SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Producent Milki rozstrzygnął przetarg na globalną obsługę mediową

Firma Mondelez, właściciel takich marek słodyczy, jak Milka czy Oreo rozstrzygnął trwający od grudnia 2021 roku przetarg na globalną obsługę mediową. Budżet większości jej marek obsłuży Publicis, część dotychczasowego biznesu zachowały VaynerMedia i WPP.

Article

Publicis zajmie się obsługą mediową Mondelez w Ameryce Łacińskiej, Europie, na Bliskim Wschodzie i Półwyspie Afryki Północnej, Afryce Południowej i Chinach. Będzie również zarządzać tradycyjnymi wideo Mondelez, treściami i marketingiem wielokulturowym w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie.

VaynerMedia będzie nadal zarządzać planowaniem komunikacji i zakupami cyfrowymi Mondelez w USA i Kanadzie. Z kolei WPP będzie prowadzić działalność Mondelez w Azji Południowo-Wschodniej, Indiach, Australii, Nowej Zelandii i Japonii.

Agencja Carat z grupy Dentsu nie utrzymała obsługi mediowej koncernu na żadnym rynku. Miała wycofać się z przetargu już na jednym z wcześniejszych jego etapów.

Zmiany wejdą w życie 1 września, chociaż firma przyjmie stopniowe podejście do przenoszenia obowiązków agencji i spodziewa się sfinalizowania przekształceń do końca tego roku.

Powolna konsolidacja

Publicis odpowiada za obsługę mediową Mondelez w coraz większym zakresie. Koncern usprawnił swoją kreację w 2019 roku dzięki współpracy z WPP i Publicis, przy czym tylko kilka marek współpracuje z partnerami agencyjnymi spoza tych dwóch spółek holdingowych. W 2020 roku Mondelez stworzył nowy model produkcji treści z Publicis Groupe i Media.Monks.

Według COMvergence Mondelez wydał globalnie na media 1,64 miliarda dolarów w 2021 r., z czego 45 proc. dotyczyło mediów cyfrowych. Wydatki dzielą się na regiony i wynoszą 277 mln dolarów w Ameryce Północnej, 65 mln dolarów w Ameryce Łacińskiej, 514 mln dolarów w regionie EMEA i APAC, z 787 mln dolarów wydatków.ponieważ marka wydała o 41% więcej rok do roku. Wydatki w Ameryce Północnej wzrosły o 17% rok do roku.

Mondelez ostatnio prowadził przetarg mediowy w 2018 r., kiedy dodał do grona agencji obsługujących Wavemaker (GroupM), aby zarządzać ponad połową działalności w Europie. Po przeglądzie z 2018 r. agencja Carat (Dentsu) zarządzała resztą europejskiego biznesu. Wcześniej agencja Spark Foundry (Publicis Media) zarządzała mediami Mondelez w USA. W ramach globalnego przeglądu konto zostanie przeniesione na poziom grupy.

Dołącz do dyskusji: Producent Milki rozstrzygnął przetarg na globalną obsługę mediową

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl