SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Marki na odległość wsparły warszawską Paradę Równości

W sobotę 19 czerwca ulicami Warszawy przeszła Parada Równości. Ze względu na ograniczenia w organizacji wydarzeń publicznych, organizatorzy zrezygnowali z platform, na których prezentowały się marki. Niektóre firmy jednak wsparły Paradę na inne sposoby.

W miniony weekend w Warszawie odbyła się Parada Równości - event skierowany do społeczności LGBT i wszystkich jej sojuszników, promujący idee wolności, równości i tolerancji. Za organizację odpowiadają m.in. Lambada Warszawa, Fundacja Trans-Fuzja, Miłość Nie Wyklucza, Miasto Jest Nasze i Kampania Przeciw Homofobii. Marsz wyruszył o 15:00 spod Pałacu Kultury i Nauki.

Uczestnicy, ze względu na pandemię, proszeni byli o zakładanie maseczek i trzymanie bezpiecznego dystansu. Trasa Parady: ul. Marszałkowska (w stronę Mokotowa), Metro Politechnika, ul. Batorego, finał na Polu Mokotowskim.

 

Już po raz drugi patronatem wydarzenie objął prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski. Polityk wziął także udział w wydarzeniu.

Marki nieobecne na Paradzie Równości

W 2019 roku, kiedy odbyła się ostatnia Parada Równości (w 2020 wydarzenie odwołano ze względu na Covid-19), na specjalnych platformach prezentowało się wiele marek, głównie działających globalnie. Swoją reprezentację na Paradzie miały m.in. Netflix, Google, IBM, Microsoft Polska, BNP Paribas, Nielsen, MTV. Jednak w tym roku marki mocno ograniczają swoją obecność na evencie.

- W tym roku ze względu na sytuację związaną z Covidem nie będziemy uczestniczyć jako firma w Marszu Równości - mówiła nam kilka dni temu Anna Klimczuk, szefowa komunikacji Microsoft Polska. - W Microsoft temat włączenia i różnorodności jest jednym z najwyższych priorytetów. Świętujemy miesiąc dumy LGBTQ+ wewnątrz organizacji poprzez różne aktywności - spotkania, warsztaty, quizy i konkursy - dodaje ekspertka.

Bank BNP Paribas zamiast w Warszawie, pojawi się na Marszu Równości w Poznaniu. - W tym roku informacja o organizacji marszu w Warszawie wpłynęła późno i dlatego jako marka zdecydowaliśmy się wesprzeć działania organizowane w Poznaniu, które rozpoczną się już 26 czerwca  i potrwają do 4 lipca, a sam Marsz Równości odbędzie się w przedostatni dzień wydarzeń.  Jak zawsze przewidujemy szereg naszych działań marketingowych w ramach wydarzeń w Poznaniu, ale jeszcze jest za wcześnie na szczegóły - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Izabela Tworzydło, dyrektor departamentu komunikacji korporacyjnej i rzecznik prasowy Banku BNP Paribas.

Google, obecny na Paradach Równości od wielu lat, w tym roku zrezygnował z reprezentacji.

- Pracownicy Google w Polsce od 2010 roku uczestniczą w wydarzeniach związanych z Paradą Równości, m.in. organizując własną platformę. Niestety w tym roku, podobnie jak w ubiegłym - w związku z ograniczeniami epidemicznymi - nie będzie to możliwe - czytamy w komunikacie biura prasowego firmy, przesłanego portalowi Wirtualnemedia.pl.

Pracownicy Grupy Discovery w Polsce mogą uczestniczyć w marszach równości w charakterze prywatnym. - Zgodnie z Kodeksem Etyki Discovery pracownicy spółki mogą uczestniczyć w ruchach społecznych oraz wydarzeniach o charakterze politycznym, przy czym w takich sytuacjach reprezentują oni wyłącznie swoje osobiste poglądy - informuje nas biuro prasowe TVN Grupa Discovery.

Firmy wspierają Marsz Równości

Brak bezpośredniej obecności reprezentacji marek nie oznacza, ze całkowicie wycofują się one ze wspierania wydarzenia. Tak robi np. Netflix - choć streamingowy gigant nie ma swojej platformy na Paradzie, to w swojej czerwcowej komunikacji mocno skupia się na tematyce równości i osób LGBT.

"Nie da się napisać PEŁNEJ historii bez LGBTQIA+" to hasło kampanii Netfliksa, obejmującej m.in. nośniki zewnętrzne, działania w internecie i influencer relations. Serwis wysłał specjalny upominek grupie dziennikarzy i influencerów, który to przypomina o trwającym Miesiącu Dumy osób LGBT.

Paradę Równości w Warszawie mediowo wspiera Agora. 19 czerwca - w dniu warszawskiej Parady Równości - rozpoczęła się kampania społeczna realizowana wspólnie przez Gazeta.pl, Wyborcza.pl, „Gazetę Wyborczą", TOK FM i tokfm.pl, stowarzyszenie Miłość Nie Wyklucza oraz agencję MullenLowe Warsaw (pomysłodawca akcji). Idea kreatywna kampanii i główny przekaz opierają się na „wykluczeniu" liter: L, G, B i T z tekstów na portalach i w serwisach internetowych, na pierwszych stronach gazet oraz w mediach społecznościowych. Twórcy akcji chcą w ten sposób pokazać, że „Bez LGBT+ nie ma Polski". 

"Wyborcza" i Wyborcza.pl 19 czerwca. obszernie relacjonowały paradę w Warszawie, a na łamach wydań pojawiły się publikacje dotyczące społeczności LGBT+. Tematy te obecne były również w działaniach „Wysokich Obcasów".

W portalu Gazeta.pl pojawił się też szereg tekstów o sytuacji osób niehereteronormatywnych w Polsce oraz o tym, jak można tę społeczność wspierać - w dniu parady, w miesiącu dumy i na co dzień. O paradzie oraz o tematyce równościowej i prawach osób LGBT będzie można również usłyszeć w Radiu TOK FM.

Platforma dostawcza Glovo w dniu Parady Równości oferowała użytkownikom darmową dostawę, a jednocześnie przekazuje darowiznę na rzecz organizacji Human Rights Watch, walczącej z dyskryminacją na świecie w ramach programu dobroczynnego Glovo Care. Każdy użytkownik, który zamówi dania ze swojej ulubionej warszawskiej restauracji 19 czerwca 2021 nie zapłaci za ich dostawę. Całą kwotę pokryje Glovo, a ponadto suma zebrana w tygodniu od 7 do 13 czerwca zostanie przekazana na rzecz Human Rights Watch.

Dołącz do dyskusji: Marki na odległość wsparły warszawską Paradę Równości

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
qwe
Wybiórcza tolerancja.
odpowiedź
User
Wojtek 77 7 7 7 8
Jeżeli ten wpis (nawet nie komentarz) pisany o godz. 8:18 pojawi się na stronie WWW, to się zdziwię. Ludowi komisarze czuwają...
odpowiedź
User
www
Marki kalkuluja co im sie oplaca
odpowiedź