SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Platforma cyfrowa może zostać sprzedana za równowartość 4,7 mld zł

Amerykański gigant płatnej telewizji Comcast rozważa sprzedaż platformy cyfrowej Sky Deutschland. Z informacji Bloomberga wynika, że potencjalny nabywca za jednego z czołowych operatorów płatnej telewizji w Niemczech może zapłacić nawet miliard euro, czyli równowartość 4,7 mld zł.

Dekoder Sky DeutschlandDekoder Sky Deutschland

Bloomberg poinformował, że trwa analiza wartości Sky Deutschland. Comcast, który jest także właścicielem sieci kablowej Xfinity w Stanach Zjednoczonych, a także platform Sky w Wielkiej Brytanii, Irlandii, Niemczech i Austrii, nie chce na razie komentować tych informacji.  Nie wiadomo też kto mógłby być potencjalnym nabywcą Sky Deutschland.

W piątek informowaliśmy, że łącznie we wszystkich europejskich krajach Sky ma 23 mln abonentów i subskrybentów. W III kwartale pozyskał 300 tys. m.in. dzięki wcześniejszemu sezonowi piłkarskiemu, spowodowanemu listopadowo-grudniowym mundialem w Katarze. W III kwartale br. Sky odnotował spadek przychodów o 14,7 proc. do 4,3 mld dol.

Problemy Sky Deutschland

Początki Sky Deutschland sięgają 1991 roku, kiedy ruszył kodowany kanał w analogowej telewizji satelitarnej (Astra 1A) Premiere. Jego właścicielem były Kirch Group, Bertelsmann i Canal+. W 1997 rozpoczęto emisję cyfrową. Uruchamiano też dodatkowe kanały. Od 2008 roku kolejne udziały w Premiere kupował koncern News Corporation Ruperta Murdocha. W 2009 roku doszło do rebrandingu na Sky Deutschland. W październiku 2018 Comcast przejął wszystkie akcje brytyjskiego Sky, który od lipca 2015 był jedynym właścicielem niemieckiej platformy.

W połowie br. sam Sky Deutschland miał ponad 5 mln abonentów i subskrybentów. Trudno oczekiwać, żeby ich liczba rosła, skoro wiele kanałów tematycznych na niemieckim rynku jest niekodowanych. Są wśród nich Eurosport 1, Disney Channel, MTV, Comedy Central, Nickelodeon, HGTV i TLC, dostępne w standardowej rozdzielczości (SD) z Astry 19,2E. Odpłatne są emisje w wysokiej rozdzielczości (HD) tych stacji i inne kanały tematyczne.

Niemieccy operatorzy płatnej telewizji, podobnie jak wszyscy z rozwiniętych rynków telewizyjnych, muszą mierzyć się z konkurencją ze strony serwisów streamingowych, takich jak Netflix, Amazon Prime Video i Disney+. Za Odrą rozgrywki Bundesligi pokazuje platforma też DAZN. Mecze Ligi Mistrzów można znaleźć z kolei w DAZN i Amazon Prime Video. Niemiecki Sky oferuje dostęp do tych serwisów abonentów, ale część klientów decyduje się i tak na bezpośrednie subskrypcje.

Niemiecka platforma podnosi ceny

W 2022 operatorzy płatnej telewizji i serwisy streamingowe na całym świecie zdecydowały się na podwyżki z powodu inflacji i inwestycji w treści programowe. Na taki krok zdecydowała się właśnie także Sky Deutschland. Ceny wzrosną od 1 do 10 euro w zależności od pakietów wybranych przez danego klienta.

Zobacz także: Operatorzy narzekają na brak możliwości podnoszenia cen. „Jesteśmy prawie najtańszym rynkiem w Europie”

- Aby móc zaoferować naszym klientom atrakcyjną rozrywkę i sport, nieustannie pracujemy nad utrzymaniem naszej oferty na wysokim poziomie. Inwestujemy w innowacyjne produkty, usługi i wysokiej jakości treści programowe. Aby uwzględnić wynikający z tego wzrost kosztów licencji programowych i infrastruktury technicznej, dostosowujemy nasze ceny - poinformował rzecznik Sky Deutschland.

Niemiecka platforma wprowadzi większą elastyczność umów i rozwiązania zbliżone do klauzuli inflacyjnej. - Poinformujemy klientów, których to dotyczy w sposób przejrzysty o dostosowaniu cen do ich indywidualnych warunków umowy. Korekta wejdzie w życie po bieżącym okresie obowiązywania umowy. Wraz z przejściem na nowe warunki umowy wielu klientów stanie się również bardziej elastycznych, ponieważ otrzymają nową, miesięczną opcję wypowiedzenia. Klienci, którzy nie chcą kontynuować umowy, mają możliwość jej rozwiązania w ciągu czterech tygodni od otrzymania informacji o korekcie ceny - zdradził operator.

Dołącz do dyskusji: Platforma cyfrowa może zostać sprzedana za równowartość 4,7 mld zł

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
NC-
Ciekawe kiedy pod młotek pójdzie polski Canal+
odpowiedź
User
Mikołaj
Może Michał Winnicki przejmie. Coś wspominał o ekspansji międzynarodowej
odpowiedź
User
Bubu
Może Michał Winnicki przejmie. Coś wspominał o ekspansji międzynarodowej
mielibyśmy Sky w Polsce to by nie było złe
odpowiedź