguł groziło m.in. utrata gwarancji.

Dlatego pewnym zaskoczeniem była informacja z kwietnia 2022 r. o uruchomieniu przez Apple usługi Self Service Repair. W ramach tego projektu producent przewiduje by użytkownicy, którzy czują się na siłach pod względem umiejętności i wiedzy technicznej, mogli sami dokonać napraw urządzeń Apple, bez konieczności odwiedzania punktu serwisowego i ponoszenia dodatkowych kosztów.

MacBooki w domowym warsztacie

Do tej pory program samodzielnych napraw domowych obejmował jedynie wybrane modele smartfonów iPhone. Teraz jednak Apple ogłosił, że Self Service Repair stał się dostępny dla notebooków MacBook Air i MacBook Pro z rodziną układów M1, zapewniając podręczniki naprawcze oraz oryginalne części i narzędzia Apple za pośrednictwem Apple Self Service Repair Store.

Firma zapewnia przy okazji, że program Self Service Repair dla iPhone'a jeszcze w tym roku zostanie rozszerzony na kolejne kraje - począwszy od Europy - a także na kolejne modele komputerów Mac.

Producent wyjaśnia, że samodzielna naprawa MacBooka Air i MacBooka Pro oferuje usuwanie kilkunastu różnych typów usterek dla każdego modelu, w tym dla wyświetlacza, górnej części obudowy z baterią oraz gładzika. Klienci, którzy mają doświadczenie w skomplikowanych naprawach urządzeń elektronicznych, będą mogli dokonać napraw notebooków, mając dostęp do wielu tych samych części i narzędzi, które są dostępne w placówkach Apple Store i autoryzowanych serwisach Apple.

Czytaj także: Pracownicy Apple nie chcą wracać do biur. Szykują petycję do Tima Cooka

Według Apple, aby rozpocząć proces samodzielnej naprawy, użytkownik najpierw zapoznaje się z instrukcją naprawy produktu, otwierając dedykowaną stronę internetową. Następnie może odwiedzić sklep Apple Self Service Repair Store i zamówić niezbędne części i narzędzia.

Producent zapewnia, że każda oryginalna część Apple jest projektowana i konstruowana dla danego produktu oraz poddawana szczegółowym testom w celu zapewnienia najwyższej jakości, bezpieczeństwa i niezawodności. Klienci mogą odesłać wymienione części do Apple w celu ich odnowienia i recyklingu, a w wielu przypadkach otrzymają w ten sposób zwrot kosztów zakupu.

Czytaj także: Nowy MacBook Pro miał być ścigaczem. Ale czasem jest wolniejszy od poprzednika

Narzędzia Apple zostały zaprojektowane tak, aby umożliwić jak najlepsze naprawy produktów Apple. Firma będzie oferować zestawy do wypożyczenia w cenie 49 dol., dzięki czemu użytkownicy, którzy nie chcą kupować narzędzi do pojedynczej naprawy, będą mieli do nich dostęp przez tydzień, a zestaw zostanie wysłany bezpłatnie.

Samodzielna naprawa jest częścią działań Apple zmierzających do dalszego rozszerzenia dostępu do napraw. Producent zaznacza, że dla zdecydowanej większości klientów, którzy nie mają doświadczenia w naprawianiu urządzeń elektronicznych, wizyta w profesjonalnym punkcie napraw, w którym pracują certyfikowani technicy korzystający z oryginalnych części Apple, jest najbezpieczniejszym i najbardziej niezawodnym sposobem uzyskania naprawy.

Dołącz do dyskusji: MacBooki w Self Service Repair. Program dla iPhone’ów trafi do Europy

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
promoWoopeJB
Rather valuable answer
odpowiedź