SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polsat i TVP sporo mniej z reklam, TVN w górę o 10 proc. w górę (TOP 10)

W lipcu br. stacje telewizyjne cennikowo zarobiły z reklam 6,2 proc. mniej niż rok wcześniej. Przychody reklamowe Polsatu i TVP1 spadły o kilkanaście proc., TVP2 - o prawie 35 proc., a TVP Info - o ponad 40 proc. Za to TVN zarobił 10 proc. więcej.

Z danych Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że cennikowe wpływy reklamowe Polsatu były w lipcu br. niższe niż rok wcześniej o 13 proc., a TVP1 - o 11,2 proc. Z kolei TVN 24 zarobił mniej o 16,7 proc., AXN - o 9,5 proc., a TV4 - o 7,8 proc.

>>> Które stacje telewizyjne oglądają kobiety, a które mężczyźni?

Jeszcze większe spadki cennikowych wpływów reklamowych zanotowały TVP2 - 34,1 proc., oraz Viva Polska - 49,2 proc. Z kolei TVP Info zarobiło z reklam 8,02 mln zł, czyli 41,2 proc. mniej niż rok wcześniej, i wypadła z czołowej dziesiątki zestawienia.

Za to przychody reklamowe TVN wzrosły w skali roku o 10,1 proc., a Discovery Channel - o 24,4 proc. Natomiast Disney Channel zarobił aż o 103,3 proc. więcej niż rok wcześniej.

Cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych (bez autopromocji)
 VII.2012VII.2011
TVN142 723 134 zł129 637 629 zł
Polsat124 150 450 zł142 595 956 zł
TVP 199 166 300 zł111 669 726 zł
TVP 255 638 150 zł84 443 306 zł
Discovery Channel31 958 580 zł25 698 350 zł
TVN 2420 481 375 zł24 585 306 zł
AXN19 164 375 zł21 179 517 zł
Disney Channel18 229 975 zł8 966 685 zł
Viva Polska17 015 415 zł33 495 460 zł
TV 416 683 703 zł18 103 319 zł
monitorowane stacje razem718 224 340 zł765 804 259 zł

Dołącz do dyskusji: Polsat i TVP sporo mniej z reklam, TVN w górę o 10 proc. w górę (TOP 10)

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Wojtek
TVP straciła mimo, ż była olimpiada???!!!!! Panie Braun pakuj sie i wynocha! Menago od siedmiu boleści. Czy nikt tego nie widzi, że on zarżnął tę firmę! Chyba, że od początku był taki plan by dać na prezia nieudacznika i marionetkę...
odpowiedź
User
Efekty zarządzania TVP przez Dworaka i jego konkursową ekipę
Wyniki finansowe TVP są zapewne rezultatem zasadniczej poprawy jakości programu i oglądalności (pomimo transmisji Euro i IO 2012), za którą pełną odpowiedzialność ponosi obecny zarząd (czytaj: prezes Braun). To rzeczywiście wspólne osiągnięcie prezesa i dyrektorów Wekslera, Radziszewskiego i Kapuścińskiego. Kłapouchy miał rację!
odpowiedź
User
telewidz
Przybywa kanałów telewizyjnych w dvb- t i zyski będą mniejsze .To przecież oczywiste.
odpowiedź