SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Netflix wprowadzi reklamy. Firma szuka partnerów

Netflix poszukuje zewnętrznych partnerów, którzy zajęliby się budową i obsługą wyświetlania reklam w planowanym, tańszym pakiecie. Serwis prowadzi rozmowy w tej sprawie z kilkoma firmami, wśród nich są NBCUniversal, Google oraz platforma Roku.

fot. Shutterstock.comArticle

W pierwszym kwartale br. Netflix zanotował spadek liczby subskrybentów o 0,2 mln do 221,64 mln. To pierwszy taki wypadek w historii serwisu. Platforma przyznaje, że wzrost jej wpływów zwalnia, m.in. wskutek współdzielenia profili i konkurencji.

W związku ze słabnącymi wynikami, a także z rosnącą konkurencją, m.in. w postaci serwisu Disney+ Netflix postanowił, że wprowadzi w czwartym kwartale tego roku nowy, tańszy pakiet z reklamami. Platforma ma także zmienić politykę wobec użytkowników, którzy udostępniają innym konto do współdzielenia.

Netflix postawi na partnerów?

Na razie Netflix dość mgliście zdradza szczegóły na temat planowanego pakietu powiązanego z wyświetlaniem reklam. Jednak dziennik „The Wall Street Journal” dotarł do niektórych kulisów przygotowań do tej opcji. Według doniesień, na razie NBCUniversal, należący do Comcast Corp., i Google to główni kandydaci do współpracy z Netfliksem.

Według źródeł, partnerstwo z NBCUniversal miałoby prawdopodobnie charakter wyłączny. Jednostka reklamowa Comcasta, FreeWheel, dostarczyłaby technologię, aby pomóc w obsłudze reklam, podczas gdy zespół sprzedaży NBCUniversal miałby sprzedawać reklamy w USA i Europie.

Nieoficjalnie partnerstwo z NBCUniversal będzie prawdopodobnie wiązało się z podziałem przychodów, a jedną z ważnych kwestii może być to, czy Netflix będzie miał zagwarantowaną określoną kwotę wpływów.

Jak twierdzą osoby zbliżone do rozmów, Google z kolei wnosi do negocjacji swoją własną technologię obsługi reklam oraz doświadczenie w dziedzinie wideo dzięki serwisowi YouTube i pakietowi kanałów online YouTube TV. Google ma już komercyjne relacje z Netfliksem, który jest użytkownikiem narzędzi do kupowania reklam. Jest prawdopodobne, że Google będzie również dążyć do zawarcia umowy na wyłączność.

Czytaj także: Netflix nadal z miliardowymi budżetami na produkcje. Ma kasować seriale po trzech sezonach

Na liście możliwych partnerów Netfliksa w kwestii darmowego pakietu reklamowego ma być także platforma Roku. Już wcześniej informowano, że Netflix rozmawiał z Comcastem i Roku na temat uzyskania pomocy w zakresie infrastruktury technicznej lub sprzedaży reklam.

Według obserwatorów branży, nawiązanie partnerstwa z dużymi graczami, takimi jak Google czy NBCUniversal, oraz outsourcing infrastruktury technicznej i sprzedaży reklam mogłyby pomóc Netfliksowi w szybszym wprowadzeniu na rynek wersji serwisu obsługiwanej przez reklamy. Kilku przedstawicieli branży reklamowej szacuje, że wprowadzenie reklam w całym serwisie zajmie Netfliksowi co najmniej rok, choć inni twierdzą, że na niektórych rynkach serwis mógłby rozpocząć testy reklam znacznie wcześniej.

Główni potencjalni partnerzy, których rozważa Netflix, mają doświadczenie we wspieraniu obsługi reklam przez inne firmy. NBCUniversal jest wyłącznym sprzedawcą reklam dla Apple News i Apple Stocks w Stanach Zjednoczonych od 2017 r., a niedawno poinformował, że rozszerzył tę współpracę o Wielką Brytanię. Z kolei Google zaczął wspierać Disneya w obsłudze reklam w smartfonach i komputerach stacjonarnych pod koniec 2018 r.

Czytaj także: Netflix pokazał zwiastun finałowej części "Stranger Things 4"

Netflix rozważa również możliwość nawiązania współpracy z firmami z branży reklamowej, które mogłyby zaspokoić popyt na zautomatyzowane umieszczanie reklam w serwisie. Jak twierdzą źródła, The Trade Desk jest jedną z firm ad-tech, która omówiła partnerstwo z Netfliksem w tej dziedzinie. DoubleVerify, firma, która pomaga reklamodawcom mierzyć skuteczność kampanii, również spotykała się w tej sprawie z Netfliksem.

Dołącz do dyskusji: Netflix wprowadzi reklamy. Firma szuka partnerów

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
sandra
Czy Netflix nie miał być odskocznią od kablówek a własnie się nią staje..
odpowiedź
User
anonimis
Netflix miałeś zniszczyć kablówkę, a nie nią się stać! Brak reklam to jest dla mnie powód do płacenia, więc jeśli za wprowadzeniem reklam pójdzie wzrost cen za pakiety premium, to po prostu zrezygnuję. Szkoda życia na reklamy. Poza tym to ma jeszcze jeden skutek, mniej widoczny na pierwszy rzut oka, nowe seriale/programy będę montowane pod kątem reklam (ucinanie wątków, wstawki przypominające). Najbardziej to wkurza na Playerze, gdzie jak nie masz reklam, to i tak masz te fragmenty "Po przerwie/przed przerwą", które są zbędne w tym przypadku i tylko zmuszają do albo przewinięcia, albo obejrzenia nic nie wnoszącego fragmentu.
odpowiedź
User
TT
Jak tak dalej pójdzie, to Netflix podzieli los sieci Blockbuster (kultowa sieć wypożyczalni filmów w USA).

Reklamy + coraz słabsza oferta (z konieczności oparta w większości na treściach oryginalnych... a wszyscy wiemy jak jest z jakością treści oryginalnych Netflixa) + nieprzystający do realiów współczesnego rynku podział na pakiety mogą okazać się gwoździem do trumny tej platformy.
odpowiedź