SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Maciej Stec: Mamy silną pozycję w internecie, w telewizji sprawdzone pozycje

Grupa Cyfrowy Polsat - na którą składa się Telewizja Polsat, sieć Plus, Ipla oraz część Netii w tym roku postawi na sprawdzone pozycje w ramówce telewizyjnej i umacnianie pozycji w internecie - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl.

Maciej Stec, członek zarządu Cyfrowego PolsatuMaciej Stec, członek zarządu Cyfrowego Polsatu

W ub.r. grupa kapitałowa Cyfrowy Polsat zanotowała 10,69 mld zł przychodów sprzedażowych i 816,1 mln zł zysku netto. W samym czwartym kwartale ub.r. przychody grupy Cyfrowy Polsat wyniosły 3 mld zł, w tym 1,63 mld zł wpływów detalicznych, 927,8 mln zł hurtowych, 398,2 mln zł ze sprzedaży sprzętu i 48,2 mln zł z pozostałych źródeł.

Grupa ma powody do zadowolenia także w pionie telewizyjnym - zanotowała 1,52 mld zł przychodów ze sprzedaży, 552,8 mln zł zysku EBITDA i 512,1 mln zł zysku operacyjnego.

Przychody z reklamy telewizyjnej  i sponsoringu Grupy Polsat wzrosły rok do roku o 4,8 proc., co stanowi dwa razy szybszy wzrost niż rynku reklamy telewizyjnej i sponsoringu. W efekcie udział w rynku reklamy telewizyjnej i sponsoringu Cyfrowego Polsatu wzrósł do 27,7 proc.

Z raportu  spółki za ubiegły rok wynika także, że wyniki oglądalności poszczególnych stacji – zarówno głównej anteny, jak i stacji tematycznych miały być zgodne z długoterminową strategią Grupy Polsat.

- W czwartym kwartale i całym 2018 roku nasze kanały były w czołówce oglądalności w grupie komercyjnej - zarówno główna antena, jak i grupa kanałów tematycznych - a osiągnięte wyniki oglądalności dla Grupy Polsat są zgodne z naszą długoterminową strategią. Z kolei nasze przychody z reklamy telewizyjnej i sponsoringu rosły w zeszłym roku nieco szybciej niż rynek, pomimo wpływu takich wydarzeń jak np. mistrzostwa świata w piłce nożnej Rosja 2018 transmitowane przez nadawcę publicznego - analizuje Maciej Stec, członek zarządu Cyfrowego Polsatu i Telewizji Polsat.

Spytaliśmy członka zarządu Cyfrowego Polsatu i Telewizji Polsat (od początku kwietnia będzie wiceprezesem Grupy Cyfrowy Polsat), dlaczego stacja nie zdecydowała się na nowości we wiosennej ramówce.

- Postawiliśmy na pozycje programowe, które generowały dobrą oglądalność. Tak jak zawsze decydujemy o naszych inwestycjach w content zgodnie z tym, czego oczekujemy od rynku reklamowego i jego rozwoju. Podjęliśmy taką decyzję i jesteśmy z niej zadowoleni. Szczególnie, że już marcowe wyniki pokazują, że była to dobra decyzja – odpowiedział portalowi Wirtualnemedia.pl.

Celem Grupy na 2019 rok ma być inwestycja „w atrakcyjność kanałów telewizyjnych celem utrzymania silnej pozycji rynkowej”.

„Silna pozycja w internecie”

W 2018 roku  Cyfrowy Polsat zdecydował się także na nową odsłonę serwisu Ipla - w zmieniono szatę graficzną, wprowadzono nowe funkcje i treści programowe, w tym wraz z kanałami HBO i rozgrywkami Ligi Mistrzów UEFA.

Członek zarządu Cyfrowego Polsatu Maciej Stec nie przewiduje obecnie dodatkowych inwestycji w internecie, uważa, że Grupa ma już silną pozycję w tym segmencie.

- W internecie mamy IPLĘ, której rozwój jest naszym strategicznym celem, a który idzie w bardzo dobrym kierunku. Polsat News i Polsat Sport mają swoje portale, które cały czas są rozwijane. Nie zgodziłbym się też z tezą, że polsatnews.pl nie robi własnego kontentu – robi go, tylko ma swój sposób jego prezentowania - dostosowany do internetu – podkreśla. - Nie chodzi o produkcje, a o inny sposób podawania informacji, w których musi być inna dynamika. Jesteśmy więc obecni we wszystkich istotnych segmentach. Jesteśmy też bardzo aktywni w mediach społecznościowych – nasze statystyki rosną, jeśli chodzi o Facebook czy Instagram. Podsumowując, nasza obecność w internecie jest coraz bardziej znacząca – uważa.

Wiadomo, że Grupa nie planuje obecnie żadnych przejęć w segmencie internetowym. Celem na 2019 rok ma być rozwój strategii multiplay, opartej o koncept „TV dla każdego, Internet  dla każdego, telefon dla każdego” – zaznaczono w raporcie wynikowym spółki.

Dołącz do dyskusji: Maciej Stec: Mamy silną pozycję w internecie, w telewizji sprawdzone pozycje

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
RAM
Pani Beato, Panie Jerzy jesteście jasnym punktem na tym ciemnym i wzburzonym oceanie.
odpowiedź
User
Prometeusz
Kiedy jakieś nowości filmowe w Ipla?
odpowiedź
User
Rita Tita
Co on musi brać, żeby takie bzdury gadać. Jaka silna pozycja w internecie? Przecież Ipla od Polsatu to jest masakra normalnie. Jakość do bani, transmisje na żywo czy to sportowe czy neswowe zawieszają się co 3 sekundy praktycznie. pakiet ipla polonia został ograniczony dla widzów z USA. Awarie ewidetnie sa z ich winy. A dzial pomocy lub ich profil na FB odpisuje ciągle wszystkim te same wiadomości bez naprawy usterek. Tak samo zapychaja reklamami, jak głowna antene Polsatu. człowiek wykupi pakiet zeby nie bylo reklam a i tak sa. na co dzial pomocy odpisuje "odisntaluj i zainataluj jeszcze raz aplikacje " a i tak zaden sposob nie pomaga. i taka to ich silna pozycja.
odpowiedź