SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Orange Polska ze wzrostem wpływów. Obsługuje ponad 16 mln SIM

Przychody Orange Polska w drugim kwartale br. wzrosły o 4,5 proc., a EBITDaL - o 4 proc. Przybyło też 48 tysięcy klientów światłowodu oraz 83 tysiące klientów abonamentowych głosowych usług mobilnych.

Orange ocenia drugi kwartał jako „bardzo dobry”. - To przede wszystkim bardzo dobre wyniki finansowe, które są efektem zarówno rosnącej liczby klientów naszych usług, jak i konsekwentnej realizacji naszej filozofii „więcej za więcej” w relacji z klientami – komentuje Julien Ducarroz, prezes Orange Polska.

- Był to też czas luzowania ograniczeń związanych z pandemią i otwierania się kolejnych branż, które przez wiele miesięcy były niedostępne. Widzimy, że klienci w naturalny sposób koncentrowali swoją uwagę właśnie na takich usługach, co przełożyło się na mniejszy ruch na rynku telekomunikacyjnym - dodał. 

Prezes Orange podkreśla, że spółka spodziewa się iż jesienią powróci ożywienie na rynku. - Jesteśmy na dobrej drodze do realizacji całorocznych celów. Skupiamy się teraz na realizacji ogłoszonej niedawno strategii .Grow, by rosnąć szybciej, ale też w sposób zrównoważony i odpowiedzialny.

Orange Love: 1,5 mln klientów

W drugim kwartale przybyło 14 tys. klientów konwergentnych pakietów Orange Love, łącznie z konwergencji korzysta teraz ponad 1,5 mln klientów indywidualnych (o 8 proc. więcej rok do roku).

Spośród klientów stacjonarnego internetu, już 66 proc. ma cały pakiet usług dla domu od Orange. Rok wcześniej ten wskaźnik wynosił 63 proc.

Coraz więcej też użytkowników Orange Love ma światłowód, wybiera wyższe prędkości i dokupuje usługi telewizyjne, co przekłada się m.in. na wzrost przychodów na jednego klienta z konwergencji: na koniec czerwca ARPO wynosiło ponad 111 zł.

Światłowód: 827 tys. klientów

Ze światłowodu korzysta po drugim kwartale 827 tys. klientów, o 36 proc. więcej niż przed rokiem. W zeszłym kwartale ich liczba zwiększyła się o 48 tys. Za sprawą zainteresowania światłowodem wzrosła też łączna liczba klientów szerokopasmowego stacjonarnego internetu od Orange.

Klienci światłowodu stanowią już 30 proc. użytkowników takich usług. Zwiększył się także zasięg sieci światłowodowej – obejmuje już 5,4 mln gospodarstw domowych, czyli o ponad 200 tys. więcej niż na koniec pierwszego kwartału tego roku.

Prepaid: 4,86 mln użytkowników

Liczba obsługiwanych kart SIM w I półroczu wzrosła o 295 tys. do 16,05 mln. O 83 tys. wzrosła liczba klientów abonamentowych mobilnych usług głosowych (dla porównania w drugim kwartale ub. roku przybyło ich 65 tys.). To efekt strategii „więcej za więcej”, ale też częściowego powrotu do korzystania przez klientów z roamingu, który nastąpił wraz ze znoszeniem ograniczeń w podróżowaniu.

Zmniejszenie ograniczeń związanych z pandemią wpłynęło też pozytywnie na wyniki w usługach prepaid – liczba użytkowników wzrosła po raz pierwszy od kilku kwartałów. Łączna liczba użytkowników kart przedpłaconych zwiększyła się od kwietnia do czerwca o 72 tys. i wyniosła na koniec kwartału 4,86 mln.

Orange szacuje, że w końcu czerwca w polskich sieciach komórkowych aktywnych było 56,7 mln kart SIM, o 3,6 proc. więcej niż rok wcześniej. Czterech MNO ma łącznie 98 proc. rynku, zaś Orange swój udział szacuje na 28,3 proc. Operator ocenia, że rośnie liczba SIM M2M i spada liczba SIM do transmisji danych.

Wrócił popyt na urządzenia

Przychody Orange Polska wzrosły w drugim kwartale 2021 r. o 4,3 proc. rok do roku do 5,87 mld zł, EBITDAaL o 4,6 proc. do 1,47 mld zł, a zysk netto wzrósł z 14 mln zł do 155 mln zł.

Na ten wynik wpłynęło kilka czynników: o niemal 7 proc. wzrosły przychody z kluczowych usług, czyli konwergencji, usług mobilnych oraz stacjonarnego internetu (do 969 mln zł). Na rynku usług dla biznesu był to kolejny kwartał wzrostu w usługach IT i integratorskich (do 519 mln zł): przychody były wyższe o 13 proc. rok do roku, głównie za sprawą wyniku spółki Craftware, włączonej do Grupy Orange pod koniec 2020 r.

W porównaniu z drugim kwartałem ubiegłego roku, kiedy za sprawą pandemii popyt na urządzenia mocno wyhamował, o 7 proc. wzrosły także przychody ze sprzedaży sprzętu (do 673 mln zł). Na sprzedaż wpływał 14-proc. spadek przychodów z tradycyjnej telefonii stacjonarnej (do 356 mln zł). Przychody ze stacjonarnych usług szerokopasmowych pozostały niemal bez zmian i wynosiły 428 mln zł.

Pozostałe przychody wzrosły o 42 proc. rok do roku, głównie za sprawą przychodów z odsprzedaży energii.

W pierwszym kwartale br. Orange Polska zanotował wzrost przychodów sprzedażowych o 4,1 proc. do 2,92 mld zł, zysku operacyjnego z 88 do 116 mln zł i wyniku netto z 38 mln zł straty do 39 mln zł zysku. Liczba abonentów mobilnych telekomu zwiększyła się o 6,5 proc., a klientów internetu światłowodowego - o 38,1 proc.

Dołącz do dyskusji: Orange Polska ze wzrostem wpływów. Obsługuje ponad 16 mln SIM

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl