SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

W połowie roku marka Axa zniknie z rynku

W połowie tego roku z rynku ubezpieczycieli w Polsce zniknie marka Axa. Zostanie zastąpiona marką Uniqa. To skutek zakupu przez austriacką grupę ubezpieczeniową Uniqa od francuskiej grupy ubezpieczeniowej Axa jej spółek w Polsce, Czechach i na Słowacji. Za marketing połączonych firm będzie odpowiadać Agnieszka Durst-Wilczyńska.

Uniqa kupiła spółki Axa w Polsce, Czechach i na Słowacji od ich francuskiego właściciela za 4,3 mld zł, o czym poinformowano na początku lutego 2020 roku.

Uniqa formalnie została właścicielem Axa w Polsce w połowie października ub.r. Spółka podaje, że dzięki tej akwizycji weszła do ścisłej czołówki polskiego rynku ubezpieczeń - z 5 mln klientów Axa i Uniqa oraz łącznym przypisem składki wartym niemal 4 mld zł.  staliśmy się 5. co do wielkości grupą ubezpieczeniową w Polsce.

Katarzyna Ostrowska, rzeczniczka prasowa i dyrektorka ds. komunikacji w Uniqa poinformowała w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że prawne połączenie i zmiana marki na Uniqa ma nastąpić do połowy br. - Czekamy na zgody nadzorcy rynku - przekazała.

Zespoły marketingu obu firm zostaną połączone. Za marketing połączonych firm będzie odpowiadała Agnieszka Durst-Wilczyńska. Obejmie stanowisko dyrektorki Departamentu Zarządzania Marką. Obecnie odpowiada za marketing Axa.

Uniqa stała się właścicielem spółek Axa Życie TU S.A., Axa Ubezpieczenia TUiR S.A., Axa PTE S.A., Axa TFI S.A. i Axa Polska S.A. oraz spółek w Czechach i Słowacji. Transakcja w Polsce nie dotyczy Axa Assistance, Axa Partners, Axa XL.

Axa była w ub.r. w czołówce ubezpieczycieli pod względem wydatków reklamowych. Wydała w mediach tradycyjnych na promocję swoich usług i produktów 14,8 mln zł, 35,3 proc. mniej niż w 2019 roku.

Dołącz do dyskusji: W połowie roku marka Axa zniknie z rynku

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tomasz
Tytuł wprowadza w błąd. Marka AXA nie znika z rynku, tylko kilka spółek zniknie
odpowiedź