SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

21 listopada zniknie marka Getin Bank. Prezes VeloBanku: odpływ klientów niższy niż zakładaliśmy

Rebranding placówek Getin Banku na VeloBank nastąpi 21 listopada, bank przedstawi nową ofertę, liczy na akwizycję nowych klientów i w ciągu roku chce zacząć odzyskiwać pozycje rynkowe na wszystkich liniach biznesowych - poinformował wiceprezes zarządu, p.o. prezesa VeloBanku, Adam Marciniak.

Kadr z reklamy Getin BankuKadr z reklamy Getin Banku

"W najbliższym czasie chcemy odciąć się od starej marki i przejść do nowej. Zaprezentujemy nową strategię oraz nową wartość dla klienta. Planujemy rozwój banku we wszystkich obszarach jego działalności" - powiedział PAP Biznes Marciniak.

"Aktualnie nie możemy aktywnie promować naszego banku, gdyż jesteśmy w trakcie zmiany szyldu. Kończymy budować strategię banku, którą przedstawimy już 21 listopada. Tego dnia przeprowadzimy również rebranding oraz przedstawimy nową ofertę dla klientów detalicznych, a także małych i średnich przedsiębiorstw. Oferta, zarówno kredytowa, jak i depozytowa, będzie dostosowana do obecnych warunków rynkowych" - dodał.

Pod koniec września BFG rozpoczął przymusową restrukturyzację Getin Noble Banku. Jego działalność 3 października została przeniesiona do Banku BFG, którego właścicielem od 3 października jest obok BFG także System Ochrony Banków Komercyjnych (SOBK), utworzony przez osiem największych banków komercyjnych działających w Polsce. SOBK objął 49 proc. akcji utworzonego przez fundusz Banku BFG SA, a pozostałe 51 proc. ma BFG.

Prezes VeloBanku: chcemy budować bank uniwersalny

W połowie października sąd zarejestrował zmianę nazwy na VeloBank. "W ciągu ostatniego miesiąca zostało podjętych wiele działań, część z nich została już zrealizowana. Pierwszą rzeczą było ustabilizowanie sytuacji wynikającej z niepewności po stronie klientów - to mamy już za sobą. Odpływ klientów był niższy niż początkowo zakładaliśmy, ustabilizowaliśmy go praktycznie w pierwszym tygodniu działania nowego banku" - powiedział Marciniak.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Prezes poinformował, że bank chce zmienić trend oraz zacząć budować kapitał własny, sumę bilansową i odzyskiwać udziały rynkowe.

"Chcemy budować bank uniwersalny, wspierający naszych klientów między innymi przy transformacji energetycznej. Uruchomimy kilka nowych produktów, które były do tej pory niedostępne, między innymi kredyt hipoteczny. Chcemy go zaoferować w I kwartale 2023 roku. Wierzymy, że gospodarczo druga połowa przyszłego roku będzie lepsza i wzrośnie popyt na tego typu produkty" - powiedział Marciniak.

"Postawimy również na produkty akwizycyjne. Od kilku lat następował istotny odpływ klientów, dlatego nasza nowa strategia będzie skupiała się właśnie na rozwoju ich bazy. Chcemy zbudować silną pozycję na rynku consumer finance" - dodał.

Poinformował, że obecne kapitały banku są wystarczające w pierwszym okresie na zaspokojenie potrzeb wynikających z wejścia na rynek.

VeloBank z dużą poduszką kapitałową

"Jesteśmy bardzo płynni - nasz wskaźnik kredytów do depozytów wynosi obecnie 55-60 proc. Dodatkową poduszką kapitałową może być kwalifikowanie na kapitał zapasowy bieżących zysków" - powiedział Marciniak.

"Przez rok mamy obowiązek utrzymywania TCR na poziomie nie niższym niż 4 proc. Chcemy zbudować wyższy kapitał, co będzie korzystne w okresie, kiedy bank będzie wystawiony na sprzedaż. Czym będzie więcej kapitału w banku tym bank będzie stabilniejszy i bezpieczniejszy" - dodał.

Prezes podał, że bank może zdecydować się np. na sprzedaż część portfeli nieregularnych i przeprowadzać procesy sekurytyzacyjne.

"Najważniejsze działania w ramach nowej strategii chcemy zrealizować w ciągu najbliższego roku. Ich celem będzie zmiana trendów w poszczególnych liniach produktowych i zwiększanie udziałów rynkowych. Pod koniec przyszłego roku powinniśmy obserwować pozytywne efekty podjętych działań" - powiedział Marciniak.

"We wskaźniku koszty do dochodów będziemy skupiali się głównie na rozwoju strony dochodowej" - dodał.

Do Velobanku przeniesione zostały m.in. wszystkie depozyty klientów Getin Noble Banku, a także kredyty w złotych, z przeniesienia wyłączone były natomiast kredyty hipoteczne denominowane lub indeksowane do walut obcych.

Komisja Nadzoru Finansowego zgodziła się, by bank pomostowy mógł otrzymywać współczynniki kapitałowe na poziomie nie niższym niż 4 proc. BFG oczekiwał, że wskaźniki kapitałowe tego banku będą się zwiększały ponad wymagany poziom.

Dołącz do dyskusji: 21 listopada zniknie marka Getin Bank. Prezes VeloBanku: odpływ klientów niższy niż zakładaliśmy

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tomek
Przecież nie powie, że większy. XD xD xD
odpowiedź
User
Xyz
Przygotowanie, aby Bank państwowy ich kupił, prawdopodobnie Pekao. Prywatny kapitał raczej się zwija - patrz problemy z kondycją mBanku i jego niemieckiego właściciela Commerzbanku. Jeszcze z 20 lat temu mieliśmy 50 banków ogólnopolskich, teraz jest ich ok.10. Dalsze konsolidacje i fuzje dążą do tego, aby pozostało ich jeszcze mniej. Będziemy mieli za to ogromny jeden podmiot państwowy Pekao PKO PZU Orlen Giga Hiper Extra Bank Każdego Polaka.
odpowiedź
User
123
no prosze,jak ladnie raczki zlozone w masonski symbol.Od razu widac w czyich lapkach te wszystkie banki,niezaleznie od narodowosci..
odpowiedź