SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Jutro w Polsce”. Media Agory z nietypową akcją dla społeczności LGBT+

W sobotę 25 czerwca, czyli w dniu Parady Równości w Warszawie, Gazeta.pl, „Gazeta Wyborcza”, Wyborcza.pl i Wysokieobcasy.pl opublikowały stylizowane na newsy treści, które mają pozwolić ich czytelniczkom i czytelnikom wyobrazić sobie, jak w przyszłości mogłaby wyglądać Polska przyjazna społeczności LGBT+. To część akcji „Jutro w Polsce” zainspirowanej przez stowarzyszenie Miłość Nie Wyklucza i agencję MullenLowe Warsaw.  

Article

Dziś Polska traktuje osoby LGBT+ najgorzej w całej Europie – wynika z rankingu ILGA-Europe mierzącego poziom równouprawnienia społeczności osób nieheteronormatywnych. Wśród krajów unijnych Polska wypada najgorzej już trzeci rok z rzędu. W najnowszym zestawieniu uzyskała zaledwie 13 proc. na 100 możliwych. Gorsze wyniki mają jedynie Białoruś (12 proc.), Armenia i Rosja (8 proc.), Turcja (4 proc.) oraz Azerbejdżan (2 proc.).

– A to nie jedyna zła wiadomość dotycząca braku równości i tolerancji w Polsce – wskazuje Marcin Nowak, dyrektor kreatywny agencji MullenLowe Warsaw, która jest autorką pomysłu kampanii „Jutro w Polsce”. – „Dziś w Polsce” to liczne homofobiczne kampanie, jak straszenie „ideologią gender” czy projekt ustawy „Stop LGBT”. To pomysły, które uderzają nie tylko w społeczność LGBT+, ale wszystkich. W kontraście do tych wiadomości w naszej kampanii pokazujemy Polskę, w jakiej chcemy żyć i w jaką wierzymy. Zmiana świadomości nie jest możliwa bez uruchomienia wyobraźni i właśnie wspólna praca zbiorowej wyobraźni może uruchomić proces, dzięki któremu takie newsy będą na porządku dziennym doniesień z Polski. Tak właśnie wyobrażamy sobie Jutro w Polsce.

W dniu warszawskiej Parady Równości na stronach „Gazety Wyborczej”, Gazeta.pl, Wyborcza.pl i Wysokieobcasy.pl ukazały się stylizowane na prawdziwe artykuły teksty, które przeniosą czytelników w przyszłość  – pozwolą śledzić przebieg pierwszej wizyty prezydentki RP z żoną w Madrycie, zobaczyć materiał o Miesiącu Dumy w ramówce polskiej telewizji, dowiedzieć się, że Polska znów jest w czołówce rankingu europejskich państw respektujących prawa osób LGBT+, a także poznać kilka innych wiadomości przyjaznych tej społeczności i nie tylko.  

Na głównych stronach serwisów są też teksty opowiadające o akcji. Zachęcą one do odwiedzenia strony Jutrowpolsce.pl i dzielenia się w mediach społecznościowych „nagłówkami z przyszłości”, jak również do podpisania petycji stowarzyszenia Miłość Nie Wyklucza z postulatami wspierającymi osoby LGBT+. Redakcje mediów Agory na bieżąco będą relacjonować sobotnią Paradę Równości w Warszawie, a ich logotypy zmienią tego dnia swoje barwy na tęczowe.

 

 

– Czy za 20 lat w Polsce naprawdę będzie można powiedzieć, że prawo do miłości, bez krępującej jej ideologii i opresji, będzie tak naturalne, jak prawo do oddychania? Na razie to fantazja, ale dla nas, osób należących do tęczowej społeczności, bardzo ważna. Musimy wierzyć, że zmiana nastąpi, żeby wytrzymać codzienność we własnym kraju – mówi Aleksandra Sobczak, wicenaczelna i szefowa Wyborcza.pl.

Celem kampanii „Jutro w Polsce” jest również zebranie jak największej liczby podpisów pod apelem stowarzyszenia Miłość Nie Wyklucza, w którym znajdują się podstawowe postulaty społeczności LGBT+ takie, jak: prawo do bezpieczeństwa w szkole i na ulicy, prawo do życia rodzinnego bez strachu o ukochaną osobę, prawo do bycia sobą bez upokorzeń i szykan oraz wiele innych. Apel, który poparło już ponad 8 tys. osób, można podpisać na stronie Chcelepszejpolski.pl.

Akcję wspierają Agnieszka Holland, Jolanta Kwaśniewska i Andrzej Seweryn

Akcję „Jutro w Polsce” wsparło kilkadziesiąt znanych osób, m.in. Agnieszka Holland, Jolanta Kwaśniewska, Andrzej Seweryn, Stanisław Tym, Magdalena Cielecka, Jacek Braciak, Patrycja Markowska, Małgorzata Rozenek-Majdan, Anna Mucha, Sylwia Chutnik, Bart Staszewski i Piotr “Grabari” Grabarczyk. Rozmowy z niektórymi z nich ukazały się w sobotę m.in. w serwisie Plotek.pl.

Projekt „Jutro w Polsce” to kolejna współpraca mediów Agory, stowarzyszenia Miłość Nie Wyklucza i agencji MullenLowe Warsaw. W 2021 r. Gazeta.pl, Wyborcza.pl, „Gazeta Wyborcza”, TOK FM i tokfm.pl, stowarzyszenie Miłość Nie Wyklucza oraz agencja MullenLowe Warsaw wspólnie przeprowadziły kampanię „Bez LGBT+ nie ma Polski”, której idea opierała się na „wykluczeniu” liter: L, G, B i T z tekstów na portalach i w serwisach internetowych, na pierwszych stronach gazet oraz w mediach społecznościowych. Akcja została doceniona przez jury prestiżowych konkursów branżowych – otrzymała m.in. IAB Mixx Award oraz nagrody Innovation i Kreatura.

W maju br. serwisy internetowe Agory miały 17,75 mln użytkowników (dane z Mediapanelu).

Dołącz do dyskusji: „Jutro w Polsce”. Media Agory z nietypową akcją dla społeczności LGBT+

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
hk
juz od rana elgiebety atakuja...ten ich strasznh los...ziew
odpowiedź
User
Misiek
Codziennie nowa akcja promocyjna. Wyjątkowo prześladowane towarzystwo.
odpowiedź
User
logik
logika LGBT: "wypada najgorzej [...] Gorsze wyniki mają jedynie..."
odpowiedź