SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Najwyższe oceny wśród sklepów specjalistycznych dla RTV Euro AGD, Decathlonu i Castoramy

Agencja Inquiry sprawdziła za pomocą badania YouGov BrandIndex, jak konsumenci oceniają wiodące marki sklepów specjalistycznych pod względem jakości oferty. Najwyższe noty zbierają w swoich kategoriach RTV Euro AGD, Decathlon i Castorama.

Według badania YouGov BrandIndex, polski rynek sklepów stacjonarnych z elektroniką oraz sprzętem RTV i AGD jest zdominowany przez czterech graczy – są to sieci RTV Euro AGD, Media Expert, Media Markt oraz Neonet.

RTV Euro AGD coraz lepiej oceniany przez klientów

Wśród sklepów z elektroniką najlepszy rezultat w kontekście jakości w trzecim kwartale tego roku uzyskała marka RTV Euro AGD z wynikiem 46,9 proc.. Na drugim miejscu uplasował się Media Expert (wynik 42,5 proc.), a na trzecim – z wyraźniejszą stratą do lidera – Media Markt (37,6 proc.). Zdecydowanie niżej oceniany jest Neonet (24 proc.). Pytanie zostało zadane osobom znającym daną markę.

W trzecim kwartale br. największy wzrost rok do roku  wzrost odnotował lider kategorii, RTV Euro AGD, który poprawił swój wynik o 2,4 p.p. Sklepy Media Expert oraz Media Markt również poprawiły swoją ocenę, jednak w wyraźnie mniejszym stopniu niż RTV Euro AGD, odpowiednio o 0,5 i 0,9 punktu procentowego. Z kolei najsłabszy w kategorii Neonet poprawił się o 1,8 p.p.

Decathlon wyróżnia się wśród sklepów sportowych

Z kolei wśród sklepów sportowych zdecydowanie pod względem postrzeganej jakości wyróżniają się dwie marki. Jest to Decathlon, który osiągnął wynik 43,3 proc. oraz 4F z minimalnie niższym rezultatem 42,4 proc..

W porównaniu do wyników analogicznego okresu w roku ubiegłym, Decathlon poprawił się o 2,6 p.p., a 4F odnotował spadek aż o 3,9 p.p., co pozwoliło francuskiej marce na zajęcie pierwszego miejsca.

W przypadku sieci DIY najlepszy wynik osiąga Castorama (44 proc.), a drugie miejsce zajął Leroy Merlin (41,1 proc.). Warto odnotować, że Leroy Merlin poprawił swój wynik aż o 5,1 punktów procentowych rok do roku, jednak to nie wystarczyło na wyprzedzenie Castoramy. Na nieco dalszych miejscach, ale z dobrym wynikiem, plasują się IKEA oraz OBI.


Badanie YouGov BrandIndex to jedyny w Polsce syndykatowy tracking pozycji marek, realizowany w trybie ciągłym metodą CAWI na próbie do 9000 osób rocznie (sondaż online na panelu YouGov).

Dołącz do dyskusji: Najwyższe oceny wśród sklepów specjalistycznych dla RTV Euro AGD, Decathlonu i Castoramy

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tom
debilexpert do zaorania!
0 0
odpowiedź