SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Money.pl i Bankier.pl po przejęciach z rekordami odwiedzalności

Serwisy biznesowe Money.pl (kupiony w grudniu ub.r. przez Grupę Wirtualna Polska) i Bankier.pl (przejęty w styczniu br. przez Bonnier Business Polska) w styczniu osiągnęły rekordowe liczby użytkowników i odsłon. Zwłaszcza w przypadku Money.pl to efekt promocji w serwisach nowego właściciela, obie witryny zyskały też na zainteresowaniu problemami osób z kredytami we frankach szwajcarskich.

W styczniu br. Money.pl odwiedziło 4,21 mln internautów (real users), którzy wykonali 67 mln odsłon (w tym 5,35 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy spędził na stronie średnio 12 minut i 49 sekund - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Serwis zyskał w skali roku 993,25 tys. użytkowników i 26,47 mln odsłon (to wzrosty o 30,8 i 65,3 proc.), przy czym przeciętny czas korzystania przez odwiedzającego zmalał o równą minutę (czyli o 7,2 proc.).

Przypomnijmy, że na początku grudnia ub.r. Grupa Money.pl (obejmująca też kilka innych serwisów biznesowych i lifestylowych oraz sieci reklamy internetowej Business Ad Network i BusinessClick) została przejęta za 47 mln zł przez Grupę Wirtualna Polska. W połowie stycznia nowy właściciel przeprowadził w firmie zwolnienia grupowe i zawiesił serwisy lifestylowe (więcej o tym), łącząc jej zespół redakcyjny ze swoją dotychczasową redakcją ekonomiczną (więcej na ten temat).

Bankier.pl - który wraz z całą Grupą Bankier.pl w połowie stycznia przejął Bonnier Business Polska (przeczytaj o tym więcej), wydawca m.in. „Pulsu Biznesu” - w tamtym miesiącu zanotował 1,79 mln użytkowników, o 277,41 tys. więcej niż rok wcześniej (to 18,3 proc. w górę), oraz o 5,03 mln odsłon więcej (13,6 proc. w górę). Średni czas korzystania ze strony przez użytkownika spadł o 49 sekund (czyli o 3,8 proc.).

Z kolei serwis „Pulsu Biznesu” przy 6 tys. użytkowników więcej niż przed rokiem (1,6 proc. w górę) zyskał 3,3 mln odsłon (wzrost o 37,8 proc.), natomiast przeciętny czas spędzany na stronie przez odwiedzającego zmalał o 3:12 minuty (spadek o 3,2 proc.).

Wybrane serwisy biznesowe rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

styczeń 2015

styczeń 2014

real users

odsłony

czas na RU [godz:min:s]

real users

odsłony

czas na RU [godz:min:s]

money.pl

4 213 357

67 010 537

00:12:49

3 220 104

40 535 070

00:13:49

bankier.pl

1 794 158

42 103 626

00:20:32

1 516 752

37 073 322

00:21:21

pb.pl

381 951

12 033 638

01:36:50

375 926

8 734 015

01:40:02


Wzrost odwiedzalności Money.pl nastąpił skokowo z grudnia na styczeń - przez cały ub.r. serwis notował miesięcznie 2,8-3,2 mln odwiedzających i 30-49 mln odsłon. Średni czas spędzany na stronie w ciągu miesiąca przez użytkownika pozostał niezmieniony - oscyluje wokół 11-14 minut.

Skok liczby użytkowników i odsłon serwisu wynika przede wszystkim z pojawienia się linków do jego tekstów na stronie głównej portalu WP.pl, którą w ostatnich miesiącach odwiedzało po ok. 10 mln użytkowników (czyli ok. 46 proc. wszystkich polskich internautów), dzięki czemu wyprzedziła stronę główną Onetu (zobacz szczegółowe dane).

Dzięki podobnej promocji ich treści na stronie głównej WP.pl duże wzrosty odwiedzalności w połowie ub.r. osiągnęły inne serwisy tematyczne Grupy WP: Sportowefakty.pl, Biztok.pl (więcej o tym), Pudelek.tv i Kafeteria.tv (więcej na ten temat).

Money.pl w ciągu roku

(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

okres

real users

odsłony ogółem

krajowe odsłony mobilne

czas na RU [godz:min:s]

zasięg

I 2014

3 220 104

40 535 070

2 619 675

00:13:49

15,24%

II 2014

3 039 316

32 122 186

2 374 276

00:12:58

14,24%

III 2014

3 091 374

34 484 055

2 752 953

00:14:01

14,34%

IV 2014

2 894 409

29 741 405

2 324 635

00:11:46

13,41%

V 2014

2 867 148

30 924 045

2 456 611

00:11:42

13,24%

VI 2014

3 056 942

33 227 488

2 540 966

00:11:21

14,10%

VII 2014

3 071 359

31 176 364

2 595 386

00:11:39

14,04%

VIII 2014

2 803 025

32 087 152

2 769 709

00:13:43

12,80%

IX 2014

2 793 527

34 232 329

2 791 887

00:13:39

12,84%

X 2014

3 008 966

49 138 900

3 115 543

00:14:09

13,97%

XI 2014

3 807 212

43 906 087

4 462 798

00:12:15

17,75%

XII 2014

3 038 749

48 076 873

3 532 098

00:13:09

14,12%

I 2015

4 213 357

67 010 537

5 347 584

00:12:49

19,45%


Również wzrost odwiedzalności Bankiera.pl jest raczej skokowy niż systematyczny: w ub.r. serwis miał miesięcznie 1,33-1,58 mln użytkowników i 24-37,1 mln odsłon, a w styczniu br. - 1,79 mln użytkowników i 42,1 mln odsłon. W połowie ub.r. został udostępniony w gruntownie zmienionej wersji (przeczytaj o tym więcej).

W tym przypadku przyczyna wzrostu jest jednak mniej oczywista, ponieważ witryna została przejęta przez Bonnier Business Polska, którego główny serwis PB.pl ma od niej zdecydowanie mniejszy zasięg. Pytany przez Wirtualnemedia.pl Przemysław Barankiewicz, redaktor naczelny PB.pl, potwierdza, że witryny zaczęły promować krzyżowo swoje treści. - Ta współpraca będzie się oczywiście nasilać. Obecnie prowadzimy prace nad przemodelowaniem całego portfolio grupy Bonnier w internecie. Rezultaty wkrótce - dodaje.

Przyczyny wzrostu odwiedzalności Bankiera.pl w styczniu Barankiewicz widzi natomiast m.in. dużo większym zainteresowaniu internautów tematyką finansową w związku z kłopotami osób zadłużonych we franku szwajcarskim po nagłym skoku kursu tej waluty. - Zmiany na Bankier.pl wprowadzone jeszcze przed przejęciem przez Bonniera zaczynają przynosić efekt w postaci ruchu z wyszukiwarek. Oba serwisy, Bankier.pl i PB.pl, generują też skokowy wzrost ruchu z portali społecznościowych (Facebooka i Twittera), wbrew tendencjom panującym w branży - wylicza Przemysław Barankiewicz.

Bankier.pl w ciągu roku

(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

okres

real users

odsłony ogółem

krajowe odsłony mobilne

czas na RU [godz:min:s]

zasięg

I 2014

1 516 752

37 073 322

3 437 998

00:21:21

7,18%

II 2014

1 480 261

35 154 934

3 333 895

00:21:00

6,94%

III 2014

1 480 692

36 375 618

3 705 061

00:22:08

6,87%

IV 2014

1 359 341

28 033 293

2 900 910

00:17:58

6,30%

V 2014

1 337 824

31 728 342

3 351 869

00:19:39

6,18%

VI 2014

1 337 953

24 775 861

2 636 518

00:16:03

6,17%

VII 2014

1 577 837

23 999 554

2 554 781

00:12:50

7,21%

VIII 2014

1 463 163

23 485 417

2 703 947

00:13:41

6,68%

IX 2014

1 332 760

26 695 526

2 953 682

00:17:34

6,12%

X 2014

1 362 443

27 575 347

3 193 382

00:17:56

6,33%

XI 2014

1 315 387

29 625 979

3 630 944

00:19:07

6,13%

XII 2014

1 375 263

32 726 021

4 239 874

00:19:58

6,39%

I 2015

1 794 158

42 103 626

5 748 554

00:20:32

8,28%


Serwis „Pulsu Biznesu” w styczniu br. osiągnął natomiast rekordową liczbę odsłon - 12,03 mln, podczas gdy w ub.r. było to od 6,83 do 9,65 mln miesięcznie. W ciągu roku witryna najwięcej użytkowników miała w lipcu ub.r. (451,6 tys.), a najdłuższy średni czas korzystania przez użytkownika - w styczniu ub.r. (godzina i 40:02 minuty).

PB.pl w ciągu roku

(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

okres

real users

odsłony ogółem

krajowe odsłony mobilne

czas na RU [godz:min:s]

zasięg

I 2014

375 926

8 734 015

737 370

01:40:02

1,78%

II 2014

386 101

8 112 153

690 011

01:24:46

1,81%

III 2014

384 290

8 897 850

828 774

01:36:28

1,78%

IV 2014

328 042

9 655 315

692 217

01:34:48

1,52%

V 2014

330 929

7 457 701

715 880

01:33:19

1,53%

VI 2014

389 898

7 082 119

675 614

01:22:13

1,80%

VII 2014

451 576

7 986 748

701 180

01:14:28

2,06%

VIII 2014

343 127

9 157 001

659 303

01:20:16

1,57%

IX 2014

368 682

7 661 258

711 146

01:21:10

1,69%

X 2014

392 418

7 733 894

740 452

01:23:59

1,82%

XI 2014

354 563

6 830 726

702 913

01:23:31

1,65%

XII 2014

339 236

9 055 037

768 569

01:27:47

1,58%

I 2015

381 951

12 033 638

1 009 582

01:36:50

1,76%

Dołącz do dyskusji: Money.pl i Bankier.pl po przejęciach z rekordami odwiedzalności

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kredytobiorca
mega wyniki w styczniu nie maja nic wspolnego z akcja: frank?
odpowiedź
User
OmenaMensah
Znowu ściema. Przecież te rzekome wzrosty mają tylko jeden wspólny mianownik, który nazywa się - strona główna portalu. To ona ciągnie te wszystkie kobyły, które bez niej nie drgnęłyby nawet o jotę. Dlatego jednym spadło, innym wzrosło, jak to w przyrodzie.
odpowiedź