SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Discovery z największą liczbą zamówionych programów w 2021 roku

Amerykański koncern Discovery pokonał m.in. ViacomCBS, Netfliksa, Disney i BBC pod względem liczby programów telewizyjnych w 2021 roku. Na całym świecie firma łącznie wyprodukowała i zamówiła w ub.r. 556 tytułów.

Koncern jest właścicielem m.in. Discovery Channel, Animal Planet, Discovery Life, Investigation Discovery, Discovery Science, DTX, TLC, Travel Channel, HGTV, Food Network, Destination America, DIY Network, Cooking Channel, American Heroes Channel, Discovery Family, Discovery Kids, Eurosportu, a w Polsce dodatkowo także TVN, TVN7, TTV, TVN24, TVN Turbo, TVN Style, Metro, Discovery Historia.

Liczba kanałów w portfolio i rozwój platformy streamingowej Discovery+ przyczyniły się do uzyskania przez firmę pozycji lidera. Eksperci Ampere Analytics zwracają też uwagę, że dokumentalne produkcje są łatwiejsze i szybsze w realizacji niż filmy fabularne czy seriale.

Zobacz także: Disney+ wystartuje latem w Polsce

Ile produkują inni gracze?

Na drugim miejscu znalazł się ViacomCBS z 406 tytułami. Podium zamyka Netflix z 403 produkcjami. Największa na świecie platforma streamingowa zamówiła w 2021 roku 203 filmów. Ich premiera nastąpi dopiero w 2022 roku, dlatego nie zostały uwzględnione. Gdyby tak się stało, to właśnie Netflix zająłby pozycję lidera. Netflix ma w tym roku udostępnić większość spośród 243 tytułów w produkcji i dodatkowo 106 filmy. Liczba ta może jeszcze wzrosnąć.

Zobacz także: Netflix zwiększy inwestycje w Polsce. „Więcej lokalnych produkcji dla globalnego widza”

Disney w ub.r. zamówił 387 pozycji, Comcast 373, natomiast BBC 353. Liczbę produkcji znacząco zwiększyła firma WarnerMedia, która w połowie roku powinna sfinalizować fuzję z Discovery. Raport Ampere nie uwzględnia części platform streamingowych z USA. Spośród wszystkich tytułów produkowanych obecnie przez Disneya, 58 proc. to produkcje oryginalne dla platformy streamingowej Disney+. WarnerMedia plasuje się tuż za nim z 85 tytułami dla HBO Max, co stanowi 48 proc. programów, które obecnie produkuje. Tytuły przeznaczone na VOD stanowią 39 proc. produkcji ViacomCBS i 28 proc. Comcast.

Zobacz także: Bez HBO GO na niektórych telewizorach. Subskrybenci oburzeni

Netflix ma 221,8 mln subskrybentów na całym świecie, Amazon Prime Video ponad 200 mln, Disney+ ponad 120 mln, HBO Max i HBO Go ponad 73 mln, natomiast Discovery+ ponad 20 mln.

Dołącz do dyskusji: Discovery z największą liczbą zamówionych programów w 2021 roku

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
lkl
jeszcze wiecej szmiry badziewia i medialnej kiły oglupiacejj motloch wszedzie a pozniej pchna ta mase ich na wojne dla wlasych celow
odpowiedź
User
kolis
Dokumenty mają często po 1 odcinku xd
odpowiedź