SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Firma alkoholowa Palikota i Wojewódzkiego chce wejść na giełdę, wycenia się na 300 mln zł

Manufaktura Piwa Wódki i Wina, której głównym akcjonariuszem jest Janusz Palikot, rozpoczyna ofertę publiczną - z emisji do 203,4 tys. akcji serii K chce pozyskać do 10,98 mln zł brutto i wejść na boczny rynek warszawskiej giełdy. Przy takiej cenie pakiet należący do Palikota jest wart 97,4 mln zł, a ten Kuby Wojewódzkiego - 25 mln zł.

Cenę za jedną akcję Manufaktury Piwa Wódki i Wina wyznaczono na 54 zł. Po przeprowadzeniu oferty akcje oferowane będą stanowić 3,61 proc. podwyższonego kapitału zakładowego spółki, uprawniając tym samym do 3,07 proc. głosów w ogólnej liczbie głosów na walnym zgromadzeniu.

Koordynatorem oferty publicznej jest Dom Maklerski Banku Ochrony Środowiska.

W memorandum informacyjnym stwierdzono, że „intencją zarządu jest, aby akcje oferowane oraz akcje istniejące wprowadzane zadebiutowały na NewConnect w II lub III kwartale 2022 roku”.

Manufaktura Piwa Wódki i Wina (MPWiW) tworzy holding alkoholowy, z markami piwa regionalnego, konsolidując jednocześnie inne projekty alkoholowe. W ostatnich miesiącach firma sfinalizowała przejęcie spółki Doctor Brew. Poza tym w skład grupy kapitałowej MPWiW wchodzą także (bezpośrednio): Tenczyńska Okovita, Tenczynek Dystrybucja, Tenczynek Świeże, a niebawem po zakończeniu procesu przejęcia również Przyjazne Państwo oraz pośrednio Tenczynek Bezalkoholowe i BUH Distillery.

W ramach planowanej rozbudowy zdolności produkcyjnych w 2023 roku przejęta ma zostać także spółka Browar w Niechanowie (obecnie partner biznesowy Emitenta, któremu zlecana jest część produkcji).

Manufaktura Piwa Wódki i Wina potrzebuje kapitału obrotowego

Firma podkreśliła, że planuje istotne zwiększenie wolumenu sprzedaży swoich produktów w 2022 roku

- Realizacja tych zamierzeń wymaga odpowiedniego zwiększenia kapitału obrotowego, dlatego spółka zamierza przeznaczyć 100 proc. środków pozyskanych z oferty, pomniejszonych o koszty jej przeprowadzenia, na ten cel. Środki zostaną wykorzystane zarówno na zwiększenie wolumenu obrotu aktualnie oferowanych produktów, jak również tych, które emitent planuje wprowadzić do swojej oferty w kolejnych miesiącach bieżącego roku - napisano w memorandum.

- Zakładamy zwielokrotnienie wolumenu sprzedaży swoich produktów w 2022 roku, zarówno aktualnie oferowanych jak również tych, które Emitent planuje wprowadzić do swojej oferty w kolejnych miesiącach bieżącego roku. Realizacja tych zamierzeń wymaga odpowiedniego zwiększenia kapitału obrotowego, dlatego chcemy przeznaczyć 100 proc. środków z emisji na ten cel - komentuje Tomasz Nietubyć, wiceprezes Manufaktury Piwa Wódki i Wina.

Wojewódzki i Palikot nie dostaną dywidendy za 2020 i 2021 r.

Firma zaznaczyła, że po realizacji emisji głównym akcjonariuszem spółki pozostanie Janusz Palikot, kontrolujący (bezpośrednio i pośrednio) walory dające 37,01 proc. głosów na jej walnym zgromadzeniu (wobec 38,19 proc. obecnie).

Udział pakietu akcji należącego do Kuby Wojewódzkiego w głosach na walnym zgromadzeniu zmaleje natomiast z 7,22 do 7 proc.

Przy cenie 54 zł za akcję pakiet należący do Janusza Palikota jest wart 97,44 mln zł, a ten Kuby Wojewódzkiego - 25,02 mln zł.

Jeśli w emisji wszystkie nowe walory zostaną sprzedane w oferowanej cenie, kapitalizacja firmy sięgnie 304,21 mln zł.

Jak podano w memorandum, spółka nie zamierza wypłacać dywidendy za lata 2021 i 2022, natomiast zamierza przeznaczać całość wypracowanego zysku za te lata na finansowanie działań rozwojowych i realizację zakładanych celów biznesowych.

"Począwszy od zysku za rok 2023 zarząd będzie rekomendował walnemu zgromadzeniu spółki wypłatę dywidendy o wartości do 50 proc. jednostkowego zysku netto spółki za dany rok obrotowy" - dodano.

Ponad 20 proc. sprzedaży dało piwo BUH

W ub.r. grupa kapitałowa Manufaktura Piwa Wódki i Wina zanotowała 49,71 mln zł przychodów, 12,44 mln zł zysku EBITDA i 8,89 mln zł zysku netto.

Natomiast w ujęciu pro forma (zakładając, że przejęcie Doctor Brew i Przyjaznego Państwa nastąpiłoby z końcem grudnia 2020 roku) grupa MPWiW miałaby w ub.r. 55,4 mln zł wpływów, 12,67 mln zł zysku EBITDA i 9,37 mln zł zysku netto.

W zeszłorocznej sprzedaży 41 proc. stanowiło piwo, 36 proc. - wódki, 13 proc. - whisky, a 9 proc. - okovita.

W kategorii piwnej 58,18 proc. sprzedaży zapewniła marka BUH, a 23,26 proc. - marka Tenczynek

18 mln zł na inwestycje

- Przy założeniu realizacji wszystkich elementów strategii Grupy Kapitałowej, celem Zarządu jest osiągnięcie sprzedaży i EBITDA w ujęcie skonsolidowanym na poziomie kilkukrotnie wyższym w porównaniu do 2021 roku - mówi Tomasz Nietubyć.

Firma chce podwyższyć zyskowność poprzez zwiększenie wolumenów sprzedaży swoich produktów, przy jednoczesnym zwiększeniu penetracji rynku, a tym samym szerszej dostępności produktów na rynku. Zapowiada dynamiczne docieranie do nowych punktów handlowych w ramach kanału tradycyjnego, rozwój dystrybucji internetowej oraz własnej sieci dystrybucyjnej. Planuje też systematycznie zwiększać moce produkcyjne i magazynowe.

W br. zakłada wydatki inwestycyjne (CAPEX) w wysokości 18,2 mln zł. - Istotnym elementem działania Grupy MPWiW jest innowacyjność produktowa, umożliwiająca kreację zupełnie nowych kategorii rynkowych czy linii produktowych, które na trwale wzbogacają rynek. Oznacza to m.in. systematyczne rozszerzanie oferty o nowe rodzaje napojów alkoholowych, rozwój segmentu kraftowych produktów wysokoalkoholowych. Jednocześnie z rozszerzaniem oferty, następuje przesunięcie akcentów w kierunku produktów bazujących na emocjach i mających wysoką siłę marketingową - wylicza Tomasz Czechowski, wiceprezes Manufaktury Piwa Wódki i Wina.

Dołącz do dyskusji: Firma alkoholowa Palikota i Wojewódzkiego chce wejść na giełdę, wycenia się na 300 mln zł

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tony
Więcej tutaj zagrywek piarowych niż rzeczywistości. Dosyć mglista raczej oferta biznesowa...
odpowiedź
User
Mao
300 mln? Raczej 300 mld!
odpowiedź
User
Trzeźwy
Szykuje się golenie baranów...
odpowiedź