SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Nielsen nie na sprzedaż. Za niska cena i opór udziałowca

Firma telemetryczna Nielsen nie zostanie sprzedana konsorcjum funduszy private equity pomimo złożenia takiej oferty. Według doniesień cena zaproponowana przez potencjalnych kupców została uznana za zbyt niską, ponadto fundusz The WindAcre Partnership, jeden z największych udziałowców Nielsena nie zgodził się na transakcję i zagroził jej zablokowaniem.

Koncern Nielsen to obecnie największa na świecie firma zajmująca się badaniami oglądalności telewizji, jest obecny od 1996 r. także na polskim rynku za pośrednictwem swojego oddziału AGB Nielsen Media Research.

Czytaj także: Nielsen z nowym wskaźnikiem oglądalności: udziały stacji tylko w telewizji linearnej

Nie będzie sprzedaży

Od kilku miesięcy pojawiały się przecieki o tym, że Nielsen może zostać sprzedany i zmienić właściciela. Okazuje się jednak, że nawet jeśli do tego dojdzie, to niezbyt szybko.

Koncern Nielsen Holdings PLC odrzucił ofertę konsorcjum private equity zakupu telemetrycznego giganta, zaznaczając, że propozycja nie rekompensuje akcjonariuszom w odpowiedni sposób perspektyw rozwoju firmy Nielsen.

Akcje spółki wzrosły o ponad 40 proc. w poniedziałek po doniesieniu, że grupa, w skład której wchodzi inwestor Nielsena, Elliott Management Corp., stara się kupić firmę za kwotę około 15 mld dol., wliczając w to zadłużenie.

Nielsen ujawnił oficjalnie, że jego odmowna decyzja została wzmocniona przez rozmowy z jednym z największych akcjonariuszy, funduszem The WindAcre Partnership, inwestorem od 2013 r.

WindAcre odmówił przyłączenia się do konsorcjum private equity i zapowiedział, że podejmie kroki w celu zablokowania przejęcia, jeśli Nielsen zdecyduje się przyjąć ofertę.

- WindAcre, który był również znaczącym inwestorem w Amazon i Google, postrzega wartość wewnętrzną Nielsena jako znacznie wyższą niż kwoty proponowane przez konsorcjum – zaznaczono w oświadczeniu.

 - Nadal mamy duże zaufanie do zespołu zarządzającego i strategii firmy Nielsen, która ma na celu tworzenie długoterminowej wartości dla akcjonariuszy - zaznaczył James A. Attwood, przewodniczący rady dyrektorów Nielsena w komunikacie. - Zawsze jesteśmy otwarci na badanie wszelkich możliwości tworzenia wartości dla udziałowców, ale zarząd zgadza się z WindAcre, jednym z naszych największych akcjonariuszy, że propozycja konsorcjum znacząco zaniża wartość spółki. Odzwierciedlając nasze zaufanie do firmy, planujemy rozpoczęcie skupu akcji, który, jak oczekujemy, będzie ważnym elementem naszej bieżącej strategii zrównoważonej alokacji kapitału.

Czytaj także: Allen Media Group pozywa Nielsena za "oszustwa i ukrywanie

Nielsen krytykowany

Nielsen od miesięcy znajduje się pod ogniem krytyki. Sieci telewizyjne są rozczarowane możliwościami firmy w zakresie liczenia widzów, którzy oglądają swoje ulubione programy w formie cyfrowej, na ekranach telefonów komórkowych lub poprzez streaming wideo.

Nielsen twierdzi, że pracuje nad nową metodologią pomiarową, która będzie uwzględniać nieduplikowaną liczbę widzów oglądających treści w streamingu, ale nie zostanie ona w pełni wdrożona w ciągu najbliższych miesięcy. W międzyczasie wiele firm medialnych, w tym NBCUniversal, WarnerMedia i inne, zawarło kontrakty z nowymi dostawcami usług pomiarowych w celu stworzenia alternatywnych rozwiązań.

Dołącz do dyskusji: Nielsen nie na sprzedaż. Za niska cena i opór udziałowca

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
thd
Orlen da każdą cenę
0 0
odpowiedź
User
czar pryska
Kraje Europy wschodniej zaczynajac sie ogarniac, publiczne telewizje na gwizdniecie nie przelewaja ciezko wypracowanego hajsu, to firemka ktora mitologizowano do rangi guru metodologii jest do opchniecia.
0 0
odpowiedź