SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Portal „Super Expressu” liderem zasięgowym, witryny „Faktu” i „Gazety Wyborczej” przyciągają na dłużej

Wśród portali dzienników ogólnopolskich jako jedyna ponad 10 mln użytkowników miesięcznie ma witryna „Super Expressu”, a na platformach „Faktu” i „Gazety Wyborczej” internauci spędzają średnio po kilkanaście minut. Duże spadki zasięgów zanotowały Forsal.pl i Dziennik.pl, a wyraźnie wzrosła liczba użytkowników Polskatimes.pl.

Article

Portal „Super Expressu” SE.pl (Grupa ZPR Media), działający wyłącznie w wersji przeglądarkowej, w maju br. odwiedziło 10,42 mln internautów, spędzając średnio po 8 minut i 46 sekund. Witryna zanotowała 34,85 proc. zasięgu - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

SE.pl jest zdecydowanym liderem zasięgowym, natomiast na dłużej internautów przyciągają zajmujące kolejne pozycje platformy „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) i „Gazety Wyborczej” (Agora), obie funkcjonują jako strony www i aplikacje mobilne. Na Fakt.pl 9,1 mln internautów (co dało 30,42 proc. zasięgu) spędziło średnio po 13 minut i 58 sekund, a z Wyborcza.pl każdy z 8,23 mln internautów (27,52 proc. zasięgu) korzystał przeciętnie przez 17 minut i 17 sekund.

Na portalach „Gazety Wyborczej” od prawie dekady obowiązuje subskrypcyjna oferta dostępu do treści, na koniec marca br. korzystało z niej 290 tys. użytkowników (wobec 258 tys. rok wcześniej), a przychody z subskrypcji i reklam internetowych stanowiły już 43,2 proc. łącznych wpływów dziennika. Na Fakt.pl ofertę subskrypcyjną wprowadzono w sierpniu 2020 roku, RASP nie podaje jej wyników sprzedażowych.

Polskatimes.pl (Polska Press) zanotował 4,43 mln użytkowników, 14,83 proc. zasięgu oraz 6 minut i 4 sekundy średniego czasu korzystania przez odwiedzającego. Portal ma nadal charakter ogólnokrajowy, chociaż dzienniki regionalne wydawnictwa, z podtytułem „Polska The Times”, od dawna nie ukazują się w całej Polsce. Firma pracuje obecnie nad nowym portalem ogólnopolskim, członkini zarządu Małgorzata Skorwider zapowiedziała niedawno, że będzie on oparty „nie tylko o informacje charakterystyczne dla portali horyzontalnych, ale także o wiadomości lokalne i regionalne”.

Dziennik.pl przed portalem „Rzeczpospolitej”

„Dziennik Gazeta Prawna” (Infor) ma trzy witryny internetowe. W maju Dziennik.pl, udostępniający zdecydowaną większość treści za darmo, zanotował 4,21 mln użytkowników, 14,09 proc. zasięgu oraz 6 minut i 26 sekund przeciętnego czasu korzystania. Mniej popularne są serwisy „DGP” działające częściowo w modelu subskrypcyjnym: Gazetaprawna.pl miała 2,55 mln użytkowników, 8,53 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 41 sekund średniego czasu spędzonego przez internautę, a Forsal.pl - 1,39 mln użytkowników, 4,66 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 28 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Portal „Rzeczpospolitej” Rp.pl (Gremi Media) odwiedziło 3,5 mln internautów (11,69 proc. zasięgu), spędzając średnio po 6 minut i 19 sekund. Pod koniec maja wydawca poinformował, że w pierwszym kwartale br. liczba wszystkich dostępów do portalu „Rzeczpospolitej” wzrosła o 34,4 proc., a łączna liczba subskrypcji cyfrowych, także do e-wydań dziennika - o 16,4 proc. Wydawca nie podał natomiast liczby wykupionych subskrypcji.

Serwis „Pulsu Biznesu” PB.pl (Bonnnier Business Polska) przyciągnął 1,08 mln internautów (co dało 3,62 proc. zasięgu), każdego średnio na 3 minuty i 23 sekundy. W styczniu br. wydawca podał, że z subskrypcji cyfrowych „PB” korzysta ponad 22 tys. użytkowników.

Z kolei witryna „Przeglądu Sportowego” (Ringier Axel Springer Polska) zanotowała 2,15 mln użytkowników, 7,18 proc. zasięgu oraz 6 minut i 44 sekundy przeciętnego czasu korzystania. Witryna działa obecnie w domenie onet.pl, na początku br. połączono newsroomy „Przeglądu Sportowego” i sekcji sportowej Onetu, redaktorem naczelnym został Jacek Stańczyk.

Na portalu „Super Expressu” w porównaniu z kwietniem ubyło 48,9 tys. internautów (to 0,5 proc. w dół), a średni czas spędzony przez każdego zmalał o 6 sekund (1,1 proc.). Platforma „Faktu” zanotowała wzrost liczby użytkowników o 10,5 tys. (0,1 proc.) i spadek przeciętnego czasu korzystania o 45 sekund (5,1 proc.), a witryna „Gazety Wyborczej” - spadek o 30,9 tys. odwiedzających (0,4 proc.) i 26 sekund średniego czasu korzystania (2,4 proc.).

Na Polskatimes.pl przy wzroście liczby internautów o 219,2 tys. (5,2 proc.) przeciętny czas spędzony przez odwiedzającego zmalał o minutę i 10 sekund (16,1 proc.). Natomiast na Gazetaprawna.pl liczba użytkowników zwiększyła się o 63,7 tys. (2,5 proc.), a przeciętny czas korzystania zmniejszył o 12 sekund (5,1 proc.).

Rp.pl w dół, „Przegląd Sportowy” ze wzrostem

W obu statystykach zmalały wyniki portalu „Rzeczpospolitej” - stracił on 267,8 tys. internautów (7,1 proc.) i 33 sekundy średniego czasu korzystania (8 proc.). Największy spadek liczby użytkowników zanotował Forsal.pl - o 687,7 tys. (33 proc.), przy czym średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o 10 sekund (5 proc.).

Na Dziennik.pl ubyło 456 tys. internautów (9,8 proc.), a średni czas korzystania wzrósł o 6 sekund (1,6 proc.). Serwis „Pulsu Biznesu” zanotował wzrost liczby odwiedzających o 94,9 tys. (9,6 proc.) i spadek przeciętnego czasu korzystania o 13 sekund (6 proc.).

Z kolei witryna „Przeglądu Sportowego” zyskała 93,5 tys. internautów (4,5 proc.) i 10 sekund średniego czasu korzystania (2,5 proc.).

Dołącz do dyskusji: Portal „Super Expressu” liderem zasięgowym, witryny „Faktu” i „Gazety Wyborczej” przyciągają na dłużej

 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl