SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

McCann Poland staje się agencją afiliowaną sieci McCann

Polski oddział McCan został przekształcony w agencję afiliowaną z siecią McCann Worldgroup. 100 proc. udziałów w agencji wykupili Wojciech Borowski, dotychczasowy Group CEO McCann Poland i Krzysztof Kawa, dotychczasowy Group CFO McCann Poland.

Wojciech Borowski, Group CEO McCann Poland i Krzysztof Kawa, Group CFO McCann Poland. Wojciech Borowski, Group CEO McCann Poland i  Krzysztof Kawa, Group CFO McCann Poland.

Agencja będzie działać pod niezmienioną nazwą McCann Poland i utrzyma swoje relacje z klientami, a także dostęp do międzynarodowych zasobów sieci McCann.

- Przejęcie agencji przez polskich właścicieli pozwoli jej na lepszy dostęp do wielu lokalnych zasobów, jak eksperckość czy kreatywność. Jednocześnie agencja nadal będzie korzystać ze zintegrowanych zasobów kreatywnych i strategicznych sieci McCann, aby utrzymać wysoki standard obsługi naszych globalnych klientów. Wojciech jest z nami związany od 10 lat, i posiada zarówno doświadczenie agencji globalnej, jak i znajomość lokalnego rynku, aby rozwijać agencję z korzyścią dla klientów na rynku lokalnym - komentuje Mark Lund, president McCann Worldgroup Europe & UK.

McCann Poland ma nowych właścicieli 

Agencja po afiliacji zostaje jedynym przedstawicielem McCanna w Polsce - wszystkie międzynarodowe umowy przechodzą do tego podmiotu. Portfolio, umowy z klientami i pracownikami, także zostają w dotychczasowym kształcie.

- Polski rynek reklamowy należy do najtrudniejszych w Europie. Mamy silnych graczy lokalnych, praktycznie wszystkich głównych graczy globalnych, plus bardzo dużą konkurencyjność cenową. Dodając do tego mniejszą skalę rynku do podziału jak np. Niemcy czy Francja, gdzie konkurencyjność jest podobna a wielkość rynku x3 lub x4 większa.  Nasza wspólna decyzja z centralą wynika z potrzeby większego dostosowania się do wymogów lokalnego rynku pod kątem jakości usług w relacji do ceny. Utrzymując bardzo wysoki poziom naszego produktu kreatywnego chcemy cenowo być jeszcze bardziej konkurencyjni a co za tym idzie zwiększyć nasz potencjał na wzrosty biznesowe dla całej grupy McCann Poland - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Wojciech Borowski, Group CEO McCann Poland.

W ostatnich latach sprzedane do zarządów zostały agencje McCann Australia i McCann//Casanova (amerykańska agencja odpowiedzialna za komunikację do odbiorców hiszpańskojęzycznych).

- To co wydarzyło się w Polsce, jest kolejnym przykładem tego, że jeśli  centrala McCann Worldgroup ma zaufany zarząd, a rynek jest na tyle specyficzny, że  wymaga wyjątkowej elastyczności lokalnej, to decyduje się na sprzedaż udziałów, dając im wyłączność na reprezentowanie interesów McCann na rodzimym rynku. Z globalnej perspektywy, kluczowe jest że jakość usług dla klientów sieciowych, jest na niezmiennie najwyższym poziomie wszędzie gdzie dla nich pracuje McCann. Dodatkowo, rynki stające się afiliacyjnymi kontrybuują do punktacji globalnej najważniejszych festiwali reklamowych (np. Cannes Lions, Effie Awards, One Show, Webby Awards, Golden Drum), co jest bardzo istotne dla reputacji McCANN na świecie jak i lokalnie - mówi nam Wojciech Borowski.

McCann Poland ma w portliofio takich klientów jak Coca-Cola, L'Oreal, Mastercard, GKS, Novartis, KFC, Reckitt Benckiser.