SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Onet, RMF FM i WP najbardziej opiniotwórcze w 2021 rok. Rekord Wirtualnemedia.pl

Najbardziej opiniotwórczym medium 2021 roku jest Onet, który zdobył prawie 51 tys. wzmianek w innych mediach. Z wynikiem niemal 45 tys. cytowań na miejscu drugim uplasowała się stacja RMF FM, a podium zamyka redakcja WP z liczbą 43 tys. wzmianek – podaje Instytut Monitorowania Mediów. W czołówce mediów internetowych są Wirtualnemedia.pl, z wynikiem ponad 10,3 tys. cytowań.

Article

Jedną trzecią mediów w TOP15 rankingu IMM za rok 2021 stanowi prasa ("Rzeczpospolita", "Gazeta Wyborcza", "Dziennik Gazeta Prawna", "Super Express" i "Fakt").

Portale internetowe stanowią 27 proc. udziału w głównym zestawieniu najbardziej opiniotwórczych mediów w kraju i są to kolejno Onet, WP, Interia oraz Money.pl. Po 20 proc. przypada zarówno nadawcom telewizyjnym w kolejności TVN24, Polsat News, TVPInfo, jak i radiowym RMF FM, Radio ZET i Polskie Radio 24.

Onet numerem jeden najbardziej opiniotwórczych mediów w kraju

Pierwsze miejsce głównego zestawienia, podobnie jak w roku 2020, zajmuje redakcja Onet, na którą dziennikarze innych tytułów w Polsce powoływali się prawie 51 tys. razy. Duże zainteresowanie innych mediów wzbudziły informacje publikowane między innymi w lutym. Portal donosił o rezygnacji z pracy 162 ratowników medycznych w Wojewódzkim Pogotowiu Ratunkowym w Katowicach. W portalu ukazał się również wywiad z immunologiem dr. Pawłem Grzesiowskim, który wypowiadał się o zakwalifikowaniu do tzw. „pierwszej grupy” dodatkowych grup zawodowych na szczepienie przeciwko COVID-19. Często cytowano także doniesienia dotyczące wyników badania w sprawie niesprawności karabinków „Grot” przeznaczonych dla Wojska Polskiego.

Miejsce drugie zajęła stacja RMF FM, której materiały cytowano w innych mediach niemal 45 tys. razy. Podium zajął portal WP, którego pozycja wzrosła o dwa oczka w stosunku do roku 2020. Duży wzrost cytowań odnotowała również Interia, której miejsce w rankingu TOP 15 zmieniło się z dziesiątego na ósme.

Wirtualnemedia.pl w czołówce mediów internetowych

Na czele kategorii najbardziej opiniotwórczych portali internetowych występuje Onet, a za nim kolejno WP i Interia. Na miejscu piątym ze wzrostem o dwa oczka i większą aż o 56% liczbą odwołań w stosunku do roku 2020 znalazły się Wirtualnemedia –w 2021 roku byliśmy cytowani ponad 10 tys. razy.

"Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórcza w prasie

W kategorii najczęściej cytowanych tytułów prasowych 2021 pierwsze miejsce niezmiennie zajmuje "Rzeczpospolita", na której artykuły inne media powoływały się w ubiegłym roku 31,3 tys. razy. Najwyższy skok cytowań nastąpił w sierpniu 2021 – wówczas dziennikarze dotarli do zarzutów ukrywania majątku przez prezesa Najwyższej Izby Kontroli i byłego polityka PiS, Mariana Banasia, a sprawę opisali na łamach gazety. Licznie wzmiankowano dziennik również w marcu, kiedy prof. Andrzej Horban, doradca premiera ds. walki z COVID-19 w rozmowie z redakcją wyraził opinię, iż w Polsce powinna obowiązywać godzina policyjna.

Drugie miejsce w rankingu zajmuje "Gazeta Wyborcza" z liczbą 23,6 tys. powołań w innych tytułach mediowych. Trzecie miejsce zaś ze wzrostem o jedno oczko w stosunku do 2020 roku zajął "Dziennik Gazeta Prawna", do którego w ubiegłym roku inne media odnosiły się ponad 19 tys. razy.

Pierwsze miejsce kategorii najbardziej opiniotwórczych tygodników i dwutygodników w Polsce zajął "Wprost" ze wzrostem o jedno oczko w stosunku do roku 2020 i łączną liczbą 3,8 tys. cytowań. Na redakcję najczęściej powoływano się w styczniu, kiedy dziennikarze tygodnika opisywali między innymi sprawę dotarcia do wiadomości e-mail dotyczących szczepień przeciw COVID-19, którą wysyłała do aktorów dyrektorka Fundacji Krystyny Jandy Na Rzecz Kultury.

Na miejscu drugim uplasował się społeczno-polityczny tygodnik "Sieci", którego pozycja wzrosła o dwa miejsca. Podium zamyka tytuł "Gazeta Polska".

Pierwszą trójkę w kategorii miesięczników i dwumiesięczników tworzą kolejno "Forbes", "Press" i "Perspektywy".

TVN24 najczęściej cytowaną stacją telewizyjną, RMF FM - stacją radiową

Podium najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych otwiera TVN24, cytowany w 2021 roku łącznie 34,3 tys. razy. Na nadawcę najczęściej powoływano się w styczniu – między innymi na rozmowy z Szymonem Hołownią na temat kryzysu w założonym przez siebie ruchu Polska 2050. Redakcja informowała również o grupowych zwolnieniach w spółce Polskie Linie Lotnicze LOT – pracę miało stracić nawet 300 osób.

Na drugim miejscu zestawienia znalazł się Polsat News z wynikiem prawie 25 tys. wzmianek, podium zamyka TVP Info, które uzyskało wynik 13,2 tys. powołań w innych mediach.

Najbardziej opiniotwórczą stacją radiową w kraju jest RMF FM, na którą w 2021 roku dziennikarze innych redakcji powoływali się prawie 45 tys. razy. Najwięcej wzmianek na temat informacji pochodzących z tej redakcji odnotowano w styczniu – wówczas informowano o pierwszych poluzowaniach obostrzeń w związku z panującą pandemią COVID-19. Często powoływano się również na omawiane na antenie założenia dotyczące kar dla firm za wznawianie działalności, mimo wprowadzonych zakazów oraz związanych z nimi rekomendacjami Rządowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego.

Na drugim miejscu Radio ZET z wynikiem 18,7 tys. odwołań a podium zamyka Polskie Radio 24 z liczbą ponad 12 tys. cytowań.

Najbardziej opiniotwórcze media biznesowe

Na podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych w kategorii mediów ekonomicznych i biznesowych znalazła się "Rzeczpospolita", a za nią "Dziennik Gazeta Prawna". Miejsce trzecie podobnie jak w roku 2020 zajmuje "Puls Biznesu", czwarte należy do "Forbes", a zestawienie zamyka gazeta "Parkiet".

Ranking najbardziej opiniotwórczych portali ekonomicznych i biznesowych otwiera Money z wynikiem ponad 12 tys. cytowań. Na informacje portalu najczęściej powoływano się w styczniu, gdy redakcja między innymi donosiła o licznie realizowanych szczepieniach publicznych osób poza kolejnością.

Drugie miejsce należy do Businessinsider (4,4 tys. cytowań), a podium zamyka Bankier, na który inne media powoływały się 3,1 tys. razy.

Radio Wrocław najbardziej opiniotwórczym medium regionalnym w 2021 roku

Pierwsze miejsce kategorii najbardziej opiniotwórczych mediów regionalnych zajmuje Radio Wrocław, którego liczba cytowań wzrosła aż o 56 proc. rok do roku – skok o siedem w stosunku do 2020 roku. Na rozgłośnie w 2021 roku inne media powoływały się prawie 1,7 tys. razy – najczęściej w lipcu. Stacja gościła wtedy w Rozmowach Dnia między innymi ministra zdrowia Adama Niedzielskiego, którego pytano o sytuację szczepień w kraju. Program ten jest najczęściej cytowany przez innych dziennikarzy.

Drugie miejsce w rankingu zajęła "Gazeta Krakowska", której pozycja wzrosła aż o trzy oczka w stosunku do roku 2020. Na publikowane przez redakcje materiały inne media powoływały się ponad 1,3 tys. razy. Podium zamyka Radio Kraków z wynikiem 1,2 tys. cytowań w innych tytułach.

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 565 771 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji, oraz portali internetowych, w których pojawiały się nazwy mediów prasowych; portali internetowych; stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1.01 – 31.12 2021 roku.

Dołącz do dyskusji: Onet, RMF FM i WP najbardziej opiniotwórcze w 2021 rok. Rekord Wirtualnemedia.pl

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Wolne media
Najbardziej opiniotwórcze A powinno być Onet, WP RMF najbardziej fejknewsowe.
odpowiedź
User
Gie
Interia i Polsat News zyskują bo wzajemnie nabijają sobie cytowań. Interia cytuje Polsat News a Polsat News cytuje Interię. No i opiniotwórczość rośnie.
odpowiedź
User
Hansen
Onet/RAsp to król fale newsów...
odpowiedź