SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

MediaCom chce zwiększyć wydajność kreacji, wdraża Creative Analytics

Agencja mediowa MediaCom (GroupM/WPP) ogłosiła globalną premierę swojego nowego narzędzia Creative Analytics, stworzonego by lepiej zrozumieć efektywność przyszłych kreacji używanych w kampaniach z wykorzystaniem programmatic display, social i wideo.

Za innowację odpowiedzialny jest zespół Creative Systems, powołany w MediaComie w pierwszej połowie ub.r. Celem jednostki jest ponowne połączenie mediów i kreatywności, z wykorzystaniem siły danych i technologii.

Creative Analytics umożliwia optymalizację efektywności kampanii digitalowych na płaszczyźnie kreacji, a nie wyłącznie efektywnego doboru mediów. Projekty z tego obszaru zostały już zrealizowane dla kilku kluczowych klientów MediaCom. Ich wyniki pokazują, że można zwiększyć efektywność kampanii nawet o 50 proc., zredukować kreatywny „wastage”, poprawić layouty dla kampanii DCO czy zidentyfikować terytoria kreatywne, które skokowo zwiększają zaangażowanie konsumentów. Dodatkowo umożliwia ocenę prawdopodobieństwa sukcesu kampanii jeszcze przed jej wystartowaniem, pod warunkiem dostępności wystarczającej ilości danych o kreacjach używanych w przeszłości.

Huby w Nowym Jorku, Warszawie, Londynie

Za realizację projektów odpowiedzialnych jest pięć eksperckich hubów, zlokalizowanych w Singapurze, Nowym Jorku, Warszawie, Moskwie i Londynie, w których zespoły data scientists przetwarzają dane o kreacjach na wnioski i rekomendacje biznesowe przy użyciu zaawansowanych technik modelowania.

Agencja podpisała również umowę o partnerstwie z nową platformą z zakresu emocjonalnej sztucznej inteligencji „DAIVID”. Zasili ona Creative Analytics w dane dotyczące uwagi i reakcji emocjonalnych.

Tom Sauntner z departamentu MediaCom Creative Systems, który jest odpowiedzialny za rozwój i implementację Creative Analytics komentuje: - Jako branża skupiamy się na optymalizacji mediów. Inkrementalne wzrosty, wynikające z poprawiania algorytmów digitalowych są niewielkie w porównaniu do korzyści, płynących z tworzenia assetów najwyższej jakości, które są bardziej relewantne dla odbiorców. Creative Analytics skupia się na integracji wysokiej jakości danych o kreacjach, które pozwolą nam zrozumieć, jakie elementy działają dobrze, i dlaczego. Nasze narzędzia, oparte o AI, już teraz transformują efektywność kreacji i mediów. Jesteśmy podekscytowani dodaniem danych o uwadze i emocjach, pochodzących z platformy „DAIVID”, dzięki którym będziemy mogli wykorzystać zupełnie nowe źródło informacji o kreacjach, by nasi klienci czerpali z naszej analityki jeszcze więcej.

Algorytm predykcyjny DAIVID wykorzystuje kombinacje zaawansowanych technologii, takich jak kodowanie wyrazów twarzy, eye tracking, uczenie maszynowe, computer vision i pionierska kategoryzacja emocji za pośrednictwem DAIVID 39TM.

Dołącz do dyskusji: MediaCom chce zwiększyć wydajność kreacji, wdraża Creative Analytics

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Papkin
Książkowy przykład na nieangażującą, nudną i nic nie mówiącą informację prasową. A potencjał jest.
odpowiedź