SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Mullenlowe MediaHub z większymi wpływami, zysk 1,4 mln zł w górę

Przychody agencji mediowej MullenLowe MediaHub w ub.r. zwiększyły się o 7,6 proc. do 197,7 mln zł, a zysk netto - z 3,49 do 4,89 mln zł. Firma wypłaci 3,91 mln zł dywidendy.

Ewa Góralska, członkini zarządu Ewa Góralska, członkini zarządu

MullenLowe MediaHub w ub.r. osiągnęła 147,43 mln zł przychodów od klientów z kraju i 50,27 mln zł z zagranicy.

Głównym klientem agencji od kilku lat jest ING Bank Śląski, w ub.r. umowę podpisano na kolejne trzy lata. W ub.r. kontynuowała też współpracę m.in. z Decathlonem, Vision Express i Grupą CCC oraz pozyskała nowych klientów, m.in. Alvogen Pharma, carVertical, Barbora.pl, Fenedur (z marką kleju Kropelka), FujiFilm Polska i producenta biżuterii YES.

Natomiast zakończyła współpracę z Energą, której jej obsługę przejęła Sigma Bis.

W sprawozdaniu zaznaczyła, że w najbliższych latach planuje zacieśnić współpracę z globalnym holdingiem MediaHub. - Na dwóch płaszczyznach: aktywnym pozyskiwaniu klientów (Akzo Nobel od br.) oraz wsparciu hubu londyńskiego usługami specjalistycznymi (analityka + digital) - wyliczono.

Koszty 8 proc. w górę

Wydatki operacyjne MullenLowe MediaHub poszły w górę o 8,1 proc. do 193,2 mln zł, z czego koszty usług obcych - ze 170,14 do 184,84 mln zł.

Natomiast nakłady na wynagrodzenia zmalały z 6,82 do 6,47 mln zł, a pozostałe koszty pracownicze zwiększyły się z 1,06 do 1,08 mln zł. Średnioroczna liczba pracowników w firmie wzrosła z 49 do 52.

Pozostałe wpływy operacyjne MullenLowe MediaHub sięgnęły w ub.r. 2 mln zł (wobec 462 tys. zł w 2020 roku), natomiast koszty finansowe zmalały z 861,7 do 580,4 tys. zł, głównie dzięki niższym wydatkom na odsetki.

Tuż po wybuchu epidemii agencja uzyskała 3,5 mln zł pożyczki od Polskiego Funduszu Rozwoju w ramach tzw. tarczy finansowej.

Na koniec ub.r. firma miała na rachunkach bankowych 5,03 mln zł, wobec 2,21 mln zł rok wcześniej.

3,9 mln zł na dywidendę

Zysk operacyjny MullenLowe MediaHub zwiększył się z 5,2 do 6,29 mln zł, a zysk netto - z 3,49 do 4,89 mln zł.

Agencja wypłaci 3,91 mln zł dywidendy (80 proc. udziałów mają, poprzez spółkę zależną, jej menedżerowie Ewa Góralska, Kinga Grzelewska i Robert Winnicki, a 20 proc. - koncern Interpublic), a pozostałe 978,4 tys. zł zasili kapitał zapasowy.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2021 r., a poprzedni - 2020 r.

Dołącz do dyskusji: Mullenlowe MediaHub z większymi wpływami, zysk 1,4 mln zł w górę

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl