SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Player.pl ma 1,5 mln subskrybentów. „Krokiem milowym zmiana modelu dystrybucyjnego”

Według nieoficjalnych ustaleń Wirtualnemedia.pl należąca do TVN Grupa Discovery platforma Player.pl ma podobno ok. 1,5 mln subskrybentów - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Nadawca nie ujawnia tych statystyk, ale podkreśla, że Player mocno rozwinął się przez ostatni rok. - Krokiem milowym w rozwoju platformy była zmiana modelu dystrybucyjnego w lutym ub.r., która bardzo się sprawdziła - mówi nam Maciej Gozdowski, szef Player.pl.

Maciej Gozdowski, fot. TVNMaciej Gozdowski, fot. TVN

Jak ustalił nieoficjalnie portal Wirtualnemedia.pl, należący do TVN Grupa Discovery serwis Player.pl ma obecnie ok. 1,5 mln abonentów.

- Niestety, nie mogę potwierdzić tych liczb ani zdradzić innych, ale jest bardzo dobrze. Mogę śmiało powiedzieć, że osiągnęliśmy sukces, patrząc na liczbę stałych i zaangażowanych użytkowników, których baza nieustannie się powiększa - nasza oferta cały czas przyciąga nowych subskrybentów - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Maciej Gozdowski, szef Player.pl.

Gozdowski nie podaje natomiast żadnych danych o liczbie klientów platformy.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Platforma duży wzrost liczby subskrybentów zaczęła notować od lutego ub.r., kiedy TVN Grupa Discovery postanowiła zmienić model dystrybucyjny na SVOD. Wówczas wszystkie treści w serwisie dostępne były w płatnych pakietach, wcześniej serwis posiadał model mieszany (np. treści przed premierą w TVN dostępne były odpłatne, a programy i seriale po premierze w telewizji linearnej oglądać można było po obejrzeniu reklam).

W maju 2020 roku wprowadzono obowiązek rejestracji i zalogowania w celu obejrzenia większości dostępnych materiałów, wcześniej z serwisu można było korzystać bez posiadania konta (logowanie było potrzebne tylko w przypadku dostępu do płatnych treści).

- Krokiem milowym w rozwoju platformy była zmiana modelu dystrybucyjnego w lutym ub.r., która bardzo się sprawdziła. Tuż po tej zmianie mieliśmy niższe wyniki w Gemiusie, ponieważ z serwisu mieszanego staliśmy się w pełni płatną platformą. W kolejnych miesiącach jednak udało się nam te wyniki odrobić, co jest ogromnym sukcesem. Uważam, że zmiana modelu to była bardzo dobra biznesowa decyzja - informuje nas Gozdowski.

Wielokrotny wzrost liczby abonentów w ostatnich latach

Player.pl bardzo rzadko podawał liczbę abonentów serwisu. W sierpniu 2020 roku platforma miała 375 tys. subskrybentów. W szczytowym momencie wiosną 2020 roku było to 370 tys. Na koniec 2019 roku liczba abonentów wynosiła około 300 tys., a na koniec 2018 roby było to około 70 tys.

Z naszych ustaleń wynika, że w lutym ub.r. (w okresie zmiany modelu dystrybucyjnego) Player.pl miał około pół mln płatnych użytkowników.

Przez ponad ostatnie ponad trzy lata serwis zwiększył bazę subskrybentów o ponad 20 razy, przez ostatnie dwa lata - ponad cztery razy, a przez ostatni rok - około trzy razy.

- Napływ nowych abonentów jest związany nie tylko z premierami naszych kolejnych produkcji. To wynikowa wielu czynników, od pory roku po zmiany nawyków społeczeństwa. Dbamy z całego serca o naszych użytkowników,  udaje nam się ich utrzymać, ponieważ dajemy im to, czego od nas oczekują - mówi nam szef Player.pl.

Według badania Mediapanel w lutym br. player.pl miał 4,31 mln użytkowników, którzy na platformie spędzili średnio 2 godziny, 25 minut i 10 sekund.

Dołącz do dyskusji: Player.pl ma 1,5 mln subskrybentów. „Krokiem milowym zmiana modelu dystrybucyjnego”

18 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Marianka
No raczej mniej niż 1 mln jeżeli zna się rynek i analizuje Gemiusa
odpowiedź
User
Piter
jak można za rok oglądac fajne seriale w dobrej cenie niecałe 120 zł i to bez reklam za 12 Miesięcy u konkurencji drożej i nie mam tu namyśli zagranicznych Serwisów typu HBO MAX czy Netflix ale Polskie rodzime --> Polsat GO w wersji Premium 30zł Miesięcznie się płaci .
odpowiedź
User
walidator
Aktywnych kont 1.5 mln? Nie sadze ;) niech dadza sie zaudytowac
odpowiedź