SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Media Expert dalej rośnie: sprzedaż 19 proc. w górę, ponad 400 mln zł zysku

Drugi rok w warunkach epidemicznych przyniósł sieci handlowej Media Expert, Electro i Avans kolejne wzrost: przychody zwiększyły się o 18,7 proc. do 11,85 mld zł, a zysk netto - z 382,7 do 413,9 mln zł.

czekaj...czekaj...

W roku finansowym od kwietnia ub.r. do marca br. jednostkowe przychody spółki Terg sięgnęły 11,85 mld zł, wobec 9,98 mld zł w ujęciu porównawczym rok wcześniej. Firma zarządza siecią sklepów z elektroniką Media Expert poprzez grupę spółek zależnych.

W zeszłym roku finansowym przychody Terg od spółek zależnych ze sprzedaży towarów i materiałów poszły w górę z 5,93 do 6,69 mld zł, a wpływy w tym zakresie od innych kontrahentów - z 3,2 do 3,97 mld zł.

526 sklepów Media Expert

Przychody sprzedażowe od każdej z 12 spółek zależnych wyniosły w minionym roku od 476,3 do 719,9 mln zł. Na koniec marca br. firma miała 526 sklepów o powierzchni od 150 do 3 tys. metrów kwadratowych, o 37 więcej niż dwa lata wcześniej, gdy wybuchła epidemia.

Natomiast przychody ze sprzedaży usług (m.in. reklam i eksponowaniu produktów w sklepach, za co płacą producenci i dystrybutorzy) poszły w górę z 883,3 mln zł do 1,18 mld zł.

Do spółki Terg należą też platformy e-commerce’owe Mediaexpert.pl, Electro.pl i Avans.pl. Ta pierwsza od lat jest w czołówce sklepów internetowych, we wrześniu br. zanotowała 11,2 mln użytkowników, 37,2 proc. zasięgu oraz 6 minut i 28 sekund średniego czasu korzystania (według badania Mediapanel).

- W celu zwiększenia udziału w rynku e-commerce ciągle poszerzano ofertę towarów internetowych rozwijano sprzedaż poprzez trzy sklepy internetowe. Nastąpił dalszy wzrost udziału sprzedaży internetowej w porównaniu do poprzedniego okresu, który był efektem sytuacji pandemii Covid-19 i zmian potrzeb klienta - wyliczono w sprawozdaniu.

Epidemia nie zahamowała wzrostów biznesowych właściciela Media Expert i Avans.pl. Od kwietnia 2018 do marca 2019 roku spółka zanotowała 6,62 mld zł przychodów i 264,3 mln zł zysku netto, rok później przy 7,67 mld zł wpływów zarobiła na czysto 287 mln zł, a od kwietnia 2020 do marca ub.r. w ujęciu porównawczym miała 9,98 mld zł przychodów i 382,7 mln zł.

To wszystko dane jednostkowe spółki, ponieważ w elektronicznym KRS nie ma jeszcze jej skonsolidowanego sprawozdania finansowego za zeszły rok. W poprzednich latach wyniki w zakresie przychodów i kosztów nieznacznie różniły się w ujęciu jednostkowym i skonsolidowanym.

Więcej na reklamy z Cleo

Terg na działalność operacyjną w zeszłym roku finansowym przeznaczył 11,37 mld zł, co wobec 9,54 mld zł rok wcześniej oznacza wzrost o 19,2 proc. Wartość sprzedanych towarów  materiałów poszła w górę z 8,19 do 9,68 mld zł.

Koszty usług obcych zwiększyły się z 862,7 mln zł do 1,1 mld zł. W tych kwotach zawierają się budżety marketingowe, a spółka należy do największych marketerów - w pierwszych trzech kwartałach br. jej cennikowe nakłady reklamowe w mediach pozainternetowych sięgnęły 814,6 mln zł, po wzroście rok do roku o 22,1 proc. (według danych Kantar Media). Od jesieni 2020 roku bohaterką kampanii Media Expert jest piosenkarka Cleo, w czerwcu br. dołączył do niej Donatan.

Wydatki firmy na zużycie materiałów i energii wzrosły ze 104 do 157,3 mln zł, na wynagrodzenia - zmalały z 283,6 do 237,3 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - zwiększyły się z 43,4 do 60,4 mln zł.

W samej spółce liczba pracowników w sklepach i pionie logistycznym zwiększyła się rok do roku z 1 964 do 2 290, a tych w segmentach administracyjnych - z 1 153 do 1 241. To tylko mniejsza część pracowników całej grupy kapitałowej - na koniec marca ub.r. było ich 8 873, a rok wcześniej 8 245.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Firma na niefinansowe aktywa trwale przeznaczyła w ub.r. 354,1 mln zł, na br. planowała w tym zakresie 150 mln zł. Odpisy aktualizujące wartość zapasów na koniec marca br. sięgały 143,87 mln zł, wobec 118,94 mln zł rok wcześniej.

Wpływy z dywidend od spółek zależnych zwiększyły się z 20,13 do 77,47 mln zł, a z odsetek - z 639,1 tys. zł do 4,55 mln zł. Natomiast wydatki finansowe (prawie w całości na odsetki) wzrosły z 11,55 do 19,86 mln zł.

Zysk na poziomie sprzedażowym zwiększył się z 439,5 do 481,5 mln zł, na operacyjnym zmalał z 456,2 do 446,6 mln zł, a zysk netto wzrósł z 382,7 do 413,9 mln zł (w zeszłym roku finansowym naliczono 94,9 mln zł podatku dochodowego, wobec 82,7 mln zł rok wcześniej).

400 mln zł na dywidendę i zaliczkę

Głównymi akcjonariuszami spółki Terg są jej prezes Marek Grzebita (ma 34,69 proc. walorów), wiceprezes Maciej Grzebita (też 34,69 proc. walorów), członkini rady nadzorczej Teresa Grzebita (18,34 proc.) i wiceprezes Marcin Filipowicz (5,03 proc.).

Na walnym zgromadzeniu zdecydowali, że z zeszłorocznego zysku 213,9 mln zł trafi na kapitał zakładowy, a 200 mln zł na dywidendę. Ponadto pod koniec października dostali 200 mln zł zaliczki na przyszłoroczną dywidendę.

Dołącz do dyskusji: Media Expert dalej rośnie: sprzedaż 19 proc. w górę, ponad 400 mln zł zysku

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Zenek Martyniuk
Widzicie ? Nie ma kryzysu - bo kto rządzi ?
odpowiedź
User
dd
Co mnie akurat dziwi, bo MEx ma ze wszystkich elektromarketów najbardziej bezczelne metody sprzedaży. To dowód na to, że nie ma znaczenia z jakim dysonansem podecyzyjnym wyjdzie Kowalski ze sklepu. W dalszym ciągu tam wraca.
odpowiedź
User
qba
Skoro są tak dobrzy to po kiego grzyba mają taką nachalną reklamę w radiu i tv. Radia nie da się przez to słuchać!!!! Odpuśćcie te radiowe reklamy panowie i panie z Media Expert bo szlag trafia.
odpowiedź