SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polscy internauci coraz dłużej na Facebooku, TikToku i Snapchacie. Tylko Twitter i Blogspot ze wzrostami zasięgu

W lipcu zmalała liczba polskich użytkowników większości czołowych platform społecznościowych, wyjątkami są Twitter i Blogsport. O ponad 40 proc. wydłużył się średni czas spędzany przez internautów na Snapchacie, spore wzrosty osiągnęły też Facebook, Instagram, Pinterest i liderujący w tej statystyce TikTok.

Fot. Unsplash Article

Facebooka, jako stronę www i aplikację mobilną, w lipcu br. odwiedziło 25,7 mln polskich internautów, co przełożyło się na 86,51 proc. zasięgu. Każdy użytkownik spędził na platformie średnio 17 godzin, 52 minuty i 46 sekund - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Instagram, tak jak Facebook należący do koncernu Meta Platforms, zanotował 14,8 mln użytkowników, 49,8 proc. zasięgu oraz 4 godziny, 22 minuty i 7 sekund przeciętnego czasu korzystania. Natomiast na TikToku 12,18 mln polskich internautów (co dało 41,01 proc. zasięgu) spędziło średnio po 19 godzin, 15 minut i 32 sekundy. W tej ostatniej statystyce platforma jest liderem.

Oprócz Instagrama na kilka godzin każdego użytkownika przyciągał Snapchat - 5,91 mln internautów spędziło tam średnio po 4 godziny, 16 minut i 23 sekundy.

Twitter zanotował 10,34 mln odwiedzających, 34,81 proc. zasięgu oraz 50 minut i 45 sekund przeciętnego czasu korzystania, a Pinterest - 7,24 mln użytkowników, 24,36 proc. zasięgu oraz 43 minuty i 7 sekund średniego czasu korzystania.

Na LinkedIn zajrzało 5,28 polskich internautów, co dało 17,78 proc. zasięgu. Każdy spędził tam średnio 12 minut i 15 sekund.

Wykop odwiedziło 3,5 mln użytkowników (11,79 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 16 minut i 24 sekundy, a na Reddit 2,72 mln polskich internautów (9,15 proc. zasięgu) korzystało średnio przez 10 minut i 42 sekundy. Natomiast serwisy w domenie Blogspot.com z kategorii społecznościowej zanotowały 5,97 mln użytkowników, 20,1 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 47 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Na zmiany wyników w ujęciu miesiąc do miesiąca wpłynęła wprowadzona w badaniu Mediapanel z początkiem lipca aktualizacja metod estymowania zasięgów. Realizujące badanie Gemius i PBI podają, że w wielu przypadkach wpłynęło to na obniżenie wyników w statystykach realnych użytkowników i zasięgu.

W porównaniu z czerwcem wzrosty liczby użytkowników osiągnęły jedynie Twitter i Blogspot. Ten pierwszy zyskał 119,5 tys. internautów (1,2 proc.) oraz 5 minut i 8 sekund średniego czasu korzystania (11,2 proc.), a drugi - 157,8 tys. użytkowników (2,7 proc.) przy spadku przeciętnego czasu o 19 sekund (7,7 proc.).

Platformy ze ścisłej czołówki zanotowały kilkuprocentowe spadki zasięgów. Na Facebooku ubyło 653,5 tys. użytkowników (2,5 proc.), na Instagramie - 968,4 tys. (6,1 proc.), a na TikToku - 684,9 tys. (5,3 proc.). Przy czym w tej pierwszej platformie średni czas korzystania wydłużył się o godzinę, 42 minuty i 41 sekund (10,6 proc.), na drugiej - o 16 minut i 50 sekund (6,9 proc.), a w trzeciej - o 43 minuty i 37 sekund (3,9 proc.).

Podobne zmiany, tyle że procentowo większe, zanotowały dwie inne witryny. Pinterest zanotował spadek liczby użytkowników o 799,6 tys. (9,9 proc.) i wzrost przeciętnego czasu korzystania o 8 minut (22,8 proc.), a Snapchat - spadek o 2,02 mln odwiedzających (25,5 proc.) i wzrost średniego czasu o godzinę, 17 minut i 48 sekund (43,6 proc.).

Na LinkedIn ubyło 577,7 tys. polskich internautów (9,9 proc.), a przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużył się o 38 sekund (5,4 proc.).

W obu statystykach zmalały wyniki platform Wykop i Reddit. Pierwsza straciła 29,5 tys. użytkowników (0,8 proc.) oraz 5 minut i 55 sekund średniego czasu korzystania (26,5 proc.), a druga - 306,3 tys. internautów (10,1 proc.) oraz minutę i 10 sekund przeciętnego czasu korzystania (9,8 proc.).

Dołącz do dyskusji: Polscy internauci coraz dłużej na Facebooku, TikToku i Snapchacie. Tylko Twitter i Blogspot ze wzrostami zasięgu

 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl