SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Operator Plusa ma zapłacić 18,5 mln zł kary za reklamy „Power LTE bez limitu danych”

Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów podtrzymał grzywnę w wysokości prawie 18,5 mln zł nałożoną przez prezesa UOKiK na Polkomtel, operatora sieci telekomunikacyjnej Plus. Powodem są uznane przez regulatora za mylące reklamy z hasłem „Power LTE bez limitu danych”.

czekaj...Article

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów na Twitterze poinformował, że Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów podtrzymał karę wynoszącą prawie 18,5 mln zł, którą prezes UOKiK nałożył na Polkomtel w 2016 roku. Decyzja sądu nie jest ostateczna, firma może odwołać się od niej do sądu.

W 2016 roku prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na Polkomtel i Cyfrowy Polsat kilka kar w łącznej kwocie 40,4 mln zł. Dotyczyły realizowanej w drugiej połowie 2014 roku kampanii pod hasłem Power LTE - Internet LTE bez limitu danych”.

Po skargach od konsumentów, że rzeczywiste warunku promocji są gorsze niż obietnice z reklam, UOKiK przeprowadził postępowanie, w którym potwierdził, że w ramach oferty danych po wyznaczono klientom pakiet danych), a po wykorzystaniu go zmniejszano prędkość transmisji danych, nawet do 32 kb/.

Konsument nie mógł też kupić pakietu usług telekomunikacyjnych ze smartfonem, tabletem i telewizorem za cenę 61 zł miesięcznie. W rzeczywistości oferta obejmowała tylko cenę za świadczoną usługę, a za sprzęt trzeba było zapłacić dodatkowo.

W połowie 2019 roku Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uchylił decyzję prezesa UOKiK dotyczącą jednej z kar, Urząd zapowiedział złożenie odwołania.

Na początku kwietnia Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów podtrzymał decyzję prezesa UOKiK-u nakładającą na Polkomtel 5,96 mln zł grzywny. Telekom został ukarany za nieprzekazywanie klientom wystarczających informacji o jednej z usług dodatkowych.

Plus z serią kar od UOKiK-u

W ostatnich latach prezes UOKiK-u wydał kilka decyzji o karach pieniężnych dla Polkomtelu. Na początku ub.r. nałożył na firmę 50,63 mln zł grzywny za pobieranie od użytkowników kilku taryf z pakietami internetowymi dodatkowych opłat za streaming treści audio i wideo, które nie były wyszczególniane na fakturach.

Ponadto regulator ukarał operatora Plusa kwotą 20,43 mln zł za niezwracanie niewykorzystanych środków użytkownikom taryf prepaidowych.

Wiosną 2019 r. na Polkomtel nałożono kary wynoszące łącznie 39,5 mln za automatyczne włączanie klientom usług kosztujących dodatkowo od 2 do 20 zł miesięcznie. Z kolei w październiku 2019 roku Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów utrzymał kary w wysokości 16,7 mln zł nałożone przez prezesa UOKiK na Cyfrowy Polsat i Polkomtel za reklamy promocji SmartDom, które uznano za mylące.

W ub.r. grupa kapitałowa Cyfrowy Polsat osiągnęła rekordowe w swojej historii przychody sprzedażowe w wysokości 11,96 mld zł oraz wzrost zysku netto z 1,11 do 1,15 mld zł. Najmocniej wzrosła sprzedaż usług telefonicznych w modelu abonamentowym - o 8,1 proc. do 8,53 RGU.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Operator Plusa ma zapłacić 18,5 mln zł kary za reklamy „Power LTE bez limitu danych”

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
były klient Plusa/CP
oj jak dobrze, że już nie jestem ich klientem LTE, obiecywali 150Mbps/s ... rzeczywistość 35-40Mbps/s.....
odpowiedź
User
Nieznajomy
Ja też nie jesrem zadowolony z ich usług. No ale jakbym dokładnie przeczytał umowę to nie byłoby problemu bo nie kupił bym u nich internetu
odpowiedź
User
siwy
Co wynika z powyższych kar dla oszukanego klienta? Całkowicie nic.
Pamiętam jak w latach 2000 budowałem dom i kupowałem cement i beton po zawyżonych cenach. Cena wynikała ze zmowy producentów, za którą zostali ukarani. Zapłacili karę z moich/naszych pieniędzy i tyle. Złotówki nie zobaczyłem.
Oczywiście inna branża, ale UOKiK stojąc na straży konkurecji i konsumentów nakłada kary, które nic dla nas nie znaczą.
odpowiedź