SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Dwa fundusze nie sprzedadzą akcji Mediacapu po cenie z wezwania

Fundusze MetLife DFE i Familiar S.A. SICAV-SIF nie zamierzają sprzedać akcji holdingu marketingowo-badawczego Mediacap po cenie 3,25 zł w ramach wezwania ogłoszonego w połowie październiku.

MetLife Dobrowolny Fundusz Emerytalny i Familiar S.A. SICAV-SIF w stanowisku przekazanym Mediacapowi jako uzasadnienie swojej decyzji wskazały silną pozycję rynkową firmy, dobre perspektywy rynku, na którym działa, oraz doświadczenie jej zespołu zarządzającego.

W komunikacie zaznaczono, że „fundusze nie podjęły względem siebie żadnych innych zobowiązań lub ustaleń, a złożone oświadczenie stanowi niezależny głos każdego z Funduszy”.

Do Familiar S.A. SICAV-SIF należy 1,28 mln akcji stanowiących 6,88 proc. kapitału Mediacapu, a do MetLife DFE - 406,9 tys. (2,16 proc.).

Druga próba ściągnięcia Mediacapu z giełdy

Porozumienie akcjonariuszy holdingu marketingowo-badawczego Mediacap, obejmujące jego czołowych menedżerów, ogłosiło w połowie października wezwanie do sprzedaży 6,07 mln akcji stanowiących 35,62 proc. głosów na walnym zgromadzeniu po 3,25 zł za sztukę. https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/mediacap-wezwanie-akcje-cena-gielda

Podmiotem nabywającym akcje Mediacapu w wezwaniu będzie spółka Ravenmedia. W procesie pośredniczy BM mBanku, zapisy będą przyjmowane do 2 grudnia.

W porozumieniu wzywającym do sprzedaży oprócz Ravenmedia są Posella IF1, Posella, Jacek Olechowski, Edyta Gurazdowska, Marcin Jeziorski i Artur Osuchowski, Spółka Ravenmedia nie ma obecnie żadnych akcji Mediacapu, prezes Mediacapu Jacek Olechowski bezpośrednio i poprzez dwie zagraniczne firmy ma 9,8 mln walorów stanowiących 52,08 proc. kapitału holdingu, wiceprezes Edyta Gurazdowska - 1,32 mln akcji stanowiących 7,02 proc. kapitału, wiceprezes Marcin Jeziorski - 855,2 tys. akcji, 4,54 proc. kapitału, a przewodniczący rady nadzorczej Artur Osuchowski - 137,7 tys. akcji, 0,73 proc. kapitału. Udziałowcami Ravenmedia są Edyta Gurazdowska i Marcin Jeziorski oraz spółka Posella IF1 kontrolowana przez Jacka Olechowskiego.

Porozumienie akcjonariuszy pierwszy raz wezwanie na walory Mediacapu ogłosiło na początku lipca. Początkowo zaproponowało 2,70 zł za walor, natomiast w połowie sierpnia podwyższono cenę do 3,25 zł.

W połowie lipca fundusze MetLife Dobrowolny Fundusz Emerytalny, Rockbridge TFI, Quercus TFI i Familiar SICAV-SIF zapowiedział, że nie sprzedadzą posiadanych akcji Mediacapu po 2,70 zł, oceniając, że taka cena nie odzwierciedla wartości godziwej tych walorów. Natomiast Kalasideco Holdings zadeklarował, że chce sprzedać posiadane 292,5 tys. akcji Mediacapu po 2,70 zł.

Pod koniec sierpnia pośredniczące w wezwaniu biuro maklerskie mBanku poinformowało, że w związku z nieziszczeniem się warunku określonego w wezwaniu na Mediacap, nabywający, czyli Ravenmedia, nie kupi akcji spółki. Chodzi o niespełnianie się warunku, o którym mowa pkt. 30 wezwania, czyli wymóg podjęcia przez walne zgromadzenie spółki uchwały o wycofaniu akcji spółki z obrotu na GPW do 24 sierpnia.

Mediacap dokupił udziały Freundschaft i LTTM

W środę na koniec sesji giełdowej kurs Mediacapu wynosił 3,26 zł (w ciągu środowej sesji wzrósł o 12,4 proc.), co daje kapitalizację w wysokości 61,35 mln zł.

W pierwszej połowie br. Mediacap w ujęciu skonsolidowanym osiągnął wzrost przychodów o 29,3 proc. do 65,73 mln zł i wyniku netto z 2,44 mln zł straty do 1,56 mln zł zysku.

W połowie marca poinformowano, że należąca do Medicapu Grupa Freundschaft (wówczas działająca jeszcze pod nazwą The Digitals) za 270 tys. euro przejmuje 25 proc. udziałów agencji reklamowej Scholz & Friends Warszawa (obecnie Freundschaft), stając się jej jedynym właścicielem. Tydzień później ogłoszono rebranding Scholz & Friends Warszawa na Freundschaft, a Grupy S/F (obejmującej też agencje Booost, The Difitals i Emlab) na Grupę Freundschaft.

W drugiej połowie maja Mediacap dokupił za 4,2 mln zł 18,43 proc. udziałów agencji influencer marketingu LTTM, dzięki czemu ma już 94,85 proc. jej walorów. Do Grupy LTTM należą zajmujące się influencer marketingiem agencje TalentMedia, LifeTube i Gamellon (dwie ostatnie zostały przejęte w 2019 roku) oraz kupiona pod koniec ub.r. spółka Gameset. W skład grupy kapitałowej Mediacap wchodzi też firma badawcza IQS.

Dołącz do dyskusji: Dwa fundusze nie sprzedadzą akcji Mediacapu po cenie z wezwania

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl