SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Media Expert z 7,8 mld zł wpływów i 298 mln zł zysku. Więcej sklepów i pracowników, w epidemii szybszy rozwój e-commerce

Przychody ze sprzedaży firmy Terg, właściciela sieci elektromarketów Media Expert wzrosły w roku finansowym zakończonym 31 marca br. o 16,7 proc. do 7,78 mld zł, a zysk netto o 8,4 proc. do 297,9 mln zł. Spółka zapewnia, że ograniczenia epidemiczne znacząco jej nie zaszkodziły.

czekaj...czekaj...

Spółka Terg osiągnęła w okresie od 1 kwietnia 2019 roku do 31 marca 2020 roku przychody w wysokości 7,78 mld zł, co oznacza wzrost w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej o ponad 1,1 mld zł. Zysk netto wyniósł blisko 297,9 mln zł, wobec 274,8 mln zł  rok wcześniej.

„Wynik na działalności operacyjnej wyniósł 391 120 338,39 zł, a suma bilansowa wyniosła 2 613 891 278,27 zł w porównaniu do poprzedniego okresu wzrosła o 24 proc., największy udział w aktywach przypada na aktywa obrotowe 88,1 proc., w których zapasy stanowią 60 proc. Rentowność sprzedaży netto nieznacznie spadła w porównaniu do roku poprzedniego z 4,1 proc. do 3,8 proc." - podaje właściciel Media Expert w sprawozdaniu finansowym.

Firma podkreśla w nim również, że wzmocniła pozycję w Polsce w branży RTV/AGD, m.in. poprzez wzrost sprzedaży e-commerce oraz otwarcie 39 nowych sklepów sprzedaży detalicznej, poszerzenie oferty towarów i usług. Zwrócono też uwagę, że siłę marki udało się wzmocnić poprzez liczne kampanie reklamowe o zasięgu regionalnymi, ogólnopolskim w prasie, radio, TV czy też internecie. Przypomnijmy, że od niedawna w reklamach Media Expert występuje piosenkarka Cleo.

W okresie od stycznia do października br. spółka Terg wydała cennikowo na reklamę w mediach tradycyjnych 584,8 mln zł, czyli 16,4 proc. więcej niż rok wcześniej. Była w tym okresie jednym z trzech największych reklamodawców w Polsce.

35 sklepów i 840 pracowników więcej

Na koniec marca br. do Media Expert należało 489 sklepów stacjonarnych (każdy o powierzchni od 150 do 3 tys. metrów kwadratowych), o 35 więcej niż rok wcześniej.

- Każdy sklep na bieżąco oceniany był pod kątem rentowności i efektywności funkcjonowania, a w przypadku braku rentowności podejmowane były działania naprawcze, zmieniające lokalizację czy też likwidację nierentownych sklepów - zaznaczyła firma w sprawozdaniu.

Liczba pracowników Media Expert zwiększyła się w ciągu roku o 840 do 9 524. W sklepach i obsłudze liczba zatrudnionych osób wzrosła z 7 610 do 8 245, a liczba pracowników administracyjnych - z 1 035 do 1 279.

Pandemia przyspieszyła wzrost sprzedaży internetowej

" Uzyskano wzrost sprzedaży internetowej w porównaniu do poprzedniego okresu. Wspieranie intensywnymi działaniami marketingowymi online i bezpośrednie docieranie do klienta, przekazywanie informacji ofertach spółki w sieci detalicznej sklepów i obszarze e-commerce działających pod nazwą Mediaexpert, Electro, Avans pozwoliło na zwiększenie sprzedaży. Ciągle była poszerzana i dostosowywana oferta towarów i usług sklepów internetowych z bezpośrednią dostawą oraz odbiorem w wybranym sklepie czy też odbiory za godzinę w sklepach Mediaexpert.” - napisano w sprawozdaniu. 

Terg zwraca uwagę, że rynek elektroniki użytkowej wzrósł po wprowadzeniu obostrzeń w związku z COVID-19 i związanych z nimi pracą i nauką w domu.

Według zarządu spółka nie odnotowała znaczącego wpływu na sprzedaż lub łańcuch dostaw, jednak nie można przewidzieć przyszłych skutków. "Z uwagi na sytuację pandemiczną i zamknięcie części sklepów w centrach handlowych odnotowano znaczy wzrost zainteresowania sprzedażą internetową. Firma planuje się dalszy rozwój internetowych kanałów sprzedaży i promowanie marek pod którymi grupa kapitałowa prowadzi sprzedaż w sieci, tj. Mediaexpert.pl, Electro.pl. i Avans.pl.

najnowsze wiadomości

Dołącz do dyskusji: Media Expert z 7,8 mld zł wpływów i 298 mln zł zysku. Więcej sklepów i pracowników, w epidemii szybszy rozwój e-commerce

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
df
"Pandemia przyspieszyła wzrost sprzedaży internetowej" nie może być!
odpowiedź