SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Netflix może wprowadzić pakiety z reklamami

Dziennikarze zapytali na konferencji dyrektora finansowego Netfliksa Spencera Neumanna czy najpopularniejszy na świecie serwis streamingowy może kiedyś wprowadzić pakiety z reklamami.  Odpowiedział „Nigdy nie mów nigdy”.

Niektórzy analitycy wzywają Netflix do wprowadzenia tańszych pakietów z reklamami, aby przeciwdziałać wolniejszemu pozyskiwaniu subskrybentów. Trend ten nasilił się w czasie pandemii. W Stanach Zjednoczonych Discovery+, HBO Max, Peacock i inne platformy streamingowe oferują pakiety z reklamami. Tani pakiet z reklamami ma w swojej ofercie też m.in. polski serwis streamingowy Player.
„Nie planujemy tego w tym momencie”

Kiedy tani pakiet może wprowadzić Netflix? - Nie planujemy tego w tym momencie- stwierdził Neumann, przemawiając na konferencji Morgan Stanley Technology, Media & Telecom. - To nie jest tak, że jesteśmy kategorycznie przeciwni reklamie. Uważamy, że mamy świetny model biznesowy. Subskrypcyjny, który sprawdza się naprawdę dobrze na całym świecie. Trudno nam ignorować to, że inni wprowadzają pakiety z reklamami, ale na razie nie ma to dla nas sensu - kontynuował Neumann.

Na razie w Polsce Netflix jest dostępny w trzech pakietach. Najtańszy „plan podstawowy” kosztuje 29 zł miesięcznie i umożliwia oglądanie filmów i seriali w jakości SD (standardowa rozdzielczość) na jednym urządzeniu. „Plan standard” to koszt 43 zł miesięcznie i możliwość oglądania treści Full HD na dwóch ekranach jednocześnie. Najdroższy „plan Premium” kosztuje 60 zł miesięcznie. Pozwala na oglądanie produkcji w jakości 4K na 4 ekranach równocześnie.

Zobacz także: Szykuje się nowy rekord Netfliksa. Platforma planuje na ten rok jeszcze więcej produkcji

Disney+ z reklamami

Niedawno Disney + ogłosił, że podobna oferta pojawi się pod koniec 2022 roku w Stanach Zjednoczonych i w przyszłym roku na pozostałych rynkach. - Rozszerzenie dostępu do Disney+ na szerszą publiczność po niższej cenie jest wygraną dla wszystkich - konsumentów, reklamodawców i naszych twórców - powiedział Kareem Daniel, prezes Disney Media and Entertainment Distribution. - Więcej konsumentów będzie miało dostęp do naszych niesamowitych treści. Reklamodawcy będą mogli dotrzeć do szerszej publiczności, a nasi twórcy będą mogli podzielić się swoją niesamowitą pracą z większą liczbą fanów i rodzin - dodał.

Netflix ma na całym świecie 222 mln subskrybentów. W grudniu 2021 r. serwis osiągnął w Polsce swój kolejny rekordowy wynik - 13,3 mln użytkowników, co dało 44,9 proc. zasięgu.

Dołącz do dyskusji: Netflix może wprowadzić pakiety z reklamami

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
B
Płacić i jeszcze reklamy oglądać....to ja wybieram książki, muzykę i...treści z sieci ;)
odpowiedź
User
Lolik
Ilu subskrybentów ubyłoby gdyby Netflix respektował zakaz dzielenia kont? Ponad połowa?
odpowiedź
User
M
Player od jakiegoś czasu już nadaje reklamy w najtańszym pakiecie.
odpowiedź