SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Nadawca TOK FM z 1,9 mln zł zysku, w 2022 r. prawdopodobnie przekroczy 30 tys. sprzedanych subskrypcji

Spółka Inforadio, nadawca Radia TOK FM należącego do Grupy Agora i Polityki, osiągnęła 1,9 mln zł zysku netto oraz 14,1 mln zł przychodów w 2019 roku. Według prezesa Agory Bartosza Hojki strategia Grupy, dotycząca podcastów "jest punktem odniesienia dla wielu nadawców radiowych na całym świecie". - Cel 30 tys. na 2022 rok wydaje się być co najmniej niezagrożony, a mówiąc poważnie: oczekujemy, że ta liczba będzie dużo większa - ocenił w komentarzu dla Wirtualnemedia.pl Hojka.

Bartosz Hojka, prezes Agory, fot. materiały prasoweBartosz Hojka, prezes Agory, fot. materiały prasowe

Grupa Agora podała, że w czwartym kwartale 2019 roku wyniki operacyjne segmentu Radio (w ujęciu bez MSSF 16) na poziomie EBIT, jak i EBITDA wyniosły odpowiednio 7,1 mln zł oraz  8,2 mln zł.

Z kolei w całym 2019 roku wynik operacyjny segmentu na poziomie EBIT (w ujęciu bez MSSF 16) był niższy niż w 2018 roku i wyniósł 14,2 mln zł. W tym czasie EBITDA Radia (bez MSSF 16) również zmniejszyła się w porównaniu do 2018 roku i wyniosła 18,5 mln zł.

Wpływ na takie wyniki segmentu miały głównie niższe przychody ze sprzedaży usług reklamowych w stacjach własnych, wyższe koszty reprezentacji i reklamy ( w całym 2019 r.) oraz koszty wynagrodzeń i świadczeń na rzecz pracowników.

Natomiast spółka Inforadio, czyli nadawca Radia TOK FM należącego do Grupy Agora osiągnęła 1,9 mln zł zysku netto oraz 14,1 mln zł przychodów w 2019 roku. Dla porównania w 2018 roku spółka zanotowała 13,93 mln zł przychodów oraz 1,7 mln zł zysku netto (wobec 3,05 mln zł rok wcześniej).

Grupa Radiowa Agory posiada 66,1 proc. udziałów w Inforadiu, a pozostałe – Polityka Info.

Przychody w segmencie Radio w czwartym kwartale 2019 roku były niższe o 1,6 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2018 roku i wyniosły 37,5 mln zł. Z kolei w całym 2019 roku przychody segmentu Radio zmniejszyły się o 2,5 proc. w porównaniu z 2018 rokiem i wyniosły 113,1 mln zł.

Segment Radio zawiera skonsolidowane dane pionu radiowego w Agorze, wszystkich radiostacji lokalnych i stacji ponadregionalnej Radio TOK FM, wchodzących w skład Grupy Agora czyli: 24 stacji lokalnych nadających pod marką Radio Złote Przeboje, 4 stacji lokalnych nadających pod marką Rock Radio, 8 stacji lokalnych nadających pod marką Radio Pogoda (od marca 2018 r. Radio Pogoda nadaje w Gdańsku) oraz ponadregionalnej stacji Radio TOK FM obejmującej 23 obszary miejskie.   

20 tys. subskrybentów cyfrowy TOK FM

Od sześciu lat Agora oferuje też w internecie odpłatnie subskrypcję z audycjami i podcastami Radia TOK FM. Na koniec 2017 roku z oferty korzystało 10,6 tys. użytkowników, rok później - 15,5 tys., a na koniec ub.r. - już 20 tys. 85 proc. z nich korzysta z możliwości słuchania audycji internetowych w aplikacji (tylko lub także ze strony www) dostępnej na urządzenia mobilne.

Bartosz Hojka, prezes zarządu Agory pytany przez portal Wirtualnemedia.pl podczas wideokonferencji wynikowej komentował, że rynek podcastów ma "bardzo duży potencjał".

- Mamy takie zdanie od dawna, to znalazło swój wymiar m.in. w strategii, którą ogłosiliśmy już w połowie 2018 roku, gdzie zaznaczyliśmy, że jednym z naszych strategicznych celów jest osiągnięcie wyników 30 tys. płatnych subskrypcji Radia TOK FM. W tej chwili wśród naszych biznesów jest najbardziej wyspecjalizowaną gałęzią w produkcji podcastów. Z dużym powodzeniem i sukcesem od niedawna - wzorem innych wydawców - swój podcast uruchomiła też "Gazeta Wyborcza". Ten podcast również cieszy się dużą popularnością - zaznaczył Hojka.

Według niego ich "strategia radiowa jest punktem odniesienia dla wielu nadawców radiowych na całym świecie".

- Na koniec 2019 roku mamy już 20 tys. płatnych subskrypcji. Mówiąc delikatnie: cel 30 tys. na 2022 rok wydaje się być co najmniej niezagrożony, a mówiąc poważnie: oczekujemy, że ta liczba będzie dużo większa. Wierzymy, że ten rynek ma ogromny potencjał,  rozwija się, choć charakteryzuje się dużym rozproszeniem. Mamy poczucie, że znaleźliśmy skuteczny sposób na konkurowanie na tym rynku i wykorzystanie dobrej koniunktury - ocenił w komentarzu dla Wirtualnemedia.pl prezes Agory.

Strategia Agory na cztery lata zakładała, że do 2022 roku Grupa będzie mieć nie mniej niż 30 tys. użytkowników oferty premium.

Dołącz do dyskusji: Nadawca TOK FM z 1,9 mln zł zysku, w 2022 r. prawdopodobnie przekroczy 30 tys. sprzedanych subskrypcji

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
geopolitykagłupcze
Nie wiem czy na szczuciu można zbudować coś trwałego, Janusze polityki mogą z czasem przestać nimi być, a i grupa wiekowa 60+ będzie się wykruszać. Tymczasem stronnictwo amerykańskie zamiast się osłabiać stałe rośnie w siłę.
odpowiedź
User
1969
się zastanawiam.... dlaczego TOK FM nie ma ogólnopolskiego zasięgu, w przybliżeniu takiego jak ma Eska
odpowiedź
User
Zuzanna
świetne radio, dobrze że jest.
odpowiedź