SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

KER: reklama Biedronki z grillowaniem na balkonie nie promuje niedozwolonych zachowań (wideo)

Komisja Etyki Reklamy nie dopatrzyła się naruszenia Kodeksu Etyki Reklamy w telewizyjnym spocie reklamowym Biedronki(Jeronimo Martins Polska), w którym promując ofertę sklepu pokazano ludzi grillujących na balkonie w bloku.

Autor skargi na telewizyjną reklamę Biedronki pod hasłem "Oszczędzaj połowę" zwrócił uwagę, że w spocie pokazano rozpalony grill na balkonie w mieszkaniu w bloku oraz umieszczony u dołu ekranu drobnym druczkiem napis o konieczności zapoznania się z zasadami wspólnot mieszkaniowych i spółdzielni, oraz korzystania z grilli elektrycznych lub bezdymnych.

Stwierdził, że jest to ewidentnie zła interpretacja rozporządzenia ministra spraw wewnętrznych i administracji z dnia 7 czerwca 2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów. "W świetle tych przepisów grille bezdymne jak i elektryczne są postrzegane jednakowo z  grillami węglowymi, ponieważ rozgrzewają się do wysokich temperatur i są jednoznacznie postrzegane jako bezpośrednie źródła inicjacji zapłonu innych materiałów " - podkreślono w skardze.

Skarżący zwrócił też uwagę, że w spocie widać stojący na balkonie wiklinowy koszt, który jest wykonany z łatwopalnego tworzywa i stanowi - w połączeniu z rozpalonym grillem - niebezpieczeństwo pożaru. "Tym samym reklama wprowadza obiorcę w błąd w kwestii przepisów przeciwpożarowych oraz może być odbierana przez konsumenta jako zachęta do korzystania z grilli na balkonach co oprócz ryzyka pożaru wiąże się również z unoszącymi się zapachami, które mogą być nieprzyjemne dla innych mieszkańców spółdzielni”- ocenił.

Właściciel Biedronki: reklama nie narusza przepisów, promuje zdrową dietę

W odpowiedzi na złożoną skargę przedstawiciele Jeronimo Martins Polska podkreślili, że zgodnie ze stanowiskiem Komendy Głównej Państwowej Straży Pożarnej dozwolone jest użytkowanie grilli elektrycznych na balkonach i tarasach, pod warunkiem zapewnienia wymaganych odległości tych urządzeń od materiałów palnych, a także wystroju i wyposażenia wnętrz wykonanych z materiałów palnych oraz niedopuszczenia do powstania płomienia, umożliwiającego zapalenie się tych materiałów jak również lokali (balkonów) sąsiednich.

Zaznaczyli, że w skarżonej reklamie zostały zachowane wszystkie wskazane środki bezpieczeństwa m.in. poprzez przygotowanie potraw na urządzeniach elektrycznych lub bezdymnych – nie powodujących powstania płomienia oraz poprzez używanie urządzeń w odpowiednim odstępie od materiałów palnych.

Dodano, że przytoczona reklama ma walor edukacyjny, bo występujący w niej rodzice zachęcają swoje dzieci do stosowania zdrowej i obfitej w warzywa diety, a także wskazują prawidłową praktykę żywieniową jaką jest spożywanie wody mineralnej, zamiast wysoko słodzonych napojów gazowanych. Dodatkowo, reklama zachęca odbiorców do tworzenia silnych więzi z członkami rodziny poprzez spożywanie wspólnych posiłków a także do utrzymywania przyjaznych relacji z sąsiadami i innymi mieszkańcami bloku.

Spot emitowany w czasie pandemii

KER przypomniała, że zaskarżona reklama Biedronki była emitowana w czasie pandemii, kiedy możliwości wychodzenia z domów i mieszkań były ograniczone. Zwróciła też uwagę, że w spocie promowane były grille elektryczne bezdymne. Komisja nie dopatrzyła się w nim naruszenia Kodeksu Etyki Reklamy i naruszenia dobrych obyczajów.

Zwrócono uwagę, że dozwolone jest użytkowanie grilli elektrycznych bezdymnych na balkonach i tarasach, pod warunkiem zapewnienia wymaganych odległości tych urządzeń od materiałów palnych, a także wystroju i wyposażenia wnętrz wykonanych z materiałów palnych oraz niedopuszczenia do powstania płomienia oraz o ile przepisy danej wspólnoty mieszkaniowej na to zezwalają.

Zaskarżona reklama była emitowana pod koniec kwietnia br., przed długim majowym weekendem. Emitowana była w telewizji, i w internecie. Za kreację i produkcję reklam odpowiadała agencja Duda Polska, za aktywności w internecie - agencja Huta 19 im. Joachima Fersengelda, a za planowanie i zakup mediów - dom mediowy Wavemaker.

Dołącz do dyskusji: KER: reklama Biedronki z grillowaniem na balkonie nie promuje niedozwolonych zachowań (wideo)

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
zima
robienie grilla na balkonie to szczyt chamstwa i patologii
odpowiedź
User
jOzek
Trzeba być mega dzbanem, żeby na tę reklamę w tym kontekście skarżyć do kogokolwiek.
odpowiedź