SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Nielsen poszerza panel mierzący oglądalność wideo do 2 tys. gospodarstw. W tym roku ruszy crossmediowy pomiar treści

Firma Nielsen Audience Measurement do końca 2022 roku poszerzy panel mierzący oglądalność treści wideo do 2 tys. gospodarstw - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Firma pracuje również nad crossmediowym pomiarem treści, który ma zostać udostępniony klientom jeszcze w tym roku. Dzięki temu klienci otrzymają pełny pomiar wszystkich treści wideo - nie tylko telewizji linearnej i platform VOD, ale i także wszelkich innych audycji wizualnych odtwarzanych w internecie. - Nasza strategia to zintegrowany pomiar funkcjonujący pod nazwą Niesen One - mówi nam Agnieszka Gosiewska, dyrektor zarządzający Nielsen Audience Measurement.

Agnieszka Gosiewska, prezes firmy NielsenAgnieszka Gosiewska, prezes firmy Nielsen

W 2020 roku firma Nielsen Audience Measurement rozpoczęła testowy pomiar oglądalności wideo w sieci, oficjalnie dane spółka udostępnia klientom od początku tego roku. Część gospodarstw domowych - będących w panelu Nielsena służącym do monitoringu tradycyjnej telewizji - została wyposażona w dodatkowy miernik - tzw. streaming meter. Urządzenie umożliwia pomiar konsumpcji treści video na urządzeniach cyfrowych takich jak: tablet, telefon, laptop, komputer PC. Wcześniej Nielsen mierzył wyłącznie oglądalność telewizji linearnej, pomiar w Polsce wystartował w 1996 roku.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Na przełomie ubiegłego i bieżącego roku panel wyposażony w streaming meter liczył 1 350 gospodarstw domowych. Jak wynika z naszych informacji, Nielsen aktualnie pracuje nad jego powiększeniem. Aktualnie panel składa się z 1450 gospodarstw, a do końca 2022 roku ma być ich około 2000.

- Już od pewnego czasu pracujemy nad pomiarem wideo w sieci, jego konsekwentnym rozwojem i zwiększaniem jego dokładności. Pierwsze pomiary zaczęliśmy robić w 2020 roku. Na przełomie 2020 i 2021 około 1350 gospodarstw domowych z naszego panelu było wyposażonych w streaming metery, aktualnie jest ich już 1450. Planujemy, aby do końca tego roku mieć w próbie około 2000 gospodarstw wyposażonych w te mierniki - komentuje portalowi Witualnemedia.pl Agnieszka Gosiewska, dyrektor zarządzający Nielsen Audience Measurement.

Nielsen Audience Measurement jak na razie nie planuje powiększania panelu, który jest wykorzystywany do pomiaru tradycyjnej telewizji. - W ostatnich latach sukcesywnie powiększaliśmy panel oglądalności telewizji linearnej. W 2020 roku zwiększyliśmy go z 2000 do 2540 gospodarstw, a następnie do odpowiednio 3050 i 3500. - komentuje nam Dariusz Gumbrycht, szef operacyjny Nielsen Audience Measurement. - Powiększenie panelu spowodowało bardziej dokładny pomiar kanałów, zwłaszcza tych o mniejszych zasięgach. Na chwilę obecną nasz panel jest adekwatny do liczby monitorowanych stacji i raczej nie planujemy go poszerzać w najbliższych latach. Niewykluczone, że za jakiś czas będziemy rozważać zwiększenie ilości gospodarstw domowych objętych monitoringiem, ale decyzje będziemy podejmować po konsultacjach z naszymi klientami - dodaje.

Nielsen pracuje nad pełnym pomiarem wszystkich treści wideo

Jak wynika z naszych informacji, Nielsen Audience Measurement pracuje również nad crossmediowym pomiarem treści, dzięki któremu klienci otrzymają pełny pomiar oglądalności wszystkich treści wideo - nie tylko telewizji linearnej i platform VOD, ale i także wszelkich innych audycji wizualnych odtwarzanych w internecie.

- Od kilku lat rośnie konsumpcja treści wideo w sieci, głównie za sprawą rozwijających się platform VOD. Obecnie widzowie oglądają nie tylko linearną telewizję, ale i także szereg treści w internecie dostępnych na życzenie. Należy wspomnieć, że treści te dostępne są na wielu urządzeniach. Wspólnie z naszymi klientami dostrzegamy coraz większą potrzebę pomiaru crossmediowego, pozwalającego na prowadzenie pomiaru i analiz oglądalności w szerszej perspektywie. Nasz panel jest panelem jednoźródłowym - w gospodarstwie domowym mierzymy jednocześnie i oglądalność tradycyjnej telewizji i streamingu video = komentuje nam Agnieszka Gosiewska.

Jak zdradza nam Gosiewska „panel jednoźródłowy to możliwość zbierania danych o oglądalności ze wszystkich ekranów oraz platform od wszystkich osób w gospodarstwie domowym”. - Ważną rolę w zbudowaniu crossmediowego pomiaru treści video jest integracja panelu z danymi cenzusowymi, zbieranymi za pomocą tzw. SDK (Software Development Kit). Pierwsze integracje SDK na platformach playerowych w Polsce są już za nami, w tej chwili następuje integracja wszystkich źródeł danych i łączenie big data z danymi pochodzącymi z panelu - mówi.

Istotą pomiaru crossmediowego jest zbudowanie pomiaru opartego o osoby. Globalna strategia Nielsena to zintegrowany pomiar funkcjonujący pod nazwą Niesen One, uwzględniający wszystkie możliwe źródła danych o widzach, walidowane o zbalansowane panele, i co szczególnie ważne - stosujący deduplikację w oparciu o Nielsen ID i meta data. - Podejmując parę lat temu decyzję o powiększeniu panelu i jednoźródłowym pomiarze video zapoczątkowaliśmy ten proces w Polsce - komunikuje nam szefowa Nielsen Audience Measurement w naszym kraju.

Nielsen nieoficjalnie już dokonuje pomiaru crossmediowego. Oficjalne dane spółka planuje udostępniać klientom jeszcze w tym roku.

Najniższy czas oglądania telewizji od lat

W 2021 roku statystyczny Polak każdego dnia spędził przed telewizorem średnio 4 godziny, 6 minut i 34 sekundy. W porównaniu do 2020 roku czas skrócił się o 14 minut i 24 sekundy, a 2018 - o 9 minut i 30 sekund. Analizując dane za ostatnie kilkanaście lat wynika, że w zeszłym roku ATV był najniższy od 2012 roku. Wówczas Polacy telewizję oglądali przez 4 godziny, 3 minuty i 17 sekund.

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w zeszłym roku zajęła TVP1. Średni dobowy udział kanału względem 2020 roku zwiększył się o 1,04 proc. i wyniósł 9,76 proc.

Drugi był Polsat, którego udział zmniejszył się o 2,03 proc. do 8,19 proc.

Z czwartej na trzecią lokatę awansowała TVP2. Udział stacji w badanym okresie wyniósł 7,86 proc. (do góry o 4,24 proc.).

Czwarty był TVN (stacja miała 7,33 proc. udziału; w dół o 2,14 proc.). Stacja spadła z trzeciej lokaty.

Dołącz do dyskusji: Nielsen poszerza panel mierzący oglądalność wideo do 2 tys. gospodarstw. W tym roku ruszy crossmediowy pomiar treści

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Xyz
Ilu panelistów Nielsena, którzy nie korzystają z ofert operatorów satelitarno-kablowych, ma już odbiornik DVB-T2 Hevc?
odpowiedź
User
Icek
2 k gospodarstw w Wawie ma odpowiadać za całą Polskę? Żarty za miliony...
odpowiedź
User
rycho
A może portal WM zapytałby na UW matematyków specjalizujących się w teorii prawdopodobieństwa i statystyce jaka jest szansa że badania na 2 tysiącach ludzi może idealnie odzwierciedlać wyniki ponad 30 milionów ludzi.
odpowiedź