SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Maffashion krytykowana za reklamę alkoholu na Instagramie

Popularna blogerka modowa Julia "Maffashin" Kuczyńśka zamieściła na swoim profilu na Instagramie reklamę piwa, co spotkało się z dużą krytyką ze strony części fanów.

Fot. Instagram.com/MaffashionArticle

"Aura wyjątkowo sprzyjająca plenerowym wypadom i piknikom na kocyku. Włoski styl jest mi bliski nie tylko ze względów modowych, ale uwielbiam też ich kuchnię. A jak włoskie przekąski i gastro klasyki, to i napoje muszą się zgadzać, zwłaszcza w tak upalne dni!" - napisała we wtorkowe popołudnie na Instagramie Maffashion.

Wpis opatrzyła stosownym hasztagiem reklamowym oraz oznaczeniem marki, z którą współpracuje - Peroni Nastro Azzurro. Reklamę piwa influencerka zilustrowała zdjęciem z miejsca wyglądającego jak park, gdzie urządza sobie piknik z butelką alkoholu w ręku. Dodajmy - w życiu poza Instagramem taka praktyka jest wykroczeniem, za które można dostać grzywnę.

Maffashion krytykowana za reklamę piwa. "Słabiutko"

Pod sponsorowanym postem Kuczyńskiej zaroiło się od krytycznych komentarzy, wytykających influencerce promowanie używek. "Dno", "Reklama alko, serio?!?! Słabiutko..". "Serio? W kraju, który zmaga się z dosyć wysokim odsetkiem ludzi uzależnionych od alkoholu". "Zważając na ilość problemów z alkoholem wśród ludzi promowanie alko jest mega słabe, zwłaszcza przez osobę z takimi zasięgami". "Twój były mówi o problemach z alkoholem i narkotykami, a ty je promujesz. Serio nie widzisz, że coś się tu nie zgadza? Mało ludzi w pl traktuje alko jako tanią rozrywkę? Mało dzieci dorasta w rodzinie z nałogowcami? Dobrze się dokłada cegiełkę do tego wszystkiego?" - to tylko niektóre z krytycznych ocen reklamy Maffashion.

Maffashion jest jedną z najpopularniejszych influencerek w Polsce. Jej profil na samym Instagramie ma 1,4 mln obserwujących. Blogerka ma na koncie współprace reklamowe z takimi markami jak Samsung, Revolution Makeup, Tezenis, czy Tous.

W czerwcu br. Maffashion została ukarana na 30 tys. za brak współpracy z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów w zakresie informacji o oznaczaniu treści reklamowych w social mediach.

Regulacje prawne reklamy alkoholu

Branża alkoholowa jest jedną z najbardziej obwarowanych ograniczeniami w zakresie reklamy. W mediach społecznościowych można kierować reklamy alkoholu do ograniczonego wiekiem (18 lat i więcej) i zdefiniowanego grona odbiorców.

Prawo zakazuje reklam alkoholu, które wywołują skojarzenia z atrakcyjnością seksualną, relaksem lub wypoczynkiem, nauką lub pracą czy sukcesem zawodowym lub życiowym.

W reklamach alkoholu nie mogą występować małoletni; komunikaty nie mogą wiązać spożycia trunków procentowych z aktywnością fizyczną, prowadzeniem pojazdów; nie wolno też w reklamach sugerować że alkohol rozwiązuje życiowe problemy lub jest lekarstwem. Reklama np. piwa nie może też namawiać do nadmiernego spożycia alkoholu.

Jak czytamy na stronie branżowego IAB Polska, PARPA (Polska Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych) krytykuje promowanie napojów alkoholowych w internecie. Według tego organu zamieszczenie przekazu w sieci można zakwalifikować jako reklamę publiczną, ponieważ potencjalnie trafia do nieograniczonej liczby użytkowników platformy internetowej lub strony internetowej.

IAB Polska rekomenduje, by oprócz przestrzegania zasad kreacji pamiętać również o dobrych praktykach branżowych, dotyczących umieszczania informacji o szkodliwości spożycia alkoholu oraz o zakazie dzielenia się tymi treściami z osobami małoletnimi.

Dołącz do dyskusji: Maffashion krytykowana za reklamę alkoholu na Instagramie

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
FHU
Ci z Kanału Sportowego śmieją się tak, że zaraz z krzeseł pospadają :)
odpowiedź
User
Gutek
Nie dziwię się, że nabiera coraz więcej ciała, skoro potrafi zjeść dwie pizze i jeszcze zapić je piwkiem.
odpowiedź
User
Tomek
Do roboty.
odpowiedź