SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Największe transfery osobowe w polskiej branży PR 2022 roku

W niniejszym zestawieniu prezentujemy największe, naszych zdaniem, zmiany personalne w szeroko pojętym środowisku public relations. Obejmują roszady zarówno w instytucjach, partiach politycznych, agencjach PR i działach komunikacji wielu firm. Pracę w tym roku zmienili m.in. Katarzyna Kamińska, Beata Ptaszyńska-Jedynak, Eliza Orepiuk, Rafał Bochenek, Bogna Janke i wielu innych menedżerów.

Agata Koppa, dotychczasowa dyrektorka ds. innowacji objęła stanowisko director ESG (Environmental, Social, Governance) & corporate affairs w Carlsberg Polska. Przejęła obowiązki Beaty Ptaszyńskiej – Jedynak, która była dyrektorką komunikacji w tej firmie i z końcem roku odeszła z Carlsberga.

Po czterech latach pracy z Coca-Cola Poland Services odeszła Izabela Morawska, która była communications managerką i public affairs managerką. Jej obowiązki w zakresie m.in. kontaktów z mediami przejęła Paulina Trzaskowska, od marca br. pełniąca funkcję communications managerki.

Z biura prasowego Najwyższej Izby Kontroli po roku pracy odszedł były dziennikarz TVN24, Tomasz Marzec. Postanowił spędzić najbliższe miesiące z córką.

Nowym rzecznikiem prasowym Prawa i Sprawiedliwości został poseł tej partii, Rafał Bochenek. Zastąpił Radosława Fogla, który postanowił skupić się na nowej roli przewodniczącego sejmowej komisji spraw zagranicznych.

Agnieszka Kępińska-Sadowska w tym roku dwa razy zmieniała pracę. Wiosną br. po 14 latach zakończyła pracę na stanowisku  senior area managerki corporate&government affairs na Europę Centralną, Polskę i kraje bałtyckie w Mondelez International (producent m.in. czekolad Milka). Wówczas została dyrektorką zarządzającą pionem komunikacji korporacyjnej i zrównoważonego rozwoju w Grupie CCC. Odeszła z tej firmy po kilku miesiącach, by objąć stanowisko director corporate affairs na region Europy Centralnej i Wschodniej w firmie Haleon, do której należą takie marki, jak Sensodyne, parodontax, Corega, Advil, Voltaren, Panadol, Otrivin, Theraflu i Centrum.

Zaledwie kilka miesięcy Paulina Smaszcz była szefową marketingu i PR w JLL Polska, firmie doradczej oferującej usługi dla sektora nieruchomości. Pracowała w niej od maja do jesieni br. Odpowiadała tam za wsparcie strategicznej transformacji firmy poprzez kreatywną i nowoczesną komunikację w kanałach cyfrowych, a także projekty oparte na wykorzystaniu silnych relacji i szerokiej ekspertyzy na lokalnym rynku.

Dyrektorem nadzorującym obszaru komunikacji korporacyjnej, zrównoważonego rozwoju oraz relacji inwestorskich Grupy CCC został Wojciech Latocha, od czterech lat zarządzający relacjami inwestorskimi w firmie. Liderem obszaru komunikacji korporacyjnej pozostała Marta Rzetelska, pełniąca także rolę rzecznika prasowego. 

Eliza Orepiuk-Szymura, która odpowiadała za komunikację po 18 latach odeszła z Grupy Muszkieterów, która jest  właścicielem sieci handlowych Intermarche i Bricomarche. Na czele biura prasowego Grupy Muszkieterów stanął Bartłomiej Tarłowski, obejmując stanowisko menadżera ds. komunikacji korporacyjnej i rozwoju franczyzy.

Dyrektorką komunikacji w Auchan Retail Polska została Hanna Bernatowicz. Zastąpiła Dorotę Patejko, która odeszła na emeryturę. Bernatowicz jest odpowiedzialna m.in. za działania komunikacyjne zgodne ze strategią Auchan 2032 wspierające transformację sieci, wizerunek przedsiębiorstwa oraz markę pracodawcy. W firmie pracuje od 2018 roku, w jej dziale komunikacji – od ub.r.

Nina Graboś, która przez 17 lat pracowała w Agorze, gdzie m.in. odpowiadała za komunikację korporacyjną przeszła do Ten Square Games (specjalizuje się w produkcji mobilnych gier wideo), gdzie objęła stanowisko IR&PR director.
Jej głównym zadaniem jest realizacja projektów wspierających komunikację Ten Square Games jako spółki publicznej z rynkiem kapitałowym oraz mediami. Wcześniej w strukturach Ten Square Games funkcjonowało stanowisko IR menedżera odpowiedzialnego za komunikację z rynkiem kapitałowym. Graboś w roli IR&PR director raportuje do CFO i CEO spółki.

Dyrektorem corporate affairs Provident Polska został Mikołaj Wójcik, dotychczasowy dyrektor ds. relacji zewnętrznych Jego stanowisko przejął z kolei Maciej Szczepaniuk. Zmiana związana była z rezygnacją Patrycji Rogowskiej-Tomaszyckiej ze stanowiska dyrektora corporate affairs i członka zarządu firmy.
Ponadto Karolina Łuczak awansowała na stanowisko dyrektorki biura prasowego i komunikacji wewnętrznej i wciąż pełni funkcję rzeczniczki prasowej.

Daria Sulgostowska, ostatnio wicedyrektorka komunikacji korporacyjnej i ESG w Grupie CCC, przeszła do firmy G2A, największej na świecie platformy marketplace z produktami cyfrowymi. Objęła tam nowo utworzone stanowisko head of corporate comms & ESG w G2A R&D Center, została również rzeczniczka prasową firmy.Jest zaangażowana w całościowe działania PR i z8równoważonego rozwoju firmy, a obszarami jej odpowiedzialności mają być m.in komunikacja korporacyjna (zewnętrzna i wewnętrzna) oraz zarządzanie komunikacją kryzysową. Jej zadaniem jest również zbudowanie strategii i planu działań z zakresu ESG.

Grzegorz Szczepański – CEO Hill+Knowlton Strategies Poland, dotychczasowy wiceprezes międzynarodowej organizacji branżowej ICCO – objął funkcję prezesa. Jego kadencja potrwa dwa lata do 2024 roku. Grzegorz Szczepański zastąpił Nitina Mantri, Group CEO AvianWE. Decyzja zapadła podczas posiedzenia ICCO (International Communications Consultancy Organisation) w Dubaju. Szczepański jest jednym z założycieli, a także pierwszym prezesem Związku Firm Public Relations. Związany z branżą public relations od 30 lat.

Minister finansów Magdalena Rzeczkowska powołała na funkcję rzecznika prasowego Patrycję Dudek. Łączy ona obowiązki rzecznika z dotychczasowymi zadaniami naczelnika wydziału prasowego w Ministerstwie Finansów. Z resortem związana od maja ubiegłego roku. Zaczynała jako ekspert w wydziale prasowym, zajmowała się realizowaniem polityki informacyjnej resortu finansów, obsługą biura prasowego, w tym wystąpień medialnych członków kierownictwa i ekspertów MF, kontaktami z dziennikarzami, aranżowaniem wywiadów oraz organizowaniem wydarzeń medialnych: konferencji i briefingów prasowych. Od czerwca 2022 r. jest naczelnikiem wydziału prasowego, współpracuje z rzecznikiem prasowym Szefa KAS. 

Grażyna Kasiak została dyrektorką ds. komunikacji oraz jest rzeczniczką prasową firmy ubezpieczeniowej Link4. Ostatnio, przez niespełna 6 lat pracowała w PZU, gdzie była m.in. kierowniczką zespołu PR i nowych mediów. W latach 2011-2016 pracowała w Telewizji Polskiej jako redaktorka wydania.
Do maja 2022 roku rzecznikiem prasowym i dyrektorem biura komunikacji Link4 był Marek Baran, który zmarł w wyniku obrażeń odniesionych w wypadku.

Marcin Jaworski został rzecznikiem prasowym Polskiej Izby Ubezpieczeń oraz menedżerem ds. komunikacji i analiz. Jaworski ma ponad 20-letnie, różnorodne doświadczenie w szeroko pojętej komunikacji. W tym czasie zdobył unikalny mix doświadczeń, pracując w głównych mediach ogólnopolskich i branżowych, dużej korporacji, administracji państwowej i agencji public relations.
Przez ostatni rok był dyrektorem ds. PR w agencji Brandscope Communication Consultants.

Dyrektorem ds. komunikacji PKN Orlen został Adam Kasprzyk, który od blisko 4 lat był dyrektorem ds. komunikacji z mediami w Grupie Lotos.
Przypomnijmy, że Orlen 20 czerwca br. KE wydała Orlenowi zgodę na przejęcie Grupy Lotos. 1 sierpnia br. połączenie zostało zarejestrowane w Krajowym Rejestrze Sądowym.

Igor Żytka dołączył do zespołu Business Centre Circle K w Warszawie jako communication lead. To nowa rola, której celem jest zbudowanie reputacji polskiego zespołu informatycznego jako technologicznego centrum obsługującego obszar technologii Circle K na całym świecie.
Żytka przeszedł do Circle K Business Centre z dentsu Polska, gdzie pracował przez 4 lata. Odpowiadał między innymi za komunikację korporacyjną dentsu w CEE.

Katarzyna Gospodarek, była dyrektorka komunikacji korporacyjnej w BMW Group Polska rozpoczęła pracę w Mariott International jako area director communications na region Europy Wschodniej. W BMW Polska pracowała ponad 10 lat. W BMW Polska zastąpił ją Hubert Fronczak,który ma 15-letnie doświadczenie w public relations i marketingu. W BMW Group pracuje od 2016 roku, gdzie jako product communications manager zarządzał komunikacją produktową obu marek koncernu – BMW oraz MINI. Teraz zakres jego odpowiedzialności powiększy się o komunikacje korporacyjną i działania public affairs.

Funkcję rzeczniczki prasowej partii Polska 2050 Szymona Hołowni objęła Katarzyna Karpa-Świderek.Dotychczasowa rzeczniczka Paulina Hennig-Kloska pozostała w partii na stanowisku wiceprzewodniczącej.
Karpa-Świderek od stycznia 2018 do czerwca 2022 związana była z organizacją WWF Polska, gdzie pełniła funkcję rzeczniczki prasowej i doradczyni zarządu ds. mediów.

Konrad Mróz został kierownikiem operacyjnym Wydziału Komunikacji Zewnętrznej i Biura Prasowego w Pionie Komunikacji Korporacyjnej i Marketingu PGE Polskiej Grupy Energetycznej. Zastąpił w tej roli Małgorzatę Babską, która odeszła z PGE.
Mróz posiada blisko 20 lat doświadczenia w komunikacji zewnętrznej obejmujące przygotowywanie i realizację strategicznych projektów komunikacji korporacyjnej i produktowej, doradztwo strategiczne, budowanie wizerunku firm i członków zarządu. Ostatnio, od marca 2022 roku, Mróz pracował w Amazonie na stanowisku PR managera.

Marta Mikliszańska awansowała na stanowisko head of group public affairs & ESG w Allegro. Wraz z zespołem jest odpowiedzialna za budowanie relacji zewnętrznych z sektorem publicznym na poziomie Grupy Allegro, w tym w krajach obejmujących czeską GrupęMall oraz rozwijanie strategii ESG  w tym konkretnych działań środowiskowych, społecznych i dobrego zarządzania (governance) Grupy.
Marta Mikliszańska z Allegro związana jest od maja 2018 roku, ponad cztery lata odpowiadała w firmie za obszary public affairs i zrównoważonego rozwoju.

Funkcję head of PR&communications w firmie farmaceutycznej Aflofarm Farmacja Polska powierzono Piotrowi Kuciapskiemu. Odpowiada on m.in. za strategię komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej oraz działania CSR firmy. W dziale, na czele którego stoi pracuje jeszcze Magdalena Grzywacz, jako PR managerka.
Do maja 2022 roku szefową działu PR i komunikacji w Aflofarmie była Katarzyna Liberska -Kinderman, która odeszła z firmy. Piotr Kuciapski ostatnio pracował w firmie Cerrad jako communication, PR & CB coordinator. Wcześniej, przez prawie 4 lata, był specjalistą PR w spółce Oknoplast.

Nową rzeczniczką prasową PKN Orlen została Edyta Olkowicz, która jednocześnie objęła funkcję kierowniczki działu komunikacji zewnętrznej. Zastąpiła Joannę Zakrzewską, która przeszła do spółki Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo. Objęła tam stanowisko dyrektorki departamentu komunikacji i marketingu.
Edyta Olkowicz w PKN Orlen pracuje od połowy 2015 roku. Najpierw była specjalistką w zespole mediów i kultury korporacyjnej. Po trzech latach została starszą specjalistką w biurze prasowym spółki, w obszarze komunikacji zewnętrznej. Przedtem przez blisko 9 lat pracowała w spółce Orlen KolTrans jako specjalistka ds. marketingu.

Maciej Karczyński rozpoczął pracę na stanowisku rzecznika prasowego Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska. Wcześniej, prawie 25 lat pracował jako funkcjonariusz służb mundurowych. Karierę rozpoczynał jako funkcjonariusz policji, a następnie rzecznik prasowy Komendy Wojewódzkiej Policji w Szczecinie. Później przeniósł się do Warszawy, obejmując stanowisko rzecznika prasowego Komendanta Stołecznego Policji, a następnie Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego.

Firma Avon Polska stworzyła zintegrowany dział komunikacji, skupiający wszystkie obszary komunikacyjne w strukturach marki. Na jego czele stanęła Ewa Grzech, awansując na stanowisko head of integrated communications.
W skład nowego, zintegrowanego działu komunikacji wchodzą zespoły field communication (komunikacji do konsultantek) oraz PR, CSR i komunikacji wewnętrznej.

Ewa Grzech w  nowej roli w strukturach Avon odpowiada  za integrację działań komunikacyjnych przy jednoczesnej bliskiej współpracy z partnerami z działów sprzedaży, omnichannel oraz marketingu. Grzech ma 13-letnie doświadczenie w zakresie zarządzania kryzysowego, społecznej odpowiedzialności biznesu, relacji z mediami, komunikacji korporacyjnej i wewnętrznej.

Po dziewięciu miesiącach pracy w Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej, Dariusz Prosiecki - były reporter „Faktów” TVN - odszedł z tej firmy i został szefem departamentu marketingu i komunikacji w Pracodawcach RP.
Prosiecki zaczynał karierę dziennikarską w 1994 roku, w RMF FM (jako współpracownik), by w 1997 roku przejść do zespołu Radia Zet. Od 2004 roku związany był z TVN, z początku jako reporter TVN24, a od 2005 roku jako reporter „Faktów” TVN. Zajmował się tematyką obronności, kryminalną i bezpieczeństwa, rzadziej polityczną. Przygotowywał materiały m.in. na temat wojska, służb specjalnych. Relacjonował konflikty w Iraku, Gruzji, Kosowie i Afganistanie. W październiku 2021 roku po 17. latach odszedł z TVN i związał się z Polską Agencją Żeglugi Powietrznej.

Stanowisko dyrektorki i szefowej technology practice w agencji PR Solski Communications objęła Joanna Dunin-Kęplicz. Dotychczas była wiceszefową tego działu.
Do zespołu Solski Communications dołączyła wkrótce po utworzeniu agencji w roku 2008 r. Współtworzyła i realizowała strategie komunikacyjne dla takich klientów, jak ALD Automotive, Auchan, Avaya, Cisco, EMC, Fundacja Polska Bezgotówkowa, czy Polskie Stowarzyszenie Ochrony Roślin.

Z Kancelarii Prezydenta RP po niecałym roku pracy odeszła Bogna Janke, sekretarz stanu odpowiedzialna za biuro dialogu i korespondencji. Wcześniej przez wiele lat pracowała w branży mediów, m.in. jako właścicielka platformy Salon24.
Pracę w Kancelarii Prezydenta RP Bogna Janke zaczęła w połowie lipca ub.r. Jako sekretarz stanu nadzorowała merytorycznie biuro dialogu i korespondencji, odpowiadała za dialog społeczny. Przedtem przez 15 lat Bogna Janke była związana z platformą blogową Salon24.pl.

Adrianna Morze objęła stanowisko dyrektorki marketingu i komunikacji w Klastrze North & East Europe w firmie DB Schenker, zajmującej się logistyką w obszarze transportu lądowego, lotniczego i oceanicznego. Zastąpiła Monikę Pachniak-Radzińską. Obok bieżącego zarządzania strategią wizerunkową i komunikacyjną firmy, do zadań Morze należy też m.in. rozwinięcie narzędzi z obszarów digital oraz automation marketingu, a także wsparcie zespołu sprzedaży.
Adrianna Morze do DB Schenker przeszła z FM Logistic, gdzie zajmowała stanowisko kierowniczki ds. marketingu i komunikacji.

Do zespołu operatora logistycznego InPost dołączyła Natalia Szulc, która objęła stanowisko group head of internal communications.
Natalia Szulc ma kilkunastoletnie doświadczenie w komunikacji korporacyjnej, wewnętrznej, media relations, zarządzaniu kryzysowym i organizacji eventów. W InPost wzmocniła obszar współpracy międzydziałowej i koordynowanie ich pod kątem działań sprzedażowych w Polsce i rynkach międzynarodowych. Przed ostatnie cztery lata pracowała UPC Polska, gdzie była menadżerką odpowiedzialną za komunikację korporacyjną.

Magdalena Bugajło została dyrektorką komunikacji i marketingu w firmie Panattoni. Stanowisko marketing business strategy director objęła Malwina Pawłowska.
Magdalena Bugajło nadzoruje  pracę kilkuosobowego działu, skupiając się na krajowych działaniach w obszarze marketingu, CRS, employer brandingu, komunikacji korporacyjnej, social mediów, strategii komunikacyjnych, relacji z mediami. Bugajło ma 14-letnie doświadczenie w branży. Przez ostatnie 7 lat związana z DHL Parcel, ostatnio w roli dyrektorki ds. komunikacji marketingowej i PR oraz rzecznika prasowego.

Do zespołu agencji 24/7 Communication dołączył Krzysztof Kouyoumdjian, wieloletni dyrektor ds. relacji zewnętrznych w firmie CEDC, do której należą takie alkoholowe marki, jak Żubrówka, Soplica, Bols.Krzysztof Kouyoumdjian objął w agencji 24/7 Communication stanowisko associate directora i deputy managing directora. Przedtem, przez blisko 9 lat pracował w firmie CEDC, która produkuje m.in. wysokoprocentowe alkohole. Pracował tam od 2013 roku jako dyrektor ds. relacji zewnętrznych.

Wiceprezes Hill+Knowlton Strategies Katarzyna Kamińska po czterech latach współpracy odeszła z agencji. Zdecydowała się ją zakończyć - z końcem września wygasła jej dotychczasowa umowa. Po odejściu Katarzyna Kamińska uruchomiła nową agencję Empify Social Impact Co. Agencja ta specjalizuje się w doradztwie na polu określonych zagadnień społecznych jak neuroróżnorodność, zdrowie emocjonalne i psychiczne czy równe szanse. Oferta agencji kierowana do przedsiębiorstw, które chcą być agentami zmiany zarówno w tych obszarach, jak i samym podejściu do Human First. Z oferty agencji skorzystają mają m.in. członkowie zarządu, osoby odpowiedzialne za zrównoważony rozwój, public affairs i ESG czy HR.

Krzysztof Pilaszek awansował na stanowisko dyrektora ds. komunikacji korporacyjnej na Europę Centralną i Wschodnią w firmie Visa.
W Visa pracuje od 2017 roku. Dotychczas pełnił funkcję senior manager, corporate communications lead na region CEE.

Anna Marucha dołączyła do Grupy Eurozet, obejmując funkcję head of PR w dziale komunikacji i social mediów. Michał Aleksandrowicz został rzecznikiem prasowym grupy.Marucha będzie odpowiedzialna m.in. za planowanie i wdrażanie strategii PR, realizację komunikacji korporacyjnej i działań CSR. W zespole PR pozostaje Michał Aleksandrowicz, który objął funkcję rzecznika prasowego Grupy Eurozet (od lipca 2021 roku, kiedy z firmy odeszła Małgorzata Kozieł, był p.o. rzecznikiem prasowym) i będzie wspierać realizację komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej.
Anna Marucha w latach 2013–2019 była związana z wydawnictwem Ringier Axel Springer Polska. Pełniła tam funkcje rzeczniczki prasowej i menedżera komunikacji korporacyjnej.

Karolina Orman rozpoczęła pracę w zespole ds. korporacyjnych i zrównoważonego rozwoju w Coca-Cola HBC Polska i kraje bałtyckie. Objęła stanowisko kierowniczki ds. komunikacji zewnętrznej w Polsce i krajach bałtyckich. Zastąpiła Paulinę Kubicką.
Orman odpowiada w strukturze Coca-Cola HBC za całą komunikację zewnętrzną firmy, w tym relacje z mediami, konsumentami i klientami oraz bliską współpracę w tych obszarach z zespołami na Litwie, Łotwie i w Estonii. Karolina Orman jest związana z branżą PR od niemal 9 lat. Zanim dołączyła do Coca-Cola HBC, zdobywała doświadczenie, pracując w globalnych agencjach public relations - MSL oraz Edelman.

Jarosław Bukowski objął stanowisko head of corporate communications & public affairs w LoveBrands Group. Zadaniem Bukowskiego jest m.in. wsparcie obecnych klientów agencji, w tym także firm technologicznych, takich jak SelfMaker, jak również tych, które w swoim rozwoju stawiają na nowe technologie i dla których obszary związane z IT są istotne biznesowo.
Przed dołączeniem do LoveBrands Group, Bukowski zajmował stanowisko consulting directora w agencji Havas PR Warsaw, w której odpowiadał za doradztwo klientom z obszaru nowych technologii oraz z sektora startupowego.

Dyrektorką departamentu public affairs w T-Mobile Polska została Agnieszka Jankowska. Departament public affairs w T-Mobile został utworzony pod koniec roku 2021 w wyniku decyzji o rozdzieleniu odpowiedzialności za obszary regulacji oraz public affairs na osobne jednostki organizacyjne. Nowa dyrektor departamentu public affairs będzie raportować bezpośrednio do prezesa zarządu T Mobile Polska, Andreasa Maierhofera. Agnieszka Jankowska wcześniej była członkiem zarządu ds. Government Affairs and Public Policy CE w koncernie General Electric.

Nowym rzecznikiem prasowym Poczty Polskiej został Daniel Witowski, poprzednio pracujący w Państwowej Agencji Atomistyki, były szef Klubu Młodych Kukiz ‘15 i działacz warszawskiej młodzieżówki PiS. Witowski jest absolwentem nauk politycznych na Uniwersytecie Warszawskim. Wcześniej pracował m.in. w Telewizji Polskiej oraz Państwowej Agencji Atomistyki (jako główny specjalista i kierujący zespołem ds. informacji i komunikacji, pełnił też funkcję rzecznika prasowego).

Aleksandra Chalimoniuk objęła stanowisko dyrektorki komunikacji w firmie OTCF, do której należy marka odzieży sportowej 4F. Chalimoniuk jako PR director prowadzi dział odpowiadający za budowanie wizerunku firmy i jej marek. Przejęła odpowiedzialność za komunikację korporacyjną OTCF oraz posiadanych przez firmę marek m.in. 4F, 4F Fuel, a także za komunikację działań Fundacji 4F Pomaga oraz prowadzone projekty. Do jej podstawowych zadań  należeć będzie komunikacja zewnętrzna w Polsce oraz na kluczowych rynkach zagranicznych. Aleksandra Chalimoniuk ma za sobą prawie 20 lat doświadczeń zawodowych. Ostatnie lata spędziła, realizując projekty komunikacyjne dla międzynarodowych firm z różnych sektorów. Przed dołączeniem do OTCF pełniła m.in. funkcję doradcy zarządu ds. komunikacji sklepów Komfort.

Rzeczniczką prasową Aion Banku została Marta Zalewska. Zalewska odpowiada za całokształt działań komunikacyjnych, PR-owych i reprezentowanie banku  w mediach. W branży PR pracuje od ponad 12 lat. Doświadczenie zdobywała pracując dla zarówno polskich jak i globalnych firm, m.in. Citi Handlowy, Carlsberg Group, PKO Leasing czy Novartis, od kilku lat zajmuje się również strategicznym doradztwem w obszarze PR-u dla spółek technologicznych i fintechów. Była też zawodowo związana z InnerValue czy Clue PR.

Od kwietnia nowym rzecznikiem prasowym Polska Press Grupy jest Wojciech Paczyński, który wcześniej był rzecznikiem Ruchu. Dotychczasowy rzecznik Grupy, Adrian Majchrzak, pozostał w wydawnictwie, lecz trafił do redakcyjnego pionu.
Paczyński z Ruchu do Polska Press trafił już w marcu, obejmując z początku funkcję dyrektora marketingu Grupy. Od kwietnia została mu powierzona dodatkowa funkcja – rzecznika prasowego. Wojciech Paczyński w przeszłości związany był ze spółkami z branży przemysłowej, usługowej, logistycznej, a także technologicznej. POd marca 2019 roku do lutego 2022 roku pełnił funkcję rzecznika Ruchu.

Katarzyna Nowicka objęła nowe stanowisko szefowej komunikacji i PR w spółce Przedsiębiorstwa Państwowe "Porty Lotnicze". Do marca br. pracowała w Polsacie News. Byłą tam wydawczynią anteny i producentką. Doświadczenie telewizyjne gromadziła w TV Puls oraz TVN24. W latach 2003-2017 pracowała w Telewizji Polskiej. Do 2009 roku był korespondentką TVP w Londynie. Później pracowała w "Teleexpressie", TVP Info, TVP Polonia i "Wiadomościach" TVP 1. Była wydawczynią, przygotowywała też reportaże. Spółka Przedsiębiorstwa Państwowe "Porty Lotnicze" jest właścicielem Portu Lotniczego im. Fryderyka Chopina w Warszawie.

Bartosz Loba po prawie dziewięciu latach odszedł ze stanowiska szefa komunikacji i marketingu w NASK. Jego funkcję przejęła Aleksandra Gieros-Brzezińska, która wcześniej kierowała podobnym obszarem w PKO Banku Polskim.
Aleksandra Gieros-Brzezińska jesienią 2021 r. odeszła z funkcji szefowej marketingu i komunikacji w PKO Banku Polskim. Z PKO Bankiem Polskim była związana od jesieni 2016 r. Objęła wtedy funkcje rzecznika prasowego oraz dyrektora departamentu komunikacji korporacyjnej, a w 2018 r. została szefową pionu marketingu i komunikacji.

Beata Lewandowska została prezeską zarządu w ITBC Communication, przejmując funkcję po Jacku Jakubczyku, założycielu oraz dotychczasowym CEO agencji. Odchodzący prezes pozostał udziałowcem agencji, prokurentem i doradcą zarządu. Z branżą public relations jest związana od 25 lat, z czego ponad 20 z ITBC. Swoją przygodę w agencji zaczęła od stanowiska accounta, następnie sprawowała funkcje szefa zespołu nowych technologii i dyrektor zarządzającej.

Do zespołu spółki PL.2012+ będącej operatorem PGE Narodowego w Warszawie, dołączyła Małgorzata Bajer. Pełni funkcję rzecznika prasowego oraz dyrektora ds. komunikacji, promocji i marketingu.
Bajer przez ostatni rok pracowała w firmie Synthos na stanowisku dyrektora komunikacji korporacyjnej. Wcześniej 7 lat pełniła funkcję rzecznika prasowego oraz dyrektora departamentu komunikacji i public relations w Przedsiębiorstwie Górniczym "SILESIA", gdzie odpowiadała za komunikację wewnętrzną oraz zewnętrzną spółki, w tym m.in. za współpracę z mediami, pracownikami i lokalnymi społecznościami.

Ryszard Kamiński został nowym dyrektorem komunikacji i PR w Polskiej Radzie Centrów Handlowych. Zastąpił Iwonę Gniedziejko-Płuciennik. Kamiński jest odpowiedzialny za koordynację całości działań public relations i public affairs w PRCH.
Ostatnio Ryszard Kamiński pracował w zespole komunikacji Carrefour Polska, gdzie zajmował się między innymi rynkiem nieruchomości handlowych.

Dołącz do dyskusji: Największe transfery osobowe w polskiej branży PR 2022 roku

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
de2wd
ewidentny brak parytetów, same babony
odpowiedź
User
Laluna
Nowicka w PPL wytrzymała 3 miesiące. Nowym rzecznikiem jest tam Anna Dermont
odpowiedź
User
Nick
Czy prosiecki już się nauczył w pr, czy nadal robią za niego inni za pół stawki? Ten transfer to był jakiś mega wał
odpowiedź