SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

McDonald’s rezygnuje w Polsce z plastikowych słomek, nowe kubki lodów McFlurry

Od czwartku klienci restauracji McDonald’s w Polsce nie dostaną już plastikowych słomek do napojów. Wprowadzono też nowe opakowania lodów McFlurry i patyczki do balonów. Sieć zapowiada, że to dopiero początek zmian.

Wprowadzenie papierowych słomek, nowych opakowań McFlurry i papierowych patyczków do balonów to elementy długofalowej strategii zrównoważonego rozwoju McDonald's. Jej cele ma być m.in. redukcja gazów cieplarnianych z restauracji, biur i w łańcuchu dostaw, recycling wszystkich odpadów z sal jadalnych oraz wprowadzenie opakowań wykonanych ze źródeł odnawialnych, certyfikowanych bądź z odzysku.

- Papierowe słomki, nowe kubki do lodów McFlurry i patyczki do balonów to dopiero początek. Wiemy, że jeszcze dużo pracy przed nami. Dobre rozwiązania, możliwe do wdrożenia w naszej skali, wymagają czasu. Intensywnie nad nimi pracujemy. Już wkrótce w restauracjach wdrożymy kolejne zmiany przyjazne środowisku - mówi Anna Borys-Karwacka, dyrektor ds. korporacyjnych McDonald's Polska.

Nowe słomki i kubki lodów z certyfikowanego papieru

Wprowadzenie papierowych słomek w McDonald's poprzedziło wiele testów pod kątem wytrzymałości, niezawodności i funkcjonalności. Nowe rozwiązania opracowano w oparciu o reakcje konsumentów badane w wybranych restauracjach. Polska jest pierwszym rynkiem sieci McDonald's, w którym wdrożono to rozwiązanie.

Nowe papierowe słomki mogą pozostawać w wodzie nawet przez 5,5 godziny bez namakania. To ponad dwukrotnie dłużej niż ich poprzednia wersja. Zostały dopuszczone do kontaktu z żywnością certyfikatem ISEGA. Słomki oraz ich opakowania są wykonane w 100 proc. z papieru certyfikowanego przez PEFC. - Produkty z tym oznaczeniem wspierają odpowiedzialną gospodarkę leśną - wyjaśnia Agnieszka Czarnecka, menadżer ds. zakupów McDonald's Polska.

McDonald's zmienia także opakowania lodów McFlurry i patyczki do baloników na całkowicie papierowe.Rocznie w restauracjach zużywanych jest 160 milionów słomek, 23 miliony kubeczków McFlurry oraz 3,5 miliona patyczków do balonów.

Firma podkreśla, że wprowadzenie nowych produktów w ponad 440 polskich restauracjach McDonald's to wyzwanie nie tylko operacyjne. Dopracowanie rozwiązań, które spełniają wymogi jakościowe i oczekiwania konsumentów, wymaga czasu, testów i pracy ekspertów. Zmiany nie ograniczają się jedynie do zastąpienia surowców, z których wykonane są opakowania. McDonald's ogranicza zużycie plastiku oraz sukcesywnie wdraża segregację i recycling śmieci we wszystkich restauracjach.

- Nowe papierowe słomki w 100 proc. nadają się do recyklingu. Już teraz w większości naszych lokali znajdują się kosze umożliwiające segregację śmieci. Zmiana opakowań oraz technologie stosowane przez recyclerów umożliwiają nam stopniowe zamykanie obiegu i przetwarzanie odpadów np. na ręczniki papierowe - mówi Tomasz Kurpiewski, menadżer ds. zrównoważonego rozwoju McDonald's Polska.

Na Wyspach klientom nie spodobały się papierowe słomki

McDonald's w Wielkiej Brytanii zaczął zastępować plastikowe słomki papierowymi po tym, jak w tej sprawie petycję napisali jego klienci. Argumentowali, że to poważna szkoda dla środowiska, bo w restauracjach sieci wydawanych jest rocznie klientom ok. 1,8 mln słomek.

Firma zaczęła więc stopniowo ich wymianę. Po kilku miesiącach okazało się, że te nowe, papierowe słomki nie przypadły do gustu gościom restauracji. Wiosną 2019 roku brytyjski McDonald’s musiał  zmierzyć się z grupą 38 tys. tamtejszych konsumentów, którzy podpisali petycję w serwisie 38 Degrees. Domagali się, żeby zatrzymać proces wycofywania plastikowych słomek. Czemu? Czują dyskomfort w związku z używaniem słomek z papieru. Inicjatorzy protestu twierdzili, że tylko słomka z plastiku gwarantuje odpowiednie wypicie napoju czy shake'a. Papierowa słomka szybko mięknie i jej drobiny zostają w ustach - argumentowali autorzy petycji na portalu 38 Degrees.

Sam serwis, gdzie zamieszczono list, odcinał się od autorów. - Petycję zainicjowali ludzie, nie serwis 38 Degrees - pisali wydawcy strony. Co na to McDonald's? - Nasi dostawcy zrobili dla nas papierowe słomki, które przetrwają co najmniej 30 minut w nienaruszonym stanie w znacznej większości naszych napojów. Zostały wprowadzone po otrzymaniu pozytywnej opinii większości klientów. Cieszymy się, że przyczyniamy się do postępu w usuwaniu plastiku z naszych restauracji i podejmujemy ważne kroki, by zmniejszyć zły wpływ na środowisko - napisano w oświadczeniu koncernu.

McDonald's stawia na recykling

Do 2025 r. McDonald’s wprowadzi recykling we wszystkich restauracjach marki oraz całkowite przejście na opakowania pochodzące ze źródeł odnawialnych, produkcji certyfikowanej lub recyklingu. Do roku 2030 sieć zmniejszy także emisję gazów cieplarnianych z biur i restauracji sieci o około 150 milionów ton, a w odniesieniu do łańcucha dostaw 31 proc. (w przeliczeniu na tonę żywności i opakowań).

Dołącz do dyskusji: McDonald’s rezygnuje w Polsce z plastikowych słomek, nowe kubki lodów McFlurry

18 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mike
Zaczęli od słomek bo one są najmniejsze i niewiele znaczące, ale marketingowo jak to dobrze brzmi! Ot korpoludkowa gadka i nic więcej!
odpowiedź
User
dtt
Wczoraj właśnie piłem z takiej słomki w MCD. Wrażenia negatywne, picie z jej użyciem nieprzyjemne, jest szorstka i sucha. Jednak ekologia nie zawsze ma same dobre strony.
odpowiedź
User
Kz
Piłem już z takiej słomki w McD we wtorek ale wieczko dalej plastikowe...
odpowiedź