SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Oleofarm i Biedronka o jedną trzecią więcej na reklamę, Lidl, Neonet i USP Zdrowie ze spadkami (Top 10)

W ciągu dwóch pierwszych miesięcy tego roku wszystkie pozainternetowe kanały komunikacji, poza outdoorem w metrze, osiągnęły wyższe niż przed rokiem wpływy z reklam. Największą dynamikę odnotowały kina i reklama zewnętrzna. O około jedną trzecią wzrosły wydatki reklamowe Jeronimo Martins Polska (to właściciel sklepów Biedronka) i Oleofarmu - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

W okresie styczeń-luty br. media tradycyjne (bez internetu) zarobiły cennikowo na reklamie 5,18 mld zł. Było to 11,6 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2021 roku – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe Kantar Media, bez VAT i rabatów).

2,7 mld zł przeznaczono na reklamę w telewizji (3,3 proc. więcej niż rok wcześniej). Na reklamę w radiu marketerzy wydali 1,4 mld zł (wzrost rdr o 5,8 proc.), a na reklamę w magazynach – 504,6 mln zł (wzrost o 32,1 proc.).

Wydatki na reklamę zewnętrzną wyniosły 207,7 mln zł (wzrost o 54,4 proc.), a na reklamę w gazetach – 181,6 mln zł (wzrost o 26,6 proc.).

Największą dynamikę przychodów reklamowych zanotowały w omawianym okresie kina – wzrosły one z 20,5 tys. zł w pierwszych dwóch miesiącach 2021 roku do 149,5 mln zł w tym samym okresie br. (przypomnijmy, że w ub.r. w tym okresie kina były nieczynne z powodu obostrzeń wprowadzonych w związku z pandemią COVID-19). Mniej przeznaczono na reklamę OOH w Metrze – wydatki spadły o 85 proc., z 13,4 mln zł do nieco ponad 2 mln zł.

Duże wzrosty Jeronimo Martins, w dół Lidl

Niezmiennie największym reklamodawcą pozostaje firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska. Na reklamę w tym roku przeznaczyła już 495,1 mln zł, czyli 19,7 proc. więcej niż przed rokiem. Wiceliderem wydatków reklamowych jest firma Terg z wydatkami w wysokości 153,8 mln zł – większymi rdr o 27,6 proc.

Podium zamyka Natur Produkt Zdrovit. Ta firma przeznaczyła na reklamę w omawianym okresie 132,5 mln zł, czyli, 2,1 proc. więcej niż przed rokiem.

Euro-Net Warszawa zwiększył nakłady na reklamę w skali roku o 3 proc., do blisko 131 mln zł. Jeronimo Martins Polska, właściciel m.in. sklepów Biedronka wydała w tym roku 29,5 proc. więcej niż przed rokiem – 75,4 mln zł, a Oleofarm zwiększył wydatki o 36,6 proc. - do 75,2 mln zł.

Mniej na reklamę w tym roku przeznaczyły z kolei: Lidl Polska – 121 mln zł (mniej o 6,6 proc.), USP Zdrowie – 104,4 mln zł (mniej o 3,1 proc.), Ferrero Polska – 82,1 mln zł (mniej o 1,3 proc.) i Neonet Wrocław – 71,8 mln zł (mniej o 19,1 proc.).

Dołącz do dyskusji: Oleofarm i Biedronka o jedną trzecią więcej na reklamę, Lidl, Neonet i USP Zdrowie ze spadkami (Top 10)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl