SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

O Kukizie w social media głównie neutralnie

Paweł Kukiz po głosowaniu w sprawie Lex TVN stał się jednym z bohaterów mediów. Jak jednak wynika z analizy Press-Service Monitoring Mediów dla Wirtualnemedia.pl, większość publikacji w mediach społecznościowych na temat polityka miała neutralny wydźwięk.

W ubiegłym tygodniu Sejm przyjął projekt nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji, nazywany „lex TVN” (stacja TVN24 nazywa go w swoich materiałach „lex anty-TVN”). Poseł PiS Marek Suski zapowiedział złożenie w Senacie poprawki pozwalającej na dalsze nadawanie kanału TVN24 Jeśli poprawka przejdzie, może dojść do podziału TVN Grupy Discovery.

Głosowanie przebiegło po myśli koalicji rządzącej dzięki głosom Pawła Kukiza i dwójki związanych z nim posłów, którzy opowiedzieli się za nowelą, mimo że dwie godziny wcześniej głosowali za odroczeniem obrad do początku września (twierdzili, że zrobili to omyłkowo).

Jeszcze w Sejmie opozycja wybuczała Kukiza, wykrzykując pytanie, co dostał w zamian za to głosowanie od Prawa i Sprawiedliwości. - To jest korupcja polityczna. Wzięli Kukiza do ciemnego saloniku, tam była wierchuszka PiS i były negocjacje. Antysystemowiec stał się największym obrońcą PiS-owiskiego systemu - mówił dla telewizji TVN24 poseł Borys Budka z Platformy Obywatelskiej.

Hejt wylał się na Pawła Kukiza także w sieci: wiele osób (także publicznych) nazywało go tam „szmatą” (Radosław Sikorski) „gnojem” (Janusz Panasewicz) lub wypierało się długoletniej znajomości (Jan Borysewicz). - Ogólnie to hejt od „piewców miłości i tolerancji” mam znacznie większy, niż Paweł Adamowicz, a portale i TVN, który tak bardzo śmierć Adamowicza przeżywał, ten hejt podkręcają – powiedział portalowi Wirtualnemedia.pl Paweł Kukiz.

57 proc. neutralnych publikacji, tylko 10 proc. negatywnych

Jak jednak wynika z analizy Press-Service Monitoring Mediów dla Wirtualnemedia.pl, większość wpisów na jego temat w mediach społecznościowych była neutralna.

W dniach 11-15 sierpnia na temat polityka pojawiło się 46 228 publikacji w mediach społecznościowych, z czego większość (83 proc.) na Twitterze. Udział Facebooka wyniósł 11 proc.

57 proc. publikacji było neutralnych, 33 proc. - pozytywnych, a tylko 10 proc. - negatywnych. Najwięcej (15 133) pojawiło się w dniu głosowania (wtedy 63 proc. było neutralnych, 26 proc. - pozytywnych, a 11 proc. - negatywnych).

Dołącz do dyskusji: O Kukizie w social media głównie neutralnie

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Pawel
Brawo Paweł Kukiz zawsze byłeś za repolonizaja mediów.
odpowiedź
User
staha
KUKIZ I TAK TRZYMAJ !!!!
odpowiedź
User
YKK
Zakochany w sobie prostaczek sam teraz nie wie, czy to dobrze, że tak o nim głośno, czy źle.
odpowiedź