SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Kantar Polska za 330 tys. zł zbada wizerunek Telewizji Polskiej na tle konkurencji

Instytut Kantar Polska wygrał przetarg Telewizji Polskiej dotyczący przeprowadzenia sondażu pod hasłem „Pozycjonowanie kanałów TVP na tle konkurencji”. Pokonał w nim firmy Indicator i Market Research World.

Oferta złożona przez Kantar Polska otrzymała najwyższą, maksymalną liczbę 100 pkt chociaż miała najwyższą cenę: 329 640 zł. Indicator zaproponował za realizację zamówienia TVP kwotę 133 845,53 zł, a Market Research World – cenę  55 350 zł. Te dwie oferty w finale przetargu zostały odrzucone. Z jakich powodów - tego nie podano.

Zlecony przez TVP sondaż ma udzielić nadawcy informacji m.in. na temat identyfikacji potrzeb odbiorców telewizji, ich ważności, na temat potrzeb zaspokajanych przez poszczególne stacje TVP. Ma również stanowić rekomendacje dotyczące pozycjonowania anten TVP. Sondaż ma być zrealizowany metodą jakościowo-ilościową.

Będzie obejmować takie kanały, jak TVP1 i TVP2 - na tle dwóch podstawowych konkurentów Polsatu i TVN, TVP Info (na tle TVN24 i Polsat News), TVP Kultura (na tle Ale kino+, Kino Polska, Metro, Stopklatka), TVP Historia (na tle Fokus TV, Discovery Historia, History, Polsat Viasat History), TVP Seriale (na tle TVP HD, TV4, TVN7, TV Puls, Puls2, TTV, TV6, Stopklatka, Metro, Super Polsat, AXN, 13 Ulica, FOX, Comedy Central), TVP HD (na tle TVP Seriale, TV4, TVN7, TV Puls, Puls2, TTV, TV6, Stopklatka, Metro, Super Polsat, AXN, 13 Ulica, FOX, Comedy Central), TVP Rozrywka (na tle TVN7, TV4, TTV, Puls, Puls2, ATM Rozrywka, Polo TV, Super Polsat, Stopklatka, Metro, TV6), TVP Sport (na tle Eurosport, Polsat Sport, Canal+Sport), TVP ABC (na tle Puls2, MiniMini+, Polsat JimJam, Nickelodeon, Cartoon Network) oraz TVP.VOD.pl (na tle player, Ipla, cda).

Kantar Polska będzie pracować dla TVP do końca stycznia 2019 roku. Badanie będzie realizowane do połowy grudnia br.

Dołącz do dyskusji: Kantar Polska za 330 tys. zł zbada wizerunek Telewizji Polskiej na tle konkurencji

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
seba
kilka potrzeb wymienie za darmo:
- brak jednej wspólnej strategii mediów publicznych
- brak synergii TVP i PR
- brak dostępnej oferty wszystkich kanałów LIVE w internecie, era TV odchodzi do lamusa, widz, chce mieć dostęp wszędzie do wszystkiego, nie koniecznie każdy chce mieć pod ręką TV, zwłaszcza w podróży (Anglicy dają radę, Niemcy tak samo)
- wszystkie kanały TVP powinny być co najmniej w HD
- brak wyspecjalizowanych kanałów tematycznych, POLSAT już posiada 37 stacji posiadając o wiele mniejszą strukturę, gdzie nie ma polityki i kościoła
- brak relacji z wielu wydarzeń z poza Warszawy no ale jak to zrobić jak i radio i tvp musi wysyłać ekipę w to samo miejsce

Co to są media? to internet, radio i tv, dopóki nie będzie jednego wspólnego mianownika w mediach publicznych tak długo setki milionów będą przepalane i nie mówię tu o programach wszelakich ale o zbędnej podwójnej administracji, infrastrukturze itp itd. Warto dodać, że TVP i PR to nie jeden zarząd i administracja ale x ośrodki regionalne razy 2, zatem bardzo łatwo policzyć ile to milionów w skali rocznej/ 5 letniej w porównaniu z tym, że ośrodki regionalne pracują cały czas na SD a reszta od wielu lat w HD o 4K nie wspominając.
odpowiedź
User
On
na telewizję, którą ma oglądać widz, trzeba mieć dobry pomysł na program, czyli tzw. RAMÓWKĘ. Wizerunek TVP jest fatalny, bo to jest telewizja rządowa, prawicowa - a prawica nie ma pojęcia o tzw. mediach. Era dobrej polskiej telewizji minęła bezpowrotnie i nie pomogą badania, jeśli nie zatrudni się fachowców a nie miernych wiernych i żadnych.
odpowiedź
User
seba
ciekawe czy będą badali sensowność KLANU z poziomem aktorstwa i sklejania tego do kupy na poziomie lat 90. Podobnie działa wiele redakcji w TVP, wymienia się studia i oprawy wielu programów a np redakcja rolna i AGROBIZNES to również lata 90 a przecież dużo tam nie trzeba
odpowiedź