SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Canal+ w 2021 roku pozyskał 1,6 mln nowych abonentów

Pod koniec grudnia 2021 roku Canal+ miał na całym świecie 23,7 mln abonentów. To wzrost o 1,6 mln w porównaniu z końcem 2020 roku. Aż 0,9 mln nowych klientów to mieszkańcy Afryki, 0,4 mln Francuzi, a 0,3 mln firma pozyskała na pozostałych rynkach europejskich, w tym polskim.

Z raportu finansowego Vivendi wynika, że w ub.r. przychody Grupy Canal+ wyniosły 5, 770 mld euro, co oznacza wzrost o 5,2 proc. w porównaniu z 2020 rokiem. W 2021 roku rentowność Grupy Canal+ poprawiła się w porównaniu do 2020 r. wskaźnik EBITA wyniósł 480 mln euro, w porównaniu do 435 mln euro w 2020 r., co oznacza wzrost o 10,4 proc.

Canal+ rośnie dzięki inwestycjom w Afryce

Wpływ na ten wynik miały inwestycje w Afryce. Grupa Canal+ rozpoczęła działalność w Etiopii i zwiększyła swoje udziały w południowoafrykańskiej platformie MultiChoice, przekraczając próg 15 proc. udziałów. W Afryce w 2021 roku uruchomiono również serwis streamingowy myCanal Obecnie jest on dostępny w 29 krajach (w Polsce jako Canal+ online).

Przychody w samej Francji wzrosły o 2,9 proc. Firma pozyskała tam 373 tys. abonentów. Łącznie ma ich 9,05 mln. Przychody z działalności międzynarodowej wzrosły o 4,7 proc. Poza Francją kontynentalną grupa miała na koniec grudnia ub.r. 14,7 mln abonentów. Poprawić pozycję firmy ma planowane przejęcie 70 proc. udziałów SPI International, przejęcie przez Studiocanal firm produkcyjnych i możliwość emitowania filmów 6 miesięcy po premierze we Francji.

W erze streamingu nadawcy pomaga współpraca z serwisami Netflix, Starzplay i Disney+. Canal+ chwali się też umową z Paramount+, która dotyczy głównie rynku francuskiego i szwajcarskiego. Obejmuje ona dystrybucję serwisu Paramount+, kanałów tematycznych związanych z koncernem (do niedawna działającym pod nazwą ViacomCBS), emisji filmów Paramount Pictures pół roku po premierze kinowej. Paramount w pozostałych krajach, czyli także w Polsce, ma dostarczać ekskluzywne treści do serwisów i usług Canal+.  

Zobacz także: Nowe platformy osłabią Canal+? „Mamy długoterminowe umowy w zakresie TVOD”

Ilu abonentów ma Canal+ w Polsce?

Konkretnych danych w odniesieniu do Polski zabrakło. Z prezentacji wynika jedynie, że w całej Europie poza Francją firma miała pod koniec 2021 roku 5,658 mln abonentów. W serwisie korporacyjnym Canal+ Polska informuje, że posiada 2,7 mln abonentów. Takie same dane operator podał jednak przed rokiem.

Ostatnie dane dotyczące tylko Polski z raportu finansowego pochodzą z 2020 roku. Wówczas operator miał 2,37 mln klientów bezpośrednich (0,3 proc. więcej niż rok wcześniej), czyli korzystających z platformy Canal+, oferty telekomunikacyjnej, serwisów VoD i jej pakietów na platformie Player należącej do TVN Grupy Discovery.

Dołącz do dyskusji: Canal+ w 2021 roku pozyskał 1,6 mln nowych abonentów

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Qwer
Mam wrażenie, ze polski Canal+ to jakiś (przepraszam za wyrażenie) ściek dla słabych produkcji z innych oddziałów tej firmy. Jest tyle dobrych francuskich filmów i seriali, a na polskim Canal+ tak nieliczne.

Dobrze, że od święta puszczą oskarowe filmy i pół produkcje oraz skandynawskie albo brytyjskie seriale.

Niestety, ale coraz częściej pojawiają się naprawdę filmy kategorii C.
odpowiedź
User
wdaxz
Mam wrażenie, ze polski Canal+ to jakiś (przepraszam za wyrażenie) ściek dla słabych produkcji z innych oddziałów tej firmy. Jest tyle dobrych francuskich filmów i seriali, a na polskim Canal+ tak nieliczne.

Dobrze, że od święta puszczą oskarowe filmy i pół produkcje oraz skandynawskie albo brytyjskie seriale.

Niestety, ale coraz częściej pojawiają się naprawdę filmy kategorii C.


nie przepraszaj to ten kanał plus powinien przeprosić
odpowiedź
User
bredny
Canal+ ukrywa dane abonentów albo podaje je za grudzień, gdy liczba rośnie dzięki promocjom na dwa miesiące podczas Black Friday i świąt. Faktyczną liczba jest niższa niż 2 mln
odpowiedź