SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

SE.pl zasięgowo przed Fakt.pl - w górę Wyborcza.biz i Forsal.pl (serwisy dzienników)

Portal „Super Expressu” SE.pl pod względem zasięgu wyprzedził witrynę „Faktu”, która zanotowała jednak zdecydowanie najwięcej odsłon. Liderem zasięgowym jest Wyborcza.pl, w skali roku spore wzrosty osiągnęły Wyborcza.biz i Forsal.pl, a spadek zanotował Dziennik.pl.

fot. Shutterstock.com Article

W maju br. portal Wyborcza.pl (Agora) odwiedziło 6,42 mln realnych użytkowników, czyli 23,47 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali oni na stronie 60,92 mln odsłon, a każdy spędził na niej średnio 10 minut i 5 sekund - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Na Wyborcza.pl i w pozostałych serwisach związanych z „Gazetą Wyborczą” od czterech lat obowiązuje płatny system dostępu do treści. Na koniec ub.r. korzystało z niego 133 tys. użytkowników., a w ogłoszonej właśnie strategii rozwoju Agora planuje, że w 2022 roku będzie ich 327 tys.

Po ponad 6 mln użytkowników miały w zeszłym miesiącu jeszcze dwa serwisy gazet ogólnopolskich: SE.pl (ZPR Media) zanotował 6,34 mln, a Fakt.pl (Grupa Onet-RAS Polska) - 6,13 mln. Ten drugi miał ponad dwa razy więcej odsłon od pierwszego (43,54 mln wobec 104,29 mln) oraz ponad trzykrotnie dłuższy średni czas korzystania przez użytkownika (17 minut i 38 sekund wobec 4 minut i 43 sekund).

Serwis „Super Expressu” miesiąc temu został udostępniony w nowej wersji, jednocześnie zintegrowano pracę jego redakcji z zespołem papierowego wydania „SE”.

Z „Gazetą Wyborczą” jest jeszcze związany serwis gospodarczy Wyborcza.biz, który w minionym miesiącu zanotował 1,19 mln użytkowników i 2,37 mln odsłon. Z kolei „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) udostępnia swoje treści w trzech witrynach: ogólnotematycznym Dziennik.pl (w maju miał 1,83 mln użytkowników i 11,88 mln odsłon) oraz mających profil gospodarczo-prawny Gazetaprawna.pl (2,43 mln użytkowników i 7,35 mln odsłon) oraz Forsal.pl (663,6 tys. użytkowników i 2,7 mln odsłon).

Portal „Rzeczpospolitej” Rp.pl (Gremi Media) zanotował prawie 3 mln użytkowników i 11,2 mln odsłon, witryna „Pulsu Biznesu” PB.pl (Bonnier Business Polska) -  502,4 tys. użytkowników i 3,91 mln odsłon, natomiast serwis „Parkietu” (Gremi Media) - 166,8 tys. użytkowników i 1,84 mln odsłon. We wszystkich tych serwisach działają systemy płatnego dostępu do treści.

Z witryny „Pulsu Biznesu” odwiedzający korzystał średnio przez 22 minuty, a z serwisu „Parkietu” - 13 minut i 28 sekund.

Tylko na komputerach Wyborcza.pl miała większą przewagę zasięgową nad SE.pl i Fakt.pl. Portal „Gazety Wyborczej” odwiedziło 3,49 mln realnych użytkowników, którzy wykonali w nim 29,43 mln odsłon i spędzili w nim przeciętnie po 10 minut i 14 sekund.

Witryna „Super Expressu” zanotowała 3,03 mln użytkowników, 15,93 mln odsłon oraz 3 minuty i 49 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego, a serwis „Faktu” - 2,8 mln użytkowników, 37,69 mln odsłon oraz 14 minut i 23 sekundy średniego czasu korzystania.

Na PB.pl przeciętny użytkownik spędził 31 minut i 14 sekund, a na Parkiet.com - 16 minut i 55 sekund.

Z kolei na smartfonach i tabletach liderem we wszystkich wskaźnikach jest Fakt.pl. W zeszłym miesiącu witrynę odwiedziło 4,21 mln użytkowników. Wykonali w niej 66,59 mln odsłon i spędzili tam średnio po 15 minut i 15 sekund.

Portal „Super Expressu” przy 4,3 mln użytkowników miał 27,61 mln odsłon oraz 4 minuty i 16 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego. Natomiast Wyborcza.pl zanotowała 4,18 mln użytkowników, 31,49 mln odsłon oraz 6 minut i 56 sekund średniego czasu korzystania.

Natomiast po ponad milion internautów odwiedziło Przeglądsportowy.pl (1,62 mln), Rp.pl (1,49 mln), Gazetaprawna.pl (1,28 mln) oraz Dziennik.pl (1,12 mln).

Wyborcza.pl w skali roku zyskała 1,31 pkt proc. zasięgu (to 5,9 proc. w górę), natomiast straciła 5,84 mln odsłon oraz półtorej minuty średniego czas korzystania przez użytkownika (to odpowiednio 8,7 i 12,9 proc. w dół).

Portal „Super Expressu” osiągnął wzrosty o 2,46 pkt proc. zasięgu i 5,99 mln odsłon (czyli o 11,9 i 15,9 proc.). Dzięki temu wyprzedził pod względem zasięgu Fakt.pl, który zanotował spadek o 0,46 pkt proc. (czyli 2 proc.). Jednocześnie Fakt.pl miał o 2,31 mln odsłon więcej niż przed rokiem (to 2,3 proc. w gorę).

Rp.pl przy wzroście zasięgu o 1,34 pkt proc. (a więc 13,9 proc.) zanotował spadek liczby odsłon o 5,39 mln i średniego czasu korzystania o 2 minuty i 53 sekundy (to 32,5 i 43,9 proc. w dół). W przypadku Dziennik.pl zasięg zmalał o 0,36 pkt proc., liczba odsłon - o 2,11 mln, a przeciętny czas korzystania - o 36 sekund (to odpowiednio 5,1, 15,1 i 11,4 proc. w dół). Z kolei Parkiet.com z jednej strony zyskał 0,27 pkt proc. zasięgu (79,4 proc. w górę), ale z drugiej stracił 333,4 tys. odsłon oraz 28 minut i 12 sekund średniego czasu korzystani (to 15,3 i 57,4 proc. w dół).

Forsal.pl osiągnął wzrosty o 0,52 pkt proc. zasięgu i 114,3 tys. odsłon (27,4 i 4,4 proc. w górę), przy spadku przeciętnego czasu korzystania o minutę i 27 sekund (czyli 27,4 proc.). Natomiast Wyborcza.pl zyskała 0,9 pkt proc. zasięgu i 297,5 tys. odsłon (26,2 i 14,4 proc. w górę) przy spadku średniego czasu o 11 sekund (czyli 13,1 proc.), a Polskatimes.pl zyskała 0,13 pkt proc. zasięgu i 1,36 mln odsłon (4,4 i 53,8 proc. w górę) przy minimalnym skróceniu przeciętnego czasu korzystania.

Fakt.pl i Wyborcza.pl notowały w minionym miesiącu zdecydowanie najwyższe średnie liczby użytkowników w ciągu dnia. Pierwszy portal miał ich 746,4 tys. (w tym 293,7 tys. na komputerach i 479,6 tys. na smartfonach i tabletach), a drugi - 734,6 tys. (392,3 tys. na komputerach i 385,7 tys. w mobile’u).

Serwis „Super Expressu” przeciętnie odwiedzało w ciągu dnia 495,9 tys. internautów, a Przegladsportowy.pl - 300,5 tys.

Oprócz Dziennik.pl wszystkie serwisy z zestawienia w skali roku osiągnęły spore wzrosty średniej liczby dziennej użytkowników. Fakt.pl zyskał więcej użytkowników (wzrost z 682,4 do 746,4 tys.) niż Wyborcza.pl (w górę z 683,6 tys. do 734,6 tys.), dzięki czemu wyprzedził ją. W dalszej części listy Dziennik.pl przesunął się o miejsce w dół.

Większość serwisów zyskała dużo użytkowników na smartfonach i tabletach: Fakt.pl osiągnął wzrost z 329 do 479,6 tys., a SE.pl - ze 178,7 do 299,3 tys. Za to na komputerach ten pierwszy portal zanotował spadek z 377,8 do 293,7 tys. użytkowników, a Wyborcza.pl - z 422,8 do 392,3 tys.

Zaznaczmy, że w badaniu Gemius/PBI w maju ub.r. łączna liczbę internautów w Polsce oszacowano na 27,4 mln (z czego 23,6 mln korzystało z sieci na komputerach, 20,8 mln - na smartfonach i tabletach), a w maju br. - też na 27,4 mln (przy czym 23,4 mln na komputerach, a 22 mln na smartfonach i tabletach).

Dołącz do dyskusji: SE.pl zasięgowo przed Fakt.pl - w górę Wyborcza.biz i Forsal.pl (serwisy dzienników)

 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl